nurinaa eksän uudesta hupakosta ja muutenkin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äääääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äääääh

Vieras
huoh, taas kerran, ehkä tuhannen kerran mulla menee hermo ja järki. lyhyesti tarina menee näin: erosta pian 3v aikaa, se oli sokkiero, pettämistä eksän taholta ja kovin olen ollut katkera. nyt vuoden verran eksällä on ollut uusi nainen kuvioissa...ja minun ja tämän uuden naikkosen arvomaailmat ovat niin kovin kaukana toisistaan...nainen elää hyvin kevytkenkäistä elämää, alkoholia, sivusuhteita yms yms (hälläkin on kyllä kaksi lasta). muutoinkin elämäntyyli on sellainen ei huolta huomisesta, esim aikataulujen ja muiden suunnitelmien tekeminen on melko mahdotonta tai ainakin työlästä

minun lapsistani vanhempi (9v) oirehtii kahdessa kodissa asumista (asuvat siis 50-50) ja jottei tässä olisi jo tarpeeksi, niin lapset joutuvat ramppaamaan liki 100km matkaa myös tämän naisen ja isänsä kodin väliä. lapset protestoivat asiaa, ovat monesti tuoneet esille, että haluavat olla vain kotona isänsä kanssa ja haluavat, että isä keskittyy vain heihin (ymmärrettävääkin tämä). isänsä ei tätä tunnu tajuavan, vaan on kuin lentoon lähdössä ja tohottaa ympäriinsä lasten kanssa. ja voitte arvata, kun lapset tulevat minulle, niin ovat väsyneitä, kiukkuisia eivätkä varmasti lähde kotoa mihinkään. ja sadat kerrat olen asiasta yrittänyt puhua...että kuuntelisit lapsiasi, olisit heidän kanssaan...mutta ei. tuo hupakko ja hänen lapsensa tuntuvat menevän edelle. surettaa lasten puolesta, koska molemmat tykkäävät isästään ja minäkin tiedän, että hän kyllä pystyy lapsista huolehtimaan JOS VAIN HALUAA.

mitä mieltä olette, olenko liian nipo? olenko vain katkera? mitä tässä voisi tehdä?

ja selvyyden vuoksi: oma elämäni on onnellista, uusi parisuhde on ihana ja en millään tapaa haikaile eksää elämääni millään muulla muotoa kuin lapsiaan varten.

[QUOTE="vieras";25329043]Ketä toi puolet ja puolet palvelee?? Lasten kannalta huono vaihtoehto. Lapsilla tulisi olla yksi selkeä koti[/QUOTE]

totta tämäkin ja tätäkin on mietitty. ongelma vain on se, että lasten isällä on sellainen työ, että on aina vkoloppuisin töissä. ei siis voisi tavata lapsiaan mitenkään systeemillä joka toinen viikonloppu...

[QUOTE="Noo";25329050]Kuinkas koululaiset touhottaa 100km päähän?[/QUOTE]

siis tarkoitan, että istuvat autossa mennen tullen, aamuin illoin...että isänsä pääsee viettämään aikaa naisystävänsä kanssa

totta tämäkin ja tätäkin on mietitty. ongelma vain on se, että lasten isällä on sellainen työ, että on aina vkoloppuisin töissä. ei siis voisi tavata lapsiaan mitenkään systeemillä joka toinen viikonloppu...

Näen pahempana nykyisen levottoman meiningin, kun sen* että isä näkee kun töiltään pystyy. Miksi lasten pitäisi jaksaa arjen touhujen keskellä vielä ravata edestakaisin, ja yrittää asettua aloilleen, kun taas on mentävä?

Isä vaan pois kuviosta kokonaan. Niin ei suakaan enää ärsytä että se jatkaa elämää, toisen naisenkanssa. Teidän erosta huolimatta.. Musta ei exsien tarvitse uutta parisuhdetta valita exnaisen mukaan.

[QUOTE="HUH";25329087]Isä vaan pois kuviosta kokonaan. Niin ei suakaan enää ärsytä että se jatkaa elämää, toisen naisenkanssa. Teidän erosta huolimatta.. Musta ei exsien tarvitse uutta parisuhdetta valita exnaisen mukaan.[/QUOTE]

no eikä. mulle olisi tietty helpompaa, että isä ei olis kuvioissa. mutten ikinä voisi olla niin itsekäs, että rajaisin isän lasten elämästä pois! sehän on jo lainvastaistakin...

siis tarkoitan, että istuvat autossa mennen tullen, aamuin illoin...että isänsä pääsee viettämään aikaa naisystävänsä kanssa

Tuo on mun mielestä ihan liikaa lapsille. Siis koulupäivän päätteeksikin ajelevat tuon matkan eessun taassun? Vai ainoastaan sellaisina päivinä kun ei ole koulua?

