Nuorten juominen kertoo pahasta olosta, totta vai tarua?

• Viestiketjun aloittaja ex-teini
  • Ensimmäinen viesti
ex-teini
Selasin vanhaa lehteä, jossa oli artikkeli nuorten alkoholinkäytöstä. Joku juovan nuoren äiti siinä totesi, että "pahasta olostahan se juominen aina kertoo". Muutenkin jäi jutusta se vaikutelma, että nuorten juominen on aina tapa paeta ongelmia ja merkki henkisestä pahoinvoinnista. Oletteko samaa mieltä?

Musta tollanen näkemys on todellisuudesta vieraantunut ja sen voi sanoa vain sellainen, joka on joko unohtanut oman nuoruutensa tai itse potenut suurta tuskatilaa koko nuoruutensa. Itse aloin juopotella enemmän tai vähemmän 15-vuotiaana ja ihan vain siksi, että se oli hauskaa. Toki juomalla hankittiin myös rohkeutta ja statustakin, mutta pääsyy oli hauskanpito ja uuteen jännään asiaan tutustuminen.

"vieras"
Alkoholinkäyttö opitaan kotoa ja jos kotona suhtautuminen on,

-että surra ei voi ilman alkoholia
-että iloita ei voi ilman alkoholia
-että olla ei voi ilman alkoholia

Niin ei se nuoren juominen kerro mistään muusta kuin suomalaisuudesta.

Näin ikinuorena ts. teini-iästä ei kauaa aikaa, niin voisin myös sanoa, että ei sitä kaljaa kurkkuun huonon olon takia kaadettu.. Vaan juurikin siksi kun kaveritkin ja hauskaahan se oli / on.. seuraavana päivänä on se "paha olo" :D :x Mutta tottahan on myös se, että monet nuoret JA aikuiset juovat, koska on muitakin ongelmia.. Yleistäminen on p*rseestä, sanon minä! :)

Yhteistyössä