Nuva unohtui

• Viestiketjun aloittaja oops
  • Ensimmäinen viesti
oops
En löytänyt ohjeista tarkempaa tietoa, joten onko joku sattumoisin kysynyt lääkäriltä miten käy kun Nuva unohtuu viikoksi 7 päivän tauon jälkeen?

Eli 7 pvän tauon sijaan tulikin melkein 14!

Ohjeiden mukaan jos se unohtuu nini ehkäisy ei ole varmaa 7 vuorokauteen, mutta uskoisin, että tässä on kyseessä päivän tai kahden unohdus..

Tietoa?

nea
Tietoa mulla ei tuosta ole, itse olen unohtanut korkeintaan 9 tuntia, siis että kun olis illalla pitänyt laittaa, niin olenkin vasta seuraavana aamuna muistanut.
Jos olisi noinkin kauan unohtunut kuin 7 päivää, niin tekisin suosiolla siten että en laittaisi uutta rinkulaa kuin vasta seuraavien kuukautisten tullen, käyttäisin siis kondomia sen kuukauden ajan.

piu
Itseasiassa jo kolmen tunnin unohduskin saatta laskea hormonipitoisuuksia...

Mutta älä pidä renkaatonta kuukautta, sekoitat sillä turhaan vaan kiertoasi ja hormonitoimintaa. Laita uusi rengas nyt ja käytä ainakin viikon lisäehkäisyä - jos epäilyttää niin mielellään koko kierron (mutta kyllä sen viikon pitäisi riittää). Ethän ole ollut taukoviikon + nyt edellisen viikon aikana yhdynnässä? Jos olet, niin raskaus on mahdollinen.

Renkulan hormonit palauttavat normaalin horm.pitoisuuden noin viikossa, kun se nyt on päässyt laskemaan.

Yhteistyössä