Nutrilett laihdutuksessa?

Muutaman kerran olen sen 5 päivän kuurin pitänyt, ihan ok. =)
Halvimmillaan tuo on ollut 29.90e
Mulla on lähtenyt n. 3-4kg siinä 5 päivässä eikä ole tullut takaisin.
Hirveän vaika vain pysyä pelkästään niillä ruuilla, kun minäkin olen sellanen "ajanvietepupeltaja" :xmas: :x :x
 
:O
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Muutaman kerran olen sen 5 päivän kuurin pitänyt, ihan ok. =)
Halvimmillaan tuo on ollut 29.90e
Mulla on lähtenyt n. 3-4kg siinä 5 päivässä eikä ole tullut takaisin.
Hirveän vaika vain pysyä pelkästään niillä ruuilla, kun minäkin olen sellanen "ajanvietepupeltaja" :xmas: :x :x
Tuliko sinulle niistä päivän aikana heikottava olo?
 
vieras
mäkin oon ton 5 päivän kuurin tehnyt, lähtenyt 4-5kg.
Miten te vaan kykenette syömään niitä pasta-annoksia, ne oli niin karmean makuisia että jäi ne multa siitä päivän satsista syömättä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
kuinka paljon täytyy olla ylipainoinen että voi syödä sellaisen kuurin? Voiko normaalipainoinen käyttää nutrilettiä?
no mä ajattelin tässä kohta sellasen kiskasta, ylipainoa 10kg. Miksei normipainonenkin voisi.
 
vieras
Mulla oli toi 5 päivän kuuri, osa niistä on tosi pahoja, esim se juustopasta! Saman kuurin voi vetää normaaliruualla, tosi pieniä määriä tosin, mutta ei ole väkisin syötäviä kuten nuo nutriletit. Siihen on ihan omat tarkat ohjeensa, voin etsiä ne sähköpostista, jos ovat vielä tallessa ja jotain kiinostaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli toi 5 päivän kuuri, osa niistä on tosi pahoja, esim se juustopasta! Saman kuurin voi vetää normaaliruualla, tosi pieniä määriä tosin, mutta ei ole väkisin syötäviä kuten nuo nutriletit. Siihen on ihan omat tarkat ohjeensa, voin etsiä ne sähköpostista, jos ovat vielä tallessa ja jotain kiinostaa?
Joo! Liitä tähän tai heitä vaikka yv:nä jos sulla on tunnukset.
 
vieras
Aamupala:
puuro/velli 1,5dl
leipä 1 viipale
rasva 6g
vihannes 50g
leikkele 2 siivua kinkkua,juusto tai muna
maito 1 lasi
kahvi/tee 1 kuppi

Lounas klo:11-12

maito/piimä 1 lasi
salaatti/keitetty vihannes ½isosta lautasesta
salaatinkastike 1tl

peruna 1kpl
perunasose 1dl
riisi/pasta 1dl jOKU näistä vaihtoehdoista

pääruokavaihtoehdot:

liha,kala,broisku,makkara-kastike 1,5dl
karjalanpaisti 2dl
pihvit/murekeviipaleet 2kpl
pyörykät 3kpl
kokoliha pihvi kana 1kpl
kala (sei,lohi) 1 pala
nakit 2kpl
lisäkekastike ½ dl
keitto 2dl
laatikkoruoka 2dl

Jälkiruoka vaihtoehdot:

kiisseli,rahka,puuro 1,2dl
marjat,hedelmäsalaatti 2dl

Päiväkahvi:
ruis-/tai sekaleipä 1viipale
margariini 6g
kahvi/tee 1 kuppi
hedelmä 1kpl

PÄIVÄLLINEN:16-17

MAITO/piimä 1 lasi
salaatti 1,5dl
salaatinkastike 1tl

PÄÄRUOKAVAIHTOEHDOT:

keitto 2dl
laatikkoruoka 2dl
pata (perunat joukossa) 2dl
uunipuuro 2dl

EI JÄLKKÄRIÄ

iLTAPALA: KLO:20-21

LEIPÄ 1 tai
karjanpiirakka tai sämpylä ½
leikkele 1 kinkku tai juusto
viili/jogurtti/maito 2dl
hedelmä /marjakeitto 1kpl/ 2dl
tuorevihanneksia vapaasti
kahvi/tee

(vihanneksista sen verran, että pitäisi suosia maan pinnalla kasvavia, eli esim. porkkana ei ole kovin suositeltu)
 
Kokeiltu on...
Ei toi kyl vastaa nutrilettia sit mitenkään. Noissa nutreissa on kaikki vitamiinit sun muut todella vähissä kaloreissa. Jos sä yrität samaa kalorimäärä normiruualla, niin väkisinkin jää jotain saamatta!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kokeiltu on...:
Ei toi kyl vastaa nutrilettia sit mitenkään. Noissa nutreissa on kaikki vitamiinit sun muut todella vähissä kaloreissa. Jos sä yrität samaa kalorimäärä normiruualla, niin väkisinkin jää jotain saamatta!
Jänskä juttu, kun tää on ystävältä saatu ohje, joka oli jokin aika sitten laihdutusleikkauksessa, ja näillä ravitsemusterapeutin ohjeilla pudotti painoa ennen leikkausta.. Ei tuota dieettiä ole tarkoitus pitää kovin pitkään (ystävä oli 4 viikkoa), ja voin lyödä vaikka vetoa, että tuossa dieetissä on paljon enemmän tärkeitä ravintoaineita, kuin monessa sellaisessa ruuassa, mitä isommat ihmiset monesti syövät normaalisti. Ja vitamiinitabletteja on saatavana myös kaupasta, jos niiden suositeltava saanti ruokavaliosta huolettaa (sitä minä en tiedä, paljonko kaveri niitä tämän kuurin aikana otti, vai ottiko ollenkaan, en ole laskenut paljonko tästä tulee suosituksiin verrattuna). Miellyttävämpi kuuri tämä on, kuin ne kuivat, pahanmakuiset teolliselle mössölle maistuvat pirtelöt ja patukat.
 
