Kupla sinulle, minulle ei.
Vaiko Kristittyjen kupla? No, okei. Helpotan->
Kristitty on Sana, mutta se on joskus sellaiseksi sanaksi luotu, keksitty, skriivattu.. miten vaan, mutta tarkoitettu oikeaan henkeen, historialliseen hetkeen: juutalaiset, roomalaiset ja Jeesus, joka tuli ja halusi puhdistaa sen maailman noista uskontoa väärinkäyttäneistä ja omaksi edukseen rahastaneista, ristiinnaulittiin. Se on minun kristinusko: Jeesus joutui ristille, mutta ei turhaan. Nyt tiedämme, mitä väärinkäytöksiä uskonnon avulla oli tehty, ja sen Jeesus uskalsi tuota rohkeasti esiin, ja tiesi kuolevansa sen takia Hän kuoli meidän edestämme, että voimme rakentaa maailmaa oikein. Uskontojen avulla on tehty rikoksia senkin jälkeen ja edellen, mutta uskallan sanoa, että paljon vähemmän, kuin jos Jeesusta ei olisi tullut meille. Ilman Jeesusta, Voima olisi hyljännyt meidät, tämän maapallon ja mennyt sittenkin Marsiin.
On, ja onneksemme, meillä kaikilla on ympärillämme hyvä Voima, jota kristitytkin tuntevat, mutta kristityt ovat lukeneet voiman ympärillä olevista asioista enemmän: Raamattua; ja oppineet tietämään siitä maanpäällisestä voimasta enemmän kuin lukutaidottomat tai tahdottomat.
Sanot sinä näistä minun teksteistäni mitä vaan, se ei haittaa minua.
Mutta se mitä Sinulle toivon, että päästät Voiman sinuun, niin tiedät.
Ota vastaan, kun sinulle annetaan.
Ja huomaa, etten sano jos, vaan KUN sinulle annetaan, ja se on KUN vaikka nyt. Kunhan vaan avaudut.
Ei kenenkään tarvitse kuulua mihinkään liikkeeseen, jos tuntee, että voi ymmärtää voiman ilman helppiä; Mutta monet eivät usko helpolla sitä, että 10 käskyä on noudatettava koko elämän ajan tai muuten joutuu rankkarille. Vain niin voimme olla Voiman kanssa yhteydessä ja elämä on keveää. Älkää luulko, että keveällä tarkoittan blingiä, vaan henkistä ja sen kautta fyysistä keveyttå. Vaikka kurahuousissa kuusen alla ihminen voi olla onnellisempi kuin kukaan muu.
Pelastetaan ensin itsemme, sitten pelastamme muut. On se kova homma, mutta mahdollinen. Mutta ensin pelastamme itsemme.