Mietin sellaista, että huomaavatkohan lapset sinun asenteesi tuota miehen uutta naista kohtaan? Meinaan että kun häntä ainakin täällä hupakoksi kutsut, ja alentavasti puhut, niin tuo asenne saattaa tarttua lapsiinkin.

Itse yrittäisin jotain muuta järjestelyä kuin tuo 50-50, vaikka se sitten tarkoittaakin sitä että toinen teistä näkisi lapsia vähän vähemmin.

Tuo on mun mielestä ihan liikaa lapsille. Siis koulupäivän päätteeksikin ajelevat tuon matkan eessun taassun? Vai ainoastaan sellaisina päivinä kun ei ole koulua?

Mietin sellaista, että huomaavatkohan lapset sinun asenteesi tuota miehen uutta naista kohtaan? Meinaan että kun häntä ainakin täällä hupakoksi kutsut, ja alentavasti puhut, niin tuo asenne saattaa tarttua lapsiinkin.

Itse yrittäisin jotain muuta järjestelyä kuin tuo 50-50, vaikka se sitten tarkoittaakin sitä että toinen teistä näkisi lapsia vähän vähemmin.

no, todellisuudessa tälläkin hetkellä lapset on mulla enempi...varmaan 60-40 tai jopa 70-30 mennään. en tiedä, huomaavatko asenteestani, meillä ei tosin puhuta tästä uudesta naisesta lasten kanssa kotona...mitä nyt ohimennen jos mainitsevat jotain tai kysyn jotain, johon sitten liittyy tämä nainen. mutta käytän hänestä silloin ihan etunimeä lapsilleni.

No ongelmana on kai nimenomaan sun ex-miehes asenne, ei niinkään tää "hupakko".
Sun pitää (taas) istua alas eksäs kanssa ja käydä läpi tää tilanne. Jos saisit vaikka hänet ymmärtämään lastenne paras. Toi tilanne on varmasti tosi raastava lapsille :(

No ongelmana on kai nimenomaan sun ex-miehes asenne, ei niinkään tää "hupakko".
Sun pitää (taas) istua alas eksäs kanssa ja käydä läpi tää tilanne. Jos saisit vaikka hänet ymmärtämään lastenne paras. Toi tilanne on varmasti tosi raastava lapsille :(

Tätä kannatan, pitäkää kahdenkeskeinen keskustelu!

Mun vamhemmat eros kun olin ala-asteella, tosi rasittavaa matkustaa 200 km kaks viikonloppua kuussa ja vaihtaa iskälle! Ja kaikki lomat siellä, ei rentoutumista omassa huoneessa tai omien kavereiden kanssa. Kurja tilanne lapselle!

[QUOTE="jep";25329376]Ongelma on tosiaan ex, ei hänen uusi naisensa. Miksi ihmeessä haukut naista, kun mieshän se on vastuussa lapsien asioista ja kohtelusta?![/QUOTE]

niin, mutta kun on niin päivänselvää se, kuka asioissa on taustavaikuttajana...lasten asiat on toiminu isän kanssa moitteettomasti kunnes tämä naisystävä tuli kuvioihin...ja kuten kirjoitin, minun on vaikea arvostaa tätä naista, koska hän on hyvin kevytkenkäinen ja minua häiritsee se, millaisen mallin lapseni hänestä saavat :/

niin, mutta kun on niin päivänselvää se, kuka asioissa on taustavaikuttajana...lasten asiat on toiminu isän kanssa moitteettomasti kunnes tämä naisystävä tuli kuvioihin...ja kuten kirjoitin, minun on vaikea arvostaa tätä naista, koska hän on hyvin kevytkenkäinen ja minua häiritsee se, millaisen mallin lapseni hänestä saavat :/

Kyllä se oma perhe on kuitenkin se mistä ne vahvimmat mallit saadaan, sen verran vanhojakin jo ovat että eivät enää kaikkea uutta itseensä ime. Ja usein pienen rentoudenkin oppiminen on vaan hyväksi.

Sinuna kyllä ehdottaisin sellaista että lapset olisivat enimmäkseen sinulla kun tämän hetkinen järjestely on lapsille liian raskasta.

Yhteistyössä