Nuoria ensiyrittäjiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sanni

Tosiaan ensi viikon viikonloppuna pitäisi puna-armeijan hyökätä jos ovat hyökätäkseen (kp nyt siis 24/~31-32) ja perjantaina aamuyöstä lähdetään Viipuriin iskän ja siskojen sekä serkun vaimoineen kanssa. Ah, ihanaa. Toivon vaan ettei bussimatkojen aikana tarvi kestää kramppeja. Ja jollei menkkoja tarvi matkalla kärsiä, testailen varmaan sunnuntaina, jos ehdin siihen mennessä testin hankkia. En aio mitään stressiä ottaa asiasta. Ja jollei sitä su saa tietää, ni luulis sen sit jossain vaiheessa selviävän, et missä mennään.

Eli tässä on nyt hyvät vaiheet olla huomaavinaan itsessään kaikenlaisia raskausoireita. Nytkin ikkipikkisiä minikramppeja vatsassa, mut voihan se alkaa jo ihan normaalin menkkavaroittelunsa. Eilen palelin aivan älyttömästi. Ke yskiessä vihlaisi ilkeästi alavatsasta kaksi kertaa. Alavatsa ja vatsa muutenkin on ollut turvoksissa. Nii, ei siis mitään ihmeellistä.

Mikäs vaihe sulla oli meneillään nyt?

Miehen sisko sai muuten viime yönä tytön :-) Lähettivät kuvia ja oli ihan vauvan näköinen.

Ja juu, jopa mua uuremmat tervetuloa :-)

Ellie

No mulla menkat oli tossa askön et viikonpäästä pitäs alkaa tikuttaan. Mun kierto vaihtelee 29-31. Tänään taidan lähteä viihtelle pitkästä aikaa. Kävin kaupasta ostamas pari sidukkaa. No mut nyt lähden telkun ääreen ja nauttiin vapaa päivästä....

Helou!

Arvatkaas vaan että pystyinkö oleen pois täältä... :) Nyt oli jo pakko tulla kahtoon että mitäs kuuluu! Jospa sitä aina joskus kävin pyörähtään mutta ei ihan niin tiheesti ku ennen (joka päivä pari kertaa...) :)

Juu menkat on taas finito ja odotellaan vaan uusia mahdollisuuksia.. Yritän ottaa vähä rauhallisemmin nyt eikä aivan koko aikaa mietiskelis. Kaveri just sai tietää että niille tuleeki kaks vauvelia sen yhden sijaan... Jänskää!! Siinä on ollu tärpit kohillaan.

Oliko ne sitteki ihan normaalit menkat Sanni sulla? Vaikka oli niin lyhkäset? Minä tässä jo mietiskelin että milloon ois seuraava ovis ja laskeskelin miehen töitä että onkos se kotona, pahalta näyttää mutta sittepä se selviää (tässä mun rauhallisesti ottamiset!)..

Niin joo te lähette sinne reissuun Ellie, pitäkäähän hauskaa siellä!!

Ja uudet tervetuloa mukaan!

*höpisee muuten vaan*

Meinaa meilläki tänään hemmotteluilta; Kääretorttua, hedelmärahkaa ja teetä. Vielä reippahalle iltalenkille -> saunaan -> unille.

Huomenna matkustus Lahteen anoppilaan. Suunnitelmissa oli tehdä hälle viemisiksi pieni himmeli, mutta ei taida aika riittää, jos aamulla mennään uimaan. :-/

Nuo vanhemman polven ihmiset ku ei oikee arvosta pillihimmeleitä vaan pitäis ol aidoista oljista, oletan.

Onkos teillä muuten joitain nimiä valmiina mielessä lapsillenne? Tytöthän monasti pruukaa jo ala-asteella keksiä niitä. Ja mitä meinaatte, onko tytölle helpompi keksiä nimi kuin pojalle?

Huomenta!

Täällä taas! Nyt alkaa pikkuhiljaa tottua ajatukseen vauvasta. Mies myönsi, ettei ihan heti tajunnu sitä, vaan vasta parin päivän päästä tuli sellanen että JEE se ois oikeesti tulollaan. Toivottavasti kaikki hyvin massussa.

