Nuva Ring lopettaminen

  • Viestiketjun aloittaja Lolapop
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Käytin rengasta n. 5v ja nyt on 9. päivä ilman. Eli taukoviikon jälkeen en vaan laittanut enää uutta. Tähän mennessä ei ole ollut sen kummempaa negatiivista mutta sen sijaan olen huomannut että sellainen kamala (neste) pöhö on selvästi pienentynyt. Renkaan aikana paino nousi todella paljon, ainakin 25kg ellei enemmän. Tosin näinä vuosina on tapahtunut paljon stressaavia asioita ja olen laiminlyönyt itseni. Hankala tietysti sanoa näin pienen ajan perusteella mutta ihan kuin ruokahalu ja varsinkin makean ja suolaisen himo olisivat pudonneet olemattomiin. Tälläkin hetkellä kaapissa on vaikka mitä herkkuja mutta ei vaan tee mieli. Ruokaakin pitää lähes väkisin syödä. Aiemmin söin oikeastaan päivittäin makeaa ja/tai suolaista herkkua. Myöskin ajatusmaailma tuntuu kirkkaammalta, voi myös johtua siitä kun ei ole jatkuva hiilaripöhnä.

Alavatsa oli renkaan aikana ikäänkuin turvoksissa mutta nyt tuntuu että sekin vaiva olisi poistunut. Pystyn esim kumartumaan ilman kipua tai epämiellyttävää tunnetta, kuin sisälläni olisi ollut ilmapallo. Ainiin ja rengas aiheutti mulle haluttomuutta. Muistelen että ainakin ensimmäiset pari kk/puoli vuotta harrastin seksiä ihan väkisin kun kerta kumista päästiin eroon. Limakalvot ja iho kuitenkin kaikki nämä vuodet ok. Rinnat kasvoi yhtäkkiä useamman kuppikoon, se olikin renkaan yksi harvoista plussista. Olipas kiva yhtäkkiä entisenä a-kuppilaisena ostaa d-kupin rintsikat. Nämä tietysti tulee häviämään :( nyt koko on kyllä vielä isompi, kiitos lihomisen.

Toivottavasti ei tule mitään sen suurempia negoja. No päätä on särkenyt puoli viikkoa. Eniten pelottaa hiusten lähtö. Sitä vaivaa mulla on joskus ollut aiemminkin. Innolla odotan painon laskua nesteen sekä mässyhimojen häviämisen myötä. Toivottavasti pysyvät poissa!

Mieliala. Mullahan on ollut todella synkkiä hetkiä ja hetkiä kun olen ollut todella vihainen. Myös mielialan vaihteluja. Mä toivon että nää johtui renkaasta!!! Vielä on liian aikaista sanoa. Muistelen kuitenkin että mulla oli melko heti renkaiden aloituksen jälkeen kunnon aallonpohja enkä oikein tiennyt mistä paha olo kumpusi. Vielä joskus paljon aiemmin oli pillerit ja silloin oli myös joitakin synkkiä kausia.

Toivottavasti kierto asettuu äkkiä normaaliksi. On nämä hormonit aikamoinen koetus kyllä elimistölle. Tulen päivittämään oireita tai niiden puutetta kunhan aikaa kuluu.
 

Yhteistyössä