Nuoruuden lempikirjasi? Ja kuka muistaa mikä tää oli...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun ehdoton lempparikirja oli sellainen kuin KUNHAN HELEN TULEE se kertoi sellaisesta uusperheestä joka muutti johonkin vanhaan kirkkoon ja sitten tää nuorin lapsi rupes kaveeraamaan jonkun kuollleen pikkutytön haamun kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun ehdoton lempparikirja oli sellainen kuin KUNHAN HELEN TULEE se kertoi sellaisesta uusperheestä joka muutti johonkin vanhaan kirkkoon ja sitten tää nuorin lapsi rupes kaveeraamaan jonkun kuollleen pikkutytön haamun kanssa.

Tää oli myös mun lempikirja!!!ihana :heart: hmm...saiskohan kyseisen kirjan vielä jostain...

Alkuperäinen kirjoittaja salsai:
Ronja Ryövärintytär oli kyl yli muiden. =)

On vieläkin :) Vitsi se on niiiiin ihana kirja.
Mä taisin nuoruudessa lukee ekan kerran Brentin kirjan Midzi; tulitukka ja koukkuun jäin... Kaikki suomennetut kirjat löytyy hyllystä.

Nummelan Ponitalli ja Neiti Etsivät. Tekis vieläkin mieli lukea Merja jalon Tunturiratsastus (sitä Nummelan ponitalli-sarjaa) uudelleen ja katsoa tenhoaako ihmissusi-juttu yhtä tehokkaasti vielä aikuisiälläkin ;)
Tai sitten vain idylli särkyy...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Voi että, joku muistaa tämän!!! Tykkäsin siitä ihan älyttömästi vaikka se pelottava olikin! Ja vielä nykyäänkin jos näen jonkun lammen tai lähteen, muistan sen kirjan ja ne sanat "kunhan Helen tulee"...

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Nummelan Ponitalli ja Neiti Etsivät. Tekis vieläkin mieli lukea Merja jalon Tunturiratsastus (sitä Nummelan ponitalli-sarjaa) uudelleen ja katsoa tenhoaako ihmissusi-juttu yhtä tehokkaasti vielä aikuisiälläkin ;)
Tai sitten vain idylli särkyy...

Minä pääsin lukemaan yhtä Laura-kirjaa (niitä heppakirjoja) kun lapseni oli sairaalassa ja leikkihuoneessa oli se kirja, ja muistin lähes kaiken sanasta sanaan :) Ja hyvä oli edelleen!

Yksi oli ylitse muiden...Tarina vailla loppua...Neverending Story-elokuva oli siitä kirjasta tehty...ai niin,tän jutun taitaa ymmärtää vaan kultaisella 80-luvulla nuoruutensa viettäneet;)...oliskohan se kirja vielä kirjastossa????!:)

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Yksi oli ylitse muiden...Tarina vailla loppua...Neverending Story-elokuva oli siitä kirjasta tehty...ai niin,tän jutun taitaa ymmärtää vaan kultaisella 80-luvulla nuoruutensa viettäneet;)...oliskohan se kirja vielä kirjastossa????!:)

Kerrankin joku joka on samaa mieltä! Mun ehdoton lempikirja tuo Tarina vailla loppua. Löytyy omasta kirjahyllystäni sekä suomeksi että ruotsiksi, ja leffatkin katottu... Michael Ende on sen kirjoittaja. Ainoa kirja, jonka olen lukenut yli 10 kertaa. :D

Mutta luin kyllä silloin pienenä ihan hirveästi muitakin kirjoja. 3 etsivää, Viisikot, Neiti Etsivät, The Babysitters Club, heppakirjat, maameren tarinat ja ne Yllä veden alla kiven-kirjat, Tiinat, Jules Vernen kirjat, jne.jne... Ja sitten aikuisten kirjoihin: Kingit, Koontzit, Robin Cookin sairaalajännärit, Michael Crichtonin Jurassic parkit ja muut, kaikki kävi.

Muoks. lisään kun muistan: Narniat, tietenkin! Ja Taru sormusten herrasta.
Enää en ehdi lukea. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Ihan nuorena diggasin Merri Vikin Lotta-kirjoja ja Neiti Etsiviä. lukion ekalla luin Anja Kaurasen Sonja O. kävi täällä, ja olihan elämys. Sen jälkeen jäin lopulllisesti koukkuun kirjallisuuteen :D.

Samat suosikit täällä. Kun vanhempani ostivat tuon Sonja O:n, vannottivat he, etten saisi opusta vielä niin nuorena lukea. En voinut välttää kiusausta. Olin 11-vuotias. Olipahan elämys joo...!

Minun veljeni Jon (Tuija Lehtinen) oli kylla niiiiin hyva. Olin ihan rakastunut siihen Joniin :D

Lotta-kirjat oli hyvia kans. Ja kaikki Merja Jalon heppakirjat, kirjoitin sille joskus fanipostiakin ja sain vastauksenkin, ah se oli kymmenvuotiaalle heppatytolle onnea...

Yhteistyössä