Mun viikonloppu vakkari oli olla perjantaina kännis..Nyt saa sit muuta kehitellä. Siinä mielessä huono, ku tasan kaikki kaverit arvaa heti kun en juo enkä polta enään. Se ei oo yhtään mun tapasta olla kuivin suin.. Tästä tietää mun tosi hyvä kaveri (sillä muuten menkat myöhäs, meillä sama kierto..eli jos raskaana,niin aikalailla sama laskettuaika meillä), sit se neuvo kertoon koulussa jollekki kamulle, jos tulee jotain ikävää, niin on sit turva siellä (esim. pyörtyy..). Ja yks kaveri tajus ku en polttanu sen luona..Ei kai se auta valehellakkaan. Ne on onneks sellasia kamuja, että saa helposti kerrottua jos jotain sattuu ja tukea sais varmasti. Sukulaiset ja vanhemmat saa kyllä tietoa oottaa pitkään. Luulen vaan että äidit on aika hyviä huomaan jos tyttö raskaana.. :)

Sanni, miten bile reissu meni? Kävitkö bailaan kovasti? Muistithan munki puolesta! Eilen teki bissee mieli, mutta kai nuoki unohtuu ajanmittaan..

Np, juuh, pitää sitä vähän käydä pyörähtään. Mä en kauheesti allekirjota tota stressi juttua raskauteen liittyen.. Kyllä mä pähkäilin,mietein ja suunnittelin..Sit varsinki, ku ekat vatsan vihlonnat alko. Ja nykyään vielä enemmän. En ehkä niin kauheesti sitä ""toivonu"", vaan sanoin että jatkan sit koulua jos ei tuu nyt ja yritetään uudestaan. Tavallaan itelle uskottelin että ei se maailma tähän kaadu..mutta kuitenkin toivon kipinä oli josssain. Olipa sekavaa..no joo.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Kiva että tänne tulee uusia! Ois varmaan aika meikäläisenki häippästä..Palataan!

Iltaa!

Kertokaa kun ovistestissä tuli kaksi haamu viivaa niin tarkoittaako se on se on kohta plussa...??? Ajttelin vain testata kun ei ollut muutakaan. Vaikka mun mielestäni ovis pitäs olla vasta viikon päästä... Kun oli ne kolmenpäivän menkat. Eli meneekö se vanhan kierron mukaaan kumminkin.... tosi sekava tilanne.. Annika ainakin tietää.... Miten sulla oli?

Np ei ollut kuin kolme päivää menkat jotenkin niin oudot. JA sit jos ovis on nyt. Mahaa välillä nippailee.....

Annika
Kiva kun olet täällä välillä saa kuulla sunkin kuulumisia. Tulihan sitä biletetyä kovasti. JA tuli kauhea krapulakin. Oksenkin ainakin 10kertaa... tosii kipee. nyt helpottaa.

Telkun ääreen katsoon Huumaa....

Aattelin tulla pyörähtään ku vein miehen bilettään ite ei hirmusti tehny mieli.. Oon varmaan juonu liikaa kahvia nyt iltasella kun ei väsytä paljoakaan. Oon varmaan ainut joka lauantaina tähän aikaan pyörii netissä...!!

Annika

Kyllähän siihen oma aikansa vie että sen pystyy sisäistään, ja uskoon, varmaan sitte on ihanaa ku pääsee ultraan ja näkee että sielä oikeesti on pienoinen alku! :) Ootteko ajatellu että haluatteko tietää sukupuolen ennen synnytystä.?

Sanni

Mulla oli menkkojen kans vähän samaa, kesti ""kunnon"" vuoto 3 päivää (yleensä 5) ja sen jälkeen on välissä loppunu mutta sitte taas huomannu että tullu vähäsen verta semmonen ""lurahdus"", aamulla viimeks. vähäsen epänormaalia muihin kiertoihin verrattuna, mutta varmasti voi johtua näistä mietinnöistä ja muusta aiheeseen liittyvästä.. Tympäsee kun tuo kierto on niin pitkä että kestää kauan ootella ovista, mitenhän se tässä kuussa kun oli sen 5 päivää lyhempi eli kp 34, laskenkohan sen mukaan..? Vaikka eipä tuolla niin väliä kun mies on tien päällä kun töitä on joten pitää aina vaan yrittää kun kotona käy... Eikö se periaatteessa pitäs sulla ovis olla vasta ens viikon loppupuolella... jos aattelee siitä sun menkkojan alkamisesta sen pari viikkoa..? Jospa ovuloit useamman kerran kuukaudessa..? harvinaista mutta mahdollista! Monesko yritys teillä nyt sitten alkokaan? Kauankohan niitten pillereiden vaikutus voi kestää raskautumista ajatellen..? onko tietoa...