kunnon ruokaa
Nutrilet?

Hirveetä skeidaa.

Esimerkki pirtelöstä:
AINESOSAT: Soijaproteiini, fruktoosi, soijakuitu, kaakaojauhe (kaakao, kaliumkarbonaatti), emulgointiaine (soijalesitiini), soijarasvajauhe (soijaöljy, glukoosisiirappi, maitoproteiini, pentanatriumtrifosfaatti, trikalsiumfosfaatti, luontaiset aromit), kivennäisaineet (trinatriumsitraatti, kaliumkloridi, trimagnesiumsitraatti, trikalsiumsitraatti, trikalsiumfosfaatti, natriumkloridi, ferrofumaraatti, sinkkisulfaatti, kupariglukonaatti, mangaanisulfaatti, natriummolydaatti, kaliumjodidi, kromikloridi, natriumsele-niitti), kuivattu glukoosisiirappi, aromit (suklaa, banaani, kofeiini), stabilointiaineet (guarkumi, ksantaanikumi), vitamiinit (askorbiinihappo, nikotiiniamidi, D-?-tokoferyyliasetaatti, kalsium-D-pantotenaatti, pyridoksiinihydrokloridi, riboflaviini, tiamiinihydrokloridi, retinyyliasetaatti, foolihappo, D-biotiini, fyllokinoni, kolekalsiferoli, syanokobalamiini), makeutusaineet (aspartaami, asesulfaami K), maltodekstriini, dekstriini, glyseroli, väri (sokerikulööri), stabilointiaine (arabikumi).

YÖÖÖK
Terveys noilla "paskoilla lähtee"
Ravinteet


Tarvitset kunnon ruokaa ja paljon D-vitamiinia. D-vitamiinia tarvitaan lukemattomien muiden asioisiden vuoksi myös lihaksille.

Ja tätä syöt ja D-vitamiinia purkista 100µg/vrk.

Hyviä rasvoja:

Kala, pähkinät, siemenet, manteli, avokado, kylmäpuristetut öljyt. Kylmäpuristuksen ansiosta öljyn rasvahappokoostumus ja vitamiinit säilyvät luonnollisessa muodossaan. Eläinrasvat (luomu parasta). EI MARGARIINIA


Hyvää rasvaa tulisi saada n. 1 g per painokilo (normaali paino). Hyviä rasvoja tarvitsemme kasvuun ja kehitykseen sekä yleisterveyden ylläpitämiseen. Tämä rasva on ruoansulatuksen, aivojen, solujen ja aineenvaihdunnan kannalta välttämätöntä. Mm. hormonaalisten viestien toimivuus on kiinni rasvasta.

Proteiinit:

Proteiinien päivittäinen tarve 0,8-2 grammaa per painokilo (normaali paino) riippuen aktiivisuudesta. Proteiinit ovat elimistölle välttämättömiä rakennusaineita, joita mm. solut, hormonit ja lihakset tarvitsevat. Proteiinit koostuvat aminohapoista. Keho ei pysty valmistamaan läheskään kaikkia tarvitsemiaan aminohappoja, vaan ne on saatava ravinnosta. Aminohappojen lähteenä voivat olla joko eläin- tai kasviproteiinit. Eläinproteiinien lähteitä ovat kaikki lihat, kalat, äyriäiset, munat, maito ja niistä valmistetut tuotteet. Kaikki eläinproteiinien lähteet tarjoavat jokaisen tarvittavan välttämättömän aminohapon.


Hyviä hiilihydraatteja:

Syö kasviksia (ei vanhaa ravintoköyhää perunaa), hedelmiä ja marjoja vähintään 500 grammaa päivässä.


Kaikki hiilihydraatit muuttuvat elimistössä sokeriksi. Hyvähiilihydraattisen ruokavalion teho painonhallinnassa perustuu siihen, että se vaikuttaa elimistön insuliinintuotantoon. Insuliini on "lihotushormoni", jota ilman ihminen ei liho. Jos ihmisen elimistö erittää liikaa insuliinia (kun sekä maksan että lihasten glykogeenivarastot ovat täynnä, ylimääräiset hiilihydraatit muuttuvat elimistössä ylimääräiseksi rasvaksi), paino nousee. Kun vähennät ruokavaliossa hiilihydraattien määrää, insuliinin eritys alkaa laskea automaattisesti. Insuliinitason laskiessa elimistö tasapainottuu ja alkaa polttaa rasvaa.

Viljaa vai ei viljaa!
 

Yhteistyössä