"Nuoria naisia kiinnostaa Ruotsissa nyt elämä, jossa kumppani maksaa kaiken – ”Hän antaa minulle joka kuukausi tuloistaan palkan”"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
BBC uutisoi myös ruotsalaisnaisten uudesta trendistä.

Vilma Larsson, a stay-at-home-girlfriend
5446a4a0-b15f-11ef-b8b4-6d288d209bd9.jpg.webp

Vilma Larsson, 25, previously had jobs in a grocery store, a care home and a factory. But she quit work a year ago to become a stay-at-home-girlfriend, and says she’s never been happier.
“My life is softer. I am not struggling. I am not very stressed.”
Her boyfriend works remotely in finance, and while he spends his days on his laptop, she’s at the gym, out for coffee, or cooking. The couple grew up in small towns in central Sweden, but now travel a lot, and are spending the winter in Cyprus.

Mistä tulee tuo pelkästään rahasta? Eiväthän rahallinen tuki ja rakkaus ole toisiaan poissulkevia asioita.
Ei toki. Eli tarkennan. Minä en olisi kenenkään kanssa rahan takia, enkä haluaisi olla ihmisen kanssa joka on minun kanssani rahan takia. Oli raha sitten ainut syy tai osasyy. Kyllä toisen ihmisen kanssa pitää (minusta) olla jostain ihan muusta syystä kuin rahan takia.

Ei toki. Eli tarkennan. Minä en olisi kenenkään kanssa rahan takia, enkä haluaisi olla ihmisen kanssa joka on minun kanssani rahan takia. Oli raha sitten ainut syy tai osasyy. Kyllä toisen ihmisen kanssa pitää (minusta) olla jostain ihan muusta syystä kuin rahan takia.
Mikä muu syy?
Hienoa, että suomalaisnaiset (suoraan mainitsematta) painottavat seksin merkitystä parisuhteessa.
Tosin tuo ei taida olla ihan rehellistä, koska nimenomaan naiset tutkitusti valitsevat parisuhteeseen miehiä, joilla on heitä paremmat tulot. Ei rahan, mutta asunnon, auton, laskujen ja viihteen maksajan ja lahjojen takia. ;)

tässä ei keskustella kahvin hinnasta
flirting-tips-for-guys.jpg

Hienoa, että suomalaisnaiset (suoraan mainitsematta) painottavat seksin merkitystä parisuhteessa.
Tosin tuo ei taida olla ihan rehellistä, koska nimenomaan naiset tutkitusti valitsevat parisuhteeseen miehiä, joilla on heitä paremmat tulot. Ei rahan, mutta asunnon, auton, laskujen ja viihteen maksajan ja lahjojen takia.
No on se seksikin toki tärkeää, mutta jos teitä nyt noin hirveästi minun mielipide kiinnostaa, niin kerrotaan. ;) Minulle rahaa ja seksiä tärkeämpää puolisossa on se kumppanuus eli se, että ollaan ystäviä, tehdään asioita yhdessä, viihdytään yhdessä (sekä sängyssä että sen ulkopuolella), tuetaan toista myös vaikeina hetkinä (enkä tarkoita rahallisesti, vaan henkisesti). Tärkeää on myös, että mies on hyvä isä ja ottaa tasapuolisesti vastuuta lapsista ja kodista, koska minäkin käyn tasapuolisesti töissä ja tuon rahaa yhteiseen kassaan. Miehen pitää kunnioittaa minua ihmisenä eikä vain pillunkantotelineenä. Mieheni on minun paras ystäväni.