Oon 8-vuotiaan pojan äiti..Pojan alulle saamiseen meni2,5 vuotta. Luulin jo et mun toivo on mennyttä, ku miehellä oli 1 lapsi meitä ennen..
Se aika oli sairasta odottamista, itkua ja hammasten jyrsimistä.. Mut heti ku lopetti ajattelemasta niin siitä vähän aikaa tärppäs.

Eli älkää ajatelko yhtään mitään, antakaa mennä vaan..
Mul on taas 2,5 vuoden odotusaika, pitäis prinsessa saada....mut oon kärsivällinen
turha miettiä millon ovulaatio tms, se vaan stressaa turhaan
nautitaan just siitä mistä pitääkin, eli rakastelusta, kun ainakin raskauden lopussa se alkaa olla aika hankalaa..t. äitikkä

Huomenta!

Ei mulla vaikuttanu raskautumiseen mitenkään tikuttelu. Jopa lääkäri suositteli tikuttelua, että ovulaatiosta saadaan varmuus, jos ei itse tunne mitään. Oon sitä mieltä, että se kannattaa tehä jos ei tiedä tarkkaa ajankohtaa. Ja se on huono jos alkaa stressaan sitä että ei sais stressata..

Sanni ja Np

Ei se oo vielä plussa. Mulla näytti kans haaleita viivoja monta päivää. Eli plussa vasta kun viivat tosi vahvoja. Testi viiva on jopa sit tummempiki ku kontrolli. Mulla oli se testi viiva tummempana yhtenä päivänä ja sit seuraavana oli vaan saman vahvuset. Käykää perhesuunnittelun sivuilla kokeileen ovislaskurilla minkä päivän se antaa. Siinä pitää laittaa kolmien menkkojen alkamispäivä, niin on kai aika tarkka. Eli Np saa vastauksen tuolta kierron oikkuiluun. Ei kannata huolestua vaikka ei tunne sitä. Mulla ei sit loppujen lopuks ois ollu ilman tikkuja hajuakaan millon ovis oikeesti.

Voi jösses, ku musta on tullu rasittava akka. Pitäny vähän taas ""kiukutella"". Hermot menee heti ja ukkoa ei jaksa katella yhtään, ku se ei tajua mitään..Perjantaina vedin hullut raikkarit, ku en ollu tyytyväinen hamppariin ja meinasin heittää sen seinään.. Tänään lätty meni pilalle joten heitin sen altaaseen ja rupesin vollottaan. Hulluksi kai tässä tulee..Mies vaan möykkää että et sää oikeesti oo tommonen ja koita rauhottua..hoh hoijaa..

No parempaa päivää teille muille! Mä taas joskus tuun käymään..

Sanni

Minä taas..Käy lukeen toi yks gallup. Siinä on menkoista raskaus aikana. Pitäskö sun kumminki testata? Ku oon kuullu, että jos raskaana juo, niin sit oksentaa aika reilusti..?

Np

Huomenta!

Niin mä en tiiä mun oviksesta mitään. Eilen oli semmoinen tunne et mulla on ovis ja tein testin niin tuli kaksi vivaa mut toinen oli haaleempi ja nyt tein testin niin sama juttu mut vielä haaleempi viiva. Siis mun oviskin on varmaan sekasin. Kun katsoin sen et jos mulla oisi alkanut menkat samanlailla kun ennen niin mulla oisi ovis nyt. Ja niin kuin oireita on ollut. Kun itsekin oletin et kun mulla oli ne pienet menkat et mulla pitäs olla vasta ens v-loppuna ovis itsekkin ajattelin niin mut en tiiä... Täytyy nyt tutkailla tilannetta.
Meillä alkoi kolmasyritys. Mites teillä?
Mitäs sun mies tekee työkseen? Mulla mies ajaa rekkaa et sekin on aina töissä ja sit menee ristiin työ ajat. Mä en tiiä pillereiten lopettamisestä et kauanko menee... Voihan siihen muuta kuukausi mennä tai puolivuotta en tiiä yhtään. Niin mä itse ajattelin mut sekin on niin henk.kohtaista.

