Nuoriso nillittää jo nyt sitä kun eläkepäivät kauas karkaavat - joutuvat tekemään töitä pitkälti yli seiskakymppisiksi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kannattaa säästää itse oma eläke.

200 euroa kuukaudessa osakerahastoon ja 40 vuodessa siitä kertyy 500 000 euroa. Ihan mukava määrä eläkepäivien ratoksi.
40 vuoden päästä elämä ohi mitä sillä rahalla enään tekee.
Nuorena pitää elääkin, perustaa perhe, kasvattaa lapset, välttämättömiä tarpeita on vaikka kuinka paljon.
Jälkipolvi on paras sijoitus. Mitä yksinäinen 70 vuotias kuluneessa propassa elävä lähes hautaan valmis enään rahalla tekee?
 
vierailija
40 vuoden päästä elämä ohi mitä sillä rahalla enään tekee.
Nuorena pitää elääkin, perustaa perhe, kasvattaa lapset, välttämättömiä tarpeita on vaikka kuinka paljon.
Jälkipolvi on paras sijoitus. Mitä yksinäinen 70 vuotias kuluneessa propassa elävä lähes hautaan valmis enään rahalla tekee?
Jestas mikä pessimisti 😳

Pitää elää terveesti kuin meikäläinen. Uusi elämä alkoi kun olin 65 v ja tapasin sattumalta Annien. Ollaan muuten käyty usein sieni- ja marjametsässä viime aikoina. Fyysisesti taidan olla jotain kuin terve keskiverto 45-50 v. Katukuvaa kun katsoo niin heidänkin joukossaan on paljon melkoisia ylipainoisia hitaasti ja vaivalloisesti liikkuvia köntyksiä.

Puupalttoo saa kyllä odottaa meikäläistä vielä kauan 😎

Super-Setis
 
vierailija
Jestas mikä pessimisti

Pitää elää terveesti kuin meikäläinen. Uusi elämä alkoi kun olin 65 v ja tapasin sattumalta Annien. Ollaan muuten käyty usein sieni- ja marjametsässä viime aikoina. Fyysisesti taidan olla jotain kuin terve keskiverto 45-50 v. Katukuvaa kun katsoo niin heidänkin joukossaan on paljon melkoisia ylipainoisia hitaasti ja vaivalloisesti liikkuvia köntyksiä.

Puupalttoo saa kyllä odottaa meikäläistä vielä kauan

Super-Setis
nuoret naiset tuo kummasti virtaa setämiesten elämään 👍
 
vierailija
40 vuoden päästä elämä ohi mitä sillä rahalla enään tekee.
Nuorena pitää elääkin, perustaa perhe, kasvattaa lapset, välttämättömiä tarpeita on vaikka kuinka paljon.
Jälkipolvi on paras sijoitus. Mitä yksinäinen 70 vuotias kuluneessa propassa elävä lähes hautaan valmis enään rahalla tekee?
Jos nuoret tekisivät kaksi lasta niin Suomen talous ei hyytyisi ja sen mukana eläkesysteemi.
 
vierailija
Jestas mikä pessimisti

Pitää elää terveesti kuin meikäläinen. Uusi elämä alkoi kun olin 65 v ja tapasin sattumalta Annien. Ollaan muuten käyty usein sieni- ja marjametsässä viime aikoina. Fyysisesti taidan olla jotain kuin terve keskiverto 45-50 v. Katukuvaa kun katsoo niin heidänkin joukossaan on paljon melkoisia ylipainoisia hitaasti ja vaivalloisesti liikkuvia köntyksiä.

Puupalttoo saa kyllä odottaa meikäläistä vielä kauan

Super-Setis
Sinähän olet jo eläkkeellä ja muistat aina välillä kehua että saat enemmän kuin muut palkkaa.... mikäs siinä on nauttiessa
 
vierailija
Eläkejärjestelmä on luotu mädäksi ei ole tämän hetken 18-35 vuotiaiden syy alkuunkaan.

Järjestelmää on hidasta muuttaa jälkikäteen, mutta siltinse pitäisi tehdä.

Jarkko Kiukulle kuuluisi eläkeiässä 3000 € kk. Nykyisellä eläkejärjestelmällä se on ehkä saat, todennäköisemmin et. Jos Jarkko Kiukku eläisi maassa, jossa systeeminä on: Eläkettä kerätään itselle. Jarkko saisi sen minkä hän on itselleen kk eläkettä kerryttänyt.

Nykyinen systeemi on mätä ja sen todistaa jo nyt eläkerahan riittämättömyys.
Jos ostat kaiken 50% alesta, ei tuu suurta muutosta entiseen
 
vierailija
Tänään oli artikkeli nuoresta 20 vuotiaasta pojasta, joka tekee töitä kolmessa eri yrityksessä. Joskus viikossa työtunteja tulee 90. Kaveri kerää nyt rahaa, että eläminen on helpompaa sitten opiskeluaikana. Hieno homma.
Itseäni hieman häiritsi tuossa jutussa se, kun juippi kertoi yhä asuvansa äitinsä luona, muttei maksa asumisestaan edes mitään. Ja jääkaappi on aina täynnä ruokaa ja äiti kokkaa pojalle. Poika totesi että "Voin minä joskus jonkun leipäpussin ostaa."
 

Yhteistyössä