Ja tuohon omenansiemenen rehellisyyskommenttiin vastaan, että minä voin puhua vain omasta puolestani, en kaikkien maailman naisten puolesta. Toki tiedän, että maailmassa on paljon naisia (ja miehiä), jotka ovat toisen kanssa rahan tai muiden etujen vuoksi, mutta puhunkin nyt vain itsestäni, kun sanon, että itse en sellaiseen suhteeseen ikinä kykenisi. Mitenkäs omenan omassa suhteessa? Oletko nettomaksaja vai nettosaaja? ;)

Laitahan linkkejä tällaisiin tutkimuksiin.
Noita on kasapäin, mutta aloita vaikkapa tästä Hesarin artikkelista.

Suomessa tuo ei tosin ole yhtä merkittävää kuin suurimmassa osassa muuta maailmaa, meillä kun KELA eli veronmaksajat takaavat aina sen, ettei nainen huonoimmassakaan tilanteessa kuole nälkään ja progressiivinen verotus sen, ettei rikkaastakaan miehestä voi hyötyä rajattomasti.

No on se seksikin toki tärkeää, mutta jos teitä nyt noin hirveästi minun mielipide kiinnostaa, niin kerrotaan. Minulle rahaa ja seksiä tärkeämpää puolisossa on se kumppanuus eli se, että ollaan ystäviä, tehdään asioita yhdessä, viihdytään yhdessä (sekä sängyssä että sen ulkopuolella), tuetaan toista myös vaikeina hetkinä (enkä tarkoita rahallisesti, vaan henkisesti). Tärkeää on myös, että mies on hyvä isä ja ottaa tasapuolisesti vastuuta lapsista ja kodista, koska minäkin käyn tasapuolisesti töissä ja tuon rahaa yhteiseen kassaan. Miehen pitää kunnioittaa minua ihmisenä eikä vain pillunkantotelineenä. Mieheni on minun paras ystäväni.

Ja tuohon omenansiemenen rehellisyyskommenttiin vastaan, että minä voin puhua vain omasta puolestani, en kaikkien maailman naisten puolesta. Toki tiedän, että maailmassa on paljon naisia (ja miehiä), jotka ovat toisen kanssa rahan tai muiden etujen vuoksi, mutta puhunkin nyt vain itsestäni, kun sanon, että itse en sellaiseen suhteeseen ikinä kykenisi. Mitenkäs omenan omassa suhteessa? Oletko nettomaksaja vai nettosaaja?
Minulla ja vaimollani on jokseenkin samanlaiset tulot. Rahasta ei ole erimielisyyksiä, seksistä on joskus riidelty mutta ratkaisut löydetty.

Noita on kasapäin, mutta aloita vaikkapa tästä Hesarin artikkelista.

Suomessa tuo ei tosin ole yhtä merkittävää kuin suurimmassa osassa muuta maailmaa, meillä kun KELA eli veronmaksajat takaavat aina sen, ettei nainen huonoimmassakaan tilanteessa kuole nälkään ja progressiivinen verotus sen, ettei rikkaastakaan miehestä voi hyötyä rajattomasti.
"Paradoksi piilee siinä, että tasa-arvoisissa yhteiskunnissa sukupuolten asenteet, mieltymykset, persoonallisuuden piirteet ja koulutusvalinnat eroavat enemmän toisistaan kuin epätasa-arvoisissa maissa."

BBC uutisoi myös ruotsalaisnaisten uudesta trendistä.

Vilma Larsson, a stay-at-home-girlfriend

Vilma Larsson, 25, previously had jobs in a grocery store, a care home and a factory. But she quit work a year ago to become a stay-at-home-girlfriend, and says she’s never been happier.
“My life is softer. I am not struggling. I am not very stressed.”
Her boyfriend works remotely in finance, and while he spends his days on his laptop, she’s at the gym, out for coffee, or cooking. The couple grew up in small towns in central Sweden, but now travel a lot, and are spending the winter in Cyprus.
Entäs kun Vilma rupsahtaa ja finanssimies vaihtaa taas 2kymppiseen niin Vilma hakee sossun luukulta rahaa vuokraan, riisiin ja tonnikalaan. Ja eläkettä ei ole kertynyt

Yhteistyössä