Annika

En mä raskaana ole vaikka oksensin niin monta kertaa eilen krapulassa. Johtui siitä kun join sekasin ja tosiii paljon:/ Niin näytikkö ovistessti koko ajan sulle kahta viivaa.. vai miten se meni? Ensin haaleita ja sitkö ne tummuivat? Kokeilitko kerran päivässä?? Mites sun vointis?:) Pikkuinen kasvaa kovaa vauhtia:)

Sanni

Joo näytti kahta viivaa kokoajan. Sit yhtenä päivänä oli tummentunu molemmat vahvoiksi. Ja siitä seuraavana päivänä ku kokeilin testi viiva oli jo tummempi ku kontrolli. Joo, kai se pieni kasvaa. Aika hiljaiseloa on ollu viikonlopun. Tänään vihlo kerran tosi rajusti..koko akka nytkähti ilmaan ko kiskas niin yllättäin. Hormoonit hyrrää ja taas piti alkaa tappeleen ukon kaa. Me ei ennen tapeltu ikinä..nyt koko ajan. Ei oikee tunnu mielialojen takia kovin ihanalta nämä alkumetrit..toivottavasti tasottuu pian. Ens viikolla soittelen neuvolaan :) Plussa säteitä!

Heippa kaikki!

Mä olen ihan täpinöissä kun kävin eilen verestämässä vanhoja muistoja bäkkärikonsertissa! :D Tapasimpa pojatkin. :)

Mulla ilmeisesti oli ovis tässä kierrossa! Ainakin mun mielestä viiva oli yhtä tumma kun kontrolli. Mun tuuria vaan kun ei pystytty sekstailemaan oviksen aikaan. :( Paitsi kerran, mutta luulen että liian myöhään. Joten aipä ole vauvaa vielä tulossa. Mutta oli ihanaa kun oli ovis!!!! Jospa se tästä lähtien tulis joka kierrossa eiks niin!!?? :D

Sanni

Juu neljäs yritys käynnisty nyt, oispa ihanaa jos tämä mun kierto nyt lyhenis normaaleihin mittakaavoihin niin ei tarvis niin tuskasen kauan aina vaan oottaa.. Meilläkin mies ajaa rekkaa, onpa kiva saada kohtalotovereita!! :) Onko miten töissä? Meillä aina kolme viikkoa töissä (välissä käy kotona kääntyyn) ja sitte on viikko vapaata. Siksihän se onki niin vaikea aina touhuilla parhaaseen aikaan jos mies on jossain toisella puolen eurooppaa... :(
Minäki testasin tänään töiden jälkeen ihan huvin vuoksi tuon oviksen kun maha tuntu niin kummalliselta, selkeä viiva tuli mutta kuitenkin jonkin verran haaleampi kuin se kontrolliviiva. Eihän se kyllä mitenkään vois ees olla mahdollista kun jos lasken eelllisten kiertojen mukaan niin pitäs olla vasta joskus tuossa kahen viikon päästä... kunhan vaan kokeilin..
Niin tuosta stressistä vielä sen verran että en mää nyt aivan sillä nimellä sitä kuitenkaan kutsus mutta kuitenkin semmonen jatkuva mietintä aiheesta ja se kun melkeen olin täysin varma oireiden perusteella että tärppäs niin kyllä oli melkonen jysähdys kun alkoki menkat, mutta eihän sille mitään voi.. opin kyllä nyt että en liikoja tutkaile kaikkia nipistelyjä ja yritän vaan antaa asioiden tulla omilla painoillaan niin eiköhän se siitä.. vaikka on se niin jännääki odotella! :)
Oon onnistunu jostain saamaan kurkkukivun, kuin ois kaktus kurkussa.. töissä kun joutuu puhuun koko päivän niin töitten jälkeen tuntuu että en sano enää sanaakaan.. Kunhan nyt ei vaan tulis mitään nuhaa, tämän kurkkukivunki kans pärjää verrattuna siihen.

