Nutrilett-kuuri ja raskaaksitulo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *pullukka*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

*pullukka*

Vieras
Olen ylipainoinen (BMI melkein 28) ja yrittänyt laihduttaa nyt vuoden terveyssyistä ruokavaliolla. En tosin siinä ole onnistunut pysymään ja paino ei laske, tosin ei ole juuri noussutkaan. Nyt loman jälkeen olo on tosi tukkoinen ja ajattelin miehen kanssa aloittaa Nutrilett-kuurin.

MUTTA: toiveissa olisi vauva, ja yritystä on takana nyt jo vuosi ilman tulosta. Lähete tutkimuksiin on vetämässä, elokuussa olisi eka aika. Onko mitään järkeä vetää tuollaista VLC-dieettiä nyt? Jos olisinkin jo nyt raskaana, lisääkö se keskenmenoriskiä? Vai sekoittaako hormonit lopulisesti ja ehkäiseen jatkossa raskautumista? Kierto siis on säännöllinen, PCO:ta ei pitäisi olla, mutta sokerit ovat koholla ja kolesterolit kans...

Argh. onko kenellekään kokemuksia? Näitä pussidieettejä ei kai suositella kuin vakavasti ylipainoisille, jolla tasolla en vielä kai ole, mutta kyllä tota läskiä liikaa on - myös sitä raskautta ajatellen.

Raskaana ollessa joudut kuitenkin opettelemaan sitä terveellistä ruokavaliota ja siinä pysymistä, joten suosittelisin ennemminkin siihen siirtymistä. Se olisi muutoinkin jokatapauksessa edessä sen nutrilet-kuurin jälkeen, raskaana tai ei. Tuolla bmi:llä ei mielestäni mitään mieltä ko kuuria aloittaa.

Kiitos kommenteista! Olin tuota dieettiä itse pohtinut ja mies innostui siitä - veikkaan että tuollainen "saat syödä vain nämä pussit päivässä" - tyyppinen ratkaisu sopii tuolle insinöörille oikein hyvin. Hänellä painoa on nimittäin kans liikaa. Mutta nyt minä epäröin ja mies pitää tätä taas jahkailuna ;). Syön kyllä terveellisesti, mutta liikaa ja liikuntaa on auttamatta liian vähän.

Kai miehesi tiedostaa, ettei tuo ole mikään ihmedieetti, jonka aikana laihtuu käsittämättömät määrät ja sen jälkeen voi jatkaa jälleen vanhoilla elämäntavoilla? Itse tiedostat näemmä ongelmakohdat, mikset tosissasi pyrkisi tekemään työtä niiden korjaamiseksi pussikuurille pakenemisen sijaan? Ne ongelmat kun ovat kohdattavana kuitenkin sen kuurin jälkeen. :)

Joo, kyllä tietää. Taitaa vaan olla kyllästynyt mun jatkuvaan hohhailuun tän painoasian suhteen ja haluaa saada jotakin oikeasti aikaiseksi :). Itseä lähinnä huolettaa just toi hormonitasapainon heittely ja elimistön "turha" stressaaminen, mutta nämä on ihan mutu-pohjalta tehtyä arvailua, kun en koskaan ole itse pussidieettejä kokeillut - olisiko kenelläkään kokemusta vastaavassa tilanteessa? Aikaisemmin olen Kiloklubia käyttänyt ja nytkin olisi tarkoitus palata sinne kuurin jälkeen (tai ilmankin kuuria), sokerit on jo nyt koholla eli ei ne ainakaan mahdollisen raskauden aikana paranisi.

Jos pussikuuri kiinnostaa, niin kokeile sitä vaikka loppuvuoden maanantait tai maanantait + tiistait. Siihen vielä päälle ns. kunnon aamupala näinä päivinä, eikä mitään pussiviritystä.

Ja paino pitkäaikaisseurantaan esim. libra ohjelman avulla.

Ei kai BMI 28 nyt mitenkään merkittävää ylipainoa ole? Jos 25 on vielä normaali. Ja sitä paitsi BMI:ssä on aika paljon häikkää, miksikään terveyden mittariksi siitä ei ole.

Älä aloita mitään Nutrilett-kuuria äläkä mieti painoa vaan ala liikkua enemmän ja syö terveellistä, monipuolista ruokaa.

[QUOTE="...";26672874]Ei kai BMI 28 nyt mitenkään merkittävää ylipainoa ole? Jos 25 on vielä normaali. Ja sitä paitsi BMI:ssä on aika paljon häikkää, miksikään terveyden mittariksi siitä ei ole.

Älä aloita mitään Nutrilett-kuuria äläkä mieti painoa vaan ala liikkua enemmän ja syö terveellistä, monipuolista ruokaa.[/QUOTE]

Normaali BMI on 18,5-24,9.

Olen ylipainoinen (BMI melkein 28) ja yrittänyt laihduttaa nyt vuoden terveyssyistä ruokavaliolla. En tosin siinä ole onnistunut pysymään ja paino ei laske, tosin ei ole juuri noussutkaan. Nyt loman jälkeen olo on tosi tukkoinen ja ajattelin miehen kanssa aloittaa Nutrilett-kuurin.

MUTTA: toiveissa olisi vauva, ja yritystä on takana nyt jo vuosi ilman tulosta. Lähete tutkimuksiin on vetämässä, elokuussa olisi eka aika. Onko mitään järkeä vetää tuollaista VLC-dieettiä nyt? Jos olisinkin jo nyt raskaana, lisääkö se keskenmenoriskiä? Vai sekoittaako hormonit lopulisesti ja ehkäiseen jatkossa raskautumista? Kierto siis on säännöllinen, PCO:ta ei pitäisi olla, mutta sokerit ovat koholla ja kolesterolit kans...

Argh. onko kenellekään kokemuksia? Näitä pussidieettejä ei kai suositella kuin vakavasti ylipainoisille, jolla tasolla en vielä kai ole, mutta kyllä tota läskiä liikaa on - myös sitä raskautta ajatellen.

Sulla on niin vähän ylipainoa, että ei pitäis vaikuttaa raskaaksi tuloon. Itse olen ollut lapsettomuushoidoissa, ja jutellut lääkärinkin kanssa tuosta. Oli sama BMI ja ei käskenyt sinänsä laihduttamaan. Lapsettomuus ei välttämättä johdu vaan sinusta, vaan vika voi olla myös miehessäsi ja silloin ei laihdutukset auta.

Nonni, yritän nyt kevennettyä nutraamista ja syön osin normi-terveellisesti ja osin noita pusseja. Tänään aloitin ja pitää kyllä sanoa, että hirveä nälkä on! Ja toi pussijuoma maistuu aika karseelta. Vaikea kuvitella että sitä pelkästään pystyisi juomaan ilman että tulisin hyvin kiukkuiseksi :). Kiitos kommenteista, ehkä sitä tässä saattaisi jopa tulla raskaaksi jos noi kilot lähtisivät (mulla siis jo nyt paastosokeri sellaisella esi-diabetesasteella eli voi hyvinkin vaikuttaa fertiliteettiin)...

Yhteistyössä