nurinaa ja kurinaa uusperheestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aarrgghh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aarrgghh

Vieras
No niin, tämä siis sisältää kaikenlaista valitusta..

Kaikkein eniten nyt tällähetkellä kyrsii sellainen asia, et mieheni lapsella oli synttärit. Mies ei itse tehnyt MITÄÄN, ei kerrassaan mitään muuta synttäreiden hyväksi, kuin kutsui sukulaisensa meille minulta edes sopivaa päivää kysymättä (lapsen synttärit olivat olleet jo joku aika sitten). Lapsi siis ei asu kanssamme. Minä leivoin kaikki, minä ostin kaikki tarjottavat, minä siivosin, minä olin tarjoilija, minä siivosin myös juhlien jälkeen. Mies istui sukulaistensa kanssa ja jutteli, poltteli tupakkaa ja kahvitteli. Minä hoidin saman päivän aikana omat kolme lastani (joista yksi yhteinen), autoin läksyissä, käytin tk:ssa, kuljetin leirille ja hoidin muutenkin pienintä, joka on nyt n .vuoden vanha. Hel***ti et mä olin puhki sen päivän jälkeen.

Seur. aamuna sanoin miehelle, et voisko viedä roskiksen, joka oli täynnä lahjapapereita ja kakun jämiä, samalla ku oli menossa ulos. Hän vastasi ettei mahdu käteen! Siitäkös raivostuin ja sen kuuli varman naapuritkin! Mikä mä olen kaikkea järjestää? Muistanpa et ens vuonna, en osallistu niihin synttärikemuihin millään muotoa!

Toinen asia, ehkä pieni, mut kuitenki on, niin silloin ku tää mun miehen tyttö, 5-v on meillä, niin ukko hösää sille kaikki, suihkuttaa, harjaa hiukset, putsaa korvat, etsii vaatteet, auttaa pukemisessa, tekee ruokaa jne. Mutta arvatkaapa tekeekö näitä samoja asioita meidän yhteiselle, 1-v lapselle tai ainakaan mun lapsille? Ei, ainakaan ellei erikseen käske ja sano monta kertaa. Syy on kuulemma se, et mä olen täällä, toisen äiti ei ole ja kukas sitä auttais?

Kyl mua nyt ottaa pannuun, välillä mietin et mitä pitäis tehdä? Olisko viisainta ottaa hatkat koko tästä touhusta? Kaikkein huvittavinta on, ettei kyse ole edes mistään nuoresta pojanjolpista vaan yli 30-vuotiaasta (muka)miehestä!!

:kieh: :kieh: :kieh:

Raivostuttavaltahan tuo kuulostaa. Ehkä miehesi yrittää jotenkin hyvittää niitä aikoja kun ei voi tyttärensä kanssa olla päivittäin höösäämällä sitten kunhän on teillä.
Mutta kerro hänelle tunteistasi ihan reilusti ja koieta olla karjumatta mikä esim. minun tapauksessani olisi kyllä vaikeaa myönnän sen.
Meillä mies otti noi mun murkut omikseen heti alussa. Kohtelee kuin ne olisi omiaan. Tarjosi mahdolisuutta adoptoida heidät jjopa jos he haluaisivat.
Mä lähetän sulle halin :hug:

Miehen pitäisi ottaa osaa perheen arkeen. EI erotella lapsia. Tosiaan varmaan korvaa omalleen sen poissaolonsa.

Teetpä mitä teet niin älä missään tapauksessa "kosta" miehesi huonoa käytöstä hänen lapselleen, älä millään muotoa!!!!Kohtele lasta hyvin, mutta mies saa luvan osallistua perheen arkeen.

Hei!

Kyllä toi on aika huono selitys, et ku lapsen oma äiti ei ole vieressä hössäämässä ja laittamassa. Mun mielestä tuo pitäis ajatella loppuun asti ensin. Ku ero on aina ero ja silloin tehdään selväksi, että äiti ja isä ei enää ole yhtä aikaa huolehtimassa ja hoitamassa. Mut ei sen silti sais antaa vaikuttaa, miten perheessä kohdellaan lapsia, oli ne sitten mun tai sun tai yhteisiä. Niitä ei pitäis mitenkään erotella koska kyllä se joskus tulee ilmi ja kukapa niitä pikkuisia muuten puolustaa, jos ei se oma vanhempi.

Jaksamisia!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2005 klo 12:05 Tietämätön kirjoitti:
Hei!

Kyllä toi on aika huono selitys, et ku lapsen oma äiti ei ole vieressä hössäämässä ja laittamassa. Mun mielestä tuo pitäis ajatella loppuun asti ensin. Ku ero on aina ero ja silloin tehdään selväksi, että äiti ja isä ei enää ole yhtä aikaa huolehtimassa ja hoitamassa. Mut ei sen silti sais antaa vaikuttaa, miten perheessä kohdellaan lapsia, oli ne sitten mun tai sun tai yhteisiä. Niitä ei pitäis mitenkään erotella koska kyllä se joskus tulee ilmi ja kukapa niitä pikkuisia muuten puolustaa, jos ei se oma vanhempi.

Jaksamisia!!!

Ehkä korvaa lapselle eroa. Lisäksi ehkä haluaa helpottaa sen vasta viisi vuotiaan oloa perheessä, jossa hän ei asu, vaan on vain vieraisilla.

Tyypillistä miehen touhua!Juuri noin yksinkertaista on niiden ajatusmaailma,yök!On kokemusta ihan samanlaisesta tollosta,et tiedän tarkkaan miltä susta tuntuu.Potki persuuksille ja selitä miten koet asian,koska aina on mahdollista ettei hän ole vaan vit#"¤ainen,vaan ei oikeasti huomaa itse mitä touhuaa ja miten epäreilua se on sekä sua että sun että yhteistä muksuanne kohtaan.Jos jatkaa vielä puhumisen jälkeen,on sit vaan idiootti jonka kans ei kannata roikkua.Meinaan kun lapsetkin kyl huomaavat tollasen erikoiskohtelun,eihän ne tyhmiä ole!Millasta kaunaa tai katkeruutta se mahdollisesti ajan kans¨heissä aiheuttaa,sitä ei tiedä ennenku näkee.Mut mitään hyvää se ei aiheuta,se on varmaa.Ja miten se tulee ajan kans vaikuttamaan sun ja tämän tytön väleihin...Luulenpa et tulee aiheuttamaan pahaa kitkaa vielä.Ja ihan ymmärrettävästi.Sähän olet äiti ja ajattelet omiesi etuja,tietysti.Niinkuin kuuluukin.Sä et varmaan muutaman vuoden kuluttua siedä tyttöä silmissäsi,vaikka hänen vikansa miehen toiminta ei millään tavalla ole,senhän tiedätkin.

Yhteistyössä