Al

Minäki testasin viime kierrossa vasta oviksen kun en siitä muuten tienny mitään niin kyllä se kummasti helpotti oloa kun sai tietää että kyllä sielä jotain tapahtuu, ei tarvi ainakaan sitä enää murehtia! Ja sai ainakin jonkinlaisen plussan tikkuun :)

Annika

Mites sielä pärjäillään? Meinaa hormonit hyrrätä :) No onpas ainaki hyvä syy välissä olla kiukkunen!

Olipas muuten hyvä tietoisku tuo ""lukekaa tää"" viesti!

Ihme vatsakipuja

Ihan pakko nyt listailla tähän kaikkia oireita. Sen verran kummia ne on.

- Satunnaisesti pieniä repäisykipuja nopeasti liikahdellessa. Ihan muutamia viikon sisään huomattu. Vähäistä, siis.

- Tissit tuli eilen kipeiksi, auts, tosin ne tulee normaalistikin. Jännä tässä kierrossa oli huomata, että niihin aikoihin, kun ovis ilmeisesti oli, ne kipeytyivät hetkeksi kevyesti myös.

- Aivan hervoton nälkä aamuisin. Hyökkää kuin hyeena, pakko saada syötävää. Alkukuusta saattoi mennä monta tuntia herättyä ennen kuin vatsa vaati aamupalaa, nyt ei onnistuisi.

- Vatsakramppeja. Nyt vuorokauden sisään olleet ärhäkämpiä kuin normaalisti ennen menkkoja. Jopa aamulla heräsin niihin ja unenpöpperössä tietysti luulin, että menkat alkoivat. Ehei, krampit menivät ohi.

- Eilen illalla vedin naamaan kamalan määrän makeaa ja siitä seurasi nopeasti aika huono olo. Yleensä jos makeasta maha ärsyyntyy, se menee sekaisin, mutta eilen hetken pelkäsin jo olevan mahdollista oksentaa. Ja mähän oksennan ainoastaan vatsataudissa.

- Vatsa ja alavatsa on ollut turvoksissa. eikiva. Ja aivan kovalla. Inhottavaa.

- eilen oli aivan armoton väsytyspäivä. nuokuin vaan eikä hommien tekemisestä tullut mitään. Tänään ajattelin aamupalan jälkeen mennä piristyslenkille. Voihan olla, että eilinen oli normaalia matalapainesaamattomuutta.

Eiköhän siinä suurin osa. Jotenkin on aika sees olo tämän raskausasian kanssa. Kysyin mieheltä haluaisiko hän, että testaisin jo torstaina, eli kp 30/~31-32. Kun seuraava mahdollisuus olisi vasta sunnuntaina reissun takia ja oikeastaan haluaisin yrittää ennakolta saada selvää onko menkat iskemässä matkalla...

Nih, näihin kuviin ja tunnelmiin

Np

No niin ollaan kohtalotovereita kun miehet vain ajelee rekkaa. No mun miehellä on sillein et se heittää aina yhden tai pari lenkkii kerralla ja on sit kotona et reissu voi kestää parikin päivää.

Tein testin eilen ja toissa päivän oviksesta niin ei tullut kahta kunnon vivaa tosi haaleita. Et en sit viitsinyt enää tehdä kuin ei kerta kunnolla ole ovista. Voihan se olla et se tulee myöhemmin. Et se vain näyttää niitä viivoja huvikseen:/

Meinataan ukon kanssa lähteä vähän kylpylään kun meillä on ollut tosi pahoja riitoja ja kaikkea mahdollista. Suhde vähän heikossa kunnossa. Joten mennään korjaan tilanne. Aateltiin lähteä johonkin päin suomea. Ihan vaan pariksi tai yhdeksi yöksi. Ootko te käynyt kylpylässä? Tiiätkö mitään hyvää paikkaa?

