Nuorimmaisesta tuli sitten vielä jääräpäiisempi kuin ekasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mainio Manu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mainio Manu

Aktiivinen jäsen
02.11.2012
1 465
2
36
Nuorempi siis vasta 11kk mutta kyllä näkyy nyt tuo jääräpäisyys melkoisen vahvana luonteenpiirteenä! Mikään ei mene jakeluun, mä sanon Ei varmaan 100 kertaa päivän aikana samaan kukkapurkkiin koskemisesta, pyykkitelineeltä vaatteiden repiminen alas ei lopu ennen ku keksii sille muuta mielenkiintoisempaa puuhaa. Samat asiat saa kieltää joka ikinen päivä kymmeniä kertoja, alkaa hermo mennä!

Joo, se on vielä pieni mutta ei tuon esikoisen kanssa tämmöstä ollu edes näin pienenä. Sille sentään meni päähän sana "EI". :whistle:

Esikoisen aikana piti kieltää ehkä pari kertaa päivässä DVD-levyihin, kirjoihin, kukkaruukkuihin yms koskemiset ja lopulta ei tarvinnut enää ollenkaan, kun ne jäi pois. Mitään ei tarvinnut siirtää ylemmäs. Tän toisen syntyessä päätettiin ettei todellakaan siirretä mitään ylemmäs, siinähän oppii että niihin ei kosketa vaikka ne oiskin näytillä..

Nyt on siirretty suljettaviin laatikoihin DVD:t, esikoisen kirjat, esikoisen pelit ja lehdetkin... :D
Oma järki ei kestä ja kun sen 100:nen kerran kieltää koskemasta, näkee vaan helpompana ratkaisuna laittaa äkkiä piiloon tavarat että pystyy keskittyä välillä muuhunkin :laugh:

Muilla tämmösiä?

meiän 11kk tytöllä kyllä näkyy samantapasta luonnetta, jos haluaa johonkin tai yrittää kurottaa johonkin ja sen estää , alkaa samantien tekokitisemään ikävää kohtaloaan :D. tuo ei ymmärrä sanaa EI sitten millään, nauraa ja räkättää mulle kun yritiän oikeen tuimalla ilmeellä tai jopa vihaisella ilmeellä sanoa ei. meillä onneks? kiinnostaa kotona monet eri asiat eli ei oo vaan yhen asian kimpussa.. en tiiä onko se sit onni.. koitappa huvikses seuraavan kerran sen antaa leikkiä sllä ei asialla.. oon ainaki omasta huomannu et mitä enemmän kieltää sitä mielenkiintosempi asia on. tyttö sai nypälätä tyhjää dvd koteloa ja jonknu ajanpäästä ei kiinnostanut, vasta 2vk myöhrmmin kurotteli taas cd/dvd hyllyyn ;)

• Tykkää
Reactions: Mainio Manu
meiän 11kk tytöllä kyllä näkyy samantapasta luonnetta, jos haluaa johonkin tai yrittää kurottaa johonkin ja sen estää , alkaa samantien tekokitisemään ikävää kohtaloaan :D. tuo ei ymmärrä sanaa EI sitten millään, nauraa ja räkättää mulle kun yritiän oikeen tuimalla ilmeellä tai jopa vihaisella ilmeellä sanoa ei. meillä onneks? kiinnostaa kotona monet eri asiat eli ei oo vaan yhen asian kimpussa.. en tiiä onko se sit onni.. koitappa huvikses seuraavan kerran sen antaa leikkiä sllä ei asialla.. oon ainaki omasta huomannu et mitä enemmän kieltää sitä mielenkiintosempi asia on. tyttö sai nypälätä tyhjää dvd koteloa ja jonknu ajanpäästä ei kiinnostanut, vasta 2vk myöhrmmin kurotteli taas cd/dvd hyllyyn ;)

No on se välillä saanukin räplätä niitä dvd-koteloita, kun ei oo enää vaan hermot kestäny sitä jatkuvaa Ei:n paasaamista. Mä aattelin, et oon välillä varmaan tosi epäjohdonmukainen, kun en jaksa niistä koteloista enää välittää vaan annan levittää ne pitkin poikin ja sit seuraavana päivänä hyvin nukutun yön jälkeen niihin koskeminen onki taas kiellettyä :D

No enää ei oo sitä ongelmaa, kun ne meni lipaston laatikkoon piiloon.. :snotty:

Kuulostaa varsin normaalilta. Esikoisesi on ehkä ollut ennemmin sitä kilttiä kuin jääräpäistä sorttia, sanoisin. Tosiaankin tavarat jemmasn ja lapsilukot kehiin sekä kehität nyt puoleksi vuodeksi itsellesi lehmän hermot. Sitten voit vähitellen alata odottamaan lapseltasi pientä kehitystä. Tsemppiä!

Yhteistyössä