Nuvaring-ehkäisyrenkaasta kokemuksia???

Itellä ekaa kertaa käytössä, menkat alko pari pv sitten ja kylläpä on niukat. Voiko rengas vaikuttaa heti siten et menkat muuttus niukemmaks? Käytössä myös kuukautiskuppi, joten todellakin nään miten vähän vuotoa tulee. En siis valita, hyvä juttuhan tää on =) Muiden kokemuksia renkaasta???
 
Niukkuus ei oo lainkaan paha. Menee vaan kuukautiskuppi melkein "hukkaan" ku sitäkään ei juurikaan tässä näy tarviivan :D

Yritin googlettaa keskusteluita aiheesta ja luin et monilla oli aika kurjia sivuoireita: painonnousua, iho-ongelmia, haluttomuutta, limakalvo-oireita... Vähän jo huolestuin... Yksilöllisiähän ne on mut silti rupes mietityttämään. Tosin uskon vakaasti ettei rengas eikä pillerit sinänsä lihota vaan se mitä suuhunsa pistää; jos ruokahalu kasvaa ni pitää varmaan miettiä mitä syö eikä vaan pistää pillereitten/renkaitten piikkiin lihomista. Eli siitä en oo niin huolissani (oon käyttäny Femodeneita aiemmin enkä lihonut, päinvastoin!) mut tuo haluttomuus ja limakalvovaivat mietityttää... Ja ymmärsin myös et rengas ois hyvä jos kärsii migreenistä mut monille se on aiheuttanu migreeniä. Hmm..

Mut ehoton plussa et ei tarvii joka kuukausi menkoista "kärsiä" ku käyttää kaks rengasta putkeen ja tosiaan hyvä ettei tarvii päivittäin muistaa :)
 
"Niukat" se tahtoi olla ainoa sana jolla menkkoja olisin kuvaillut rengasaikoinani! Ei tarvinut käyttää edes kuukautissiteitä, ihan tavan pikkuhousunsuojat riittivät. Tuo oli ihan ok silloin, kun ehkäistiin, mutta kun piti ruveta tähän lapsentekoon, meinasikin (ja tulikin, monta kertaa) tulla itku liian ohuen limakalvon kanssa. Kesti puoli vuotta että hormonitoiminta jollain tapaa normalisoitui ja kaikenkaikkiaan 11kk että tulin raskaaksi.

Siitä huolimatta haluan jatkossakin ehkäisyntarpeen koittaessa käyttää rengasta. Kokemukset olivat sen verran positiiviset. Noita yllä olevassa viestissä lueteltuja ikäviä sivuvaikutuksia en saanut ristikseni.
 
ite oon käyttäny nuvaringiä nyt pari vuotta. Minä käytän 3 rengasta putkeen, joten menkat on tosi harvoin. Tosin tiedän päivän ja kellonajanki koska alkavat. Mul ei kyl oo ollu niukkuutta menkkojen aikana. Ihan samanlaiset ovat ku pillereiden aikaan. Ei oo rengas muuten häirinny mitenkää paitsi yhdynnässä. Eli joudutaan se ottamaan aina pois, mut mies sen yleensä tekee =)
Kamomilla-81 tota just minäkin pelkään et kuin kauan kestää et hormoonitoiminta tasaantuu ku lopetan nää. (heti vaan ku mies innostuu lapsesta).
 
kc2
LARA87!! mä käytin samaa rengasta ennen raskautta. ja tulin tosi nopeesti,pois ottamisen jälkeen ei menny kuin parisen viikkoa. mutta oireita ei ollu kuin vasta n.8viikolla mutta lääkäri arvio ultran perusteella hedelmöitys ajankohdan.
 

Yhteistyössä