Annikka

Joo mä tiiän välillä tulee kiukuteltua ukolle joka asiasta ja hermoja purettua. Meillä on kans ollut vähän huonoa aikaa mut eiköhän se tästä:)

Ellie

Tee testi niin siitä selviää. On sulla kyllä raskaus oireita et voit hyvin olla. Pidän peukkuja kerro sit kuin kävi:)

Sanni

No voi höh... meilläkin on niitä jaksoja että riidelleen joskus useampaan otteeseen mutta kaikki kyllä sitte aina selviää, vähän kun pääsee viettään aikaa kahdestaan ja rentoutuun! Joskus vaan tunteet pääsee niin pinnalle eikä osaa sanoa asioita oikein (varsinki mulla...) vaikka tarkoitus olis ihan päinvastainen . Jälkeenpäin sitte miettii että noinhan mun ois pitäny sanoa eikä näin... Mulla kyllä yleensä aina huomaa kun menkat on alkamassa, pinna on lyhyt ja oon lievästi kärtynen mutta se onneksi menee sitte aina ohi :)
Ei olla koskaan käyty yhdessä kylpylässä, ite oon käyny kivitipussa lappajärvellä ihan mukava paikka mutta kylpylän puoli ois voinu ehkä olla vähän isompi.

Tänään on ollu melkonen unipäivä.. töistä kun tulin niin suoraan sohvalle ja siihen olin sitte nukahtanu. Seittemän jälkeen heräsin ja piti terästäytyä niin että jakso käydä kaupassa. Hirmun nopsaa tulee pimeä nyt, millonka niitä kelloja muuten siirretään..?

Mulla ois tässä vielä ens viikon alkupuolelle töitä ja sitte pitäis katsoa maailmaa uusin silmin :) lähen varmaan käymään miehen mukana reissussa niin pääsee vähä tuulettuun. Onneks joulukuu on turvattu rahan suhteen ku sain veronpalautuksia sen verran mutta marraskuuksi ois hyvä löytää jotain töitä, tietenki mieluummin pitemmäksikin aikaa..

Oon tässä suunnitellu että lähtisin käymään ostoksilla Oulussa tässä ens tai sitte seuraavana viikonloppuna, huomasin just että ei oo mitään syksy/alkutalvikenkiä ja joku takkikin ois kiva, ei kuitenkaan vielä aivan toppatakkia pysty laittaan :)

Juu taidanpa käydä vielä tilaileen niitä testejä lisää nyt kun muistan niin on sitte kaappi täynnä kun niitä tarvii :) ja lähen juomaan kuumaa teetä niin jospa tuon kurkunki sais kuntoon. Illanjatkoja!!

Ellie

Kyllähän nuo sun oireet vähän viittailee raskauden suuntaa! Kokeilehan testailla ja kerro sitte heti miten kävi!! :)

Hei
ihan uutena löysin tämän ketjun! 4 viikkoa sitten lopetin pillerit ja nyt se on sitte odottelua, toiveita ja odottelua.. Ollaan oltu yhdessä jo viisi vuotta, ja tuntuu että nyt on SEN aika :) Ihanaa.. :)
Vaikkakin stressaavaa! Ajatukset pyörii raskaudessa koko ajan - joko tärppäsi, vai alkaako kuukautiset.. Ennen pillereitä ne oli HYVIN epäsäännölliset - siksi en uskalla edes ajatella että voisin olla raskaana.
Vaikkakin salaa toki!
Mistä te olette ostaneet niitä 'tikkuja'?
Kauhukseni kuulin yhdeltä yrittävältä tutultani että kolmekymppinen nainen ovuloi noin 8 kertaa vuodessa (voiko pitää paikkaansa?) eli silloin olisi onnistuttava!
Lykkyä tykö kaikille!

Huomenaamulla testailen. Mulla on Clearblue-testejä ja mua ottaa päähän niiden ohjeet. Sanovat, että voi testata sinä päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa. Öö, mikäs se sitten on, kun kierto vaihtelee 27 ja 34 välillä? Tosi fiksu ohje. Tehty koko testi ilmeisesti säännöllisille naisille.

Noh, teenpä itse niin, että katson tuloksen kp. 30 ja jos nega eikä menkat iske kimppuun niin myös kp 33.

Niin ja tottakai syöksyn kertomaan tuloksen tänne :-)

Sen verran oireita nyt ollut, että ihmettelen kyllä suuresti kroppani oikuttelua mikäli sieltä nega pamahtaa.

Np

Olipas päivä taas töissä nyt alkoi v-loppu vapaat ihanaa. Niin loppuuko sulla työt? Vai mitä tarkoitit? Joo kannataa joskus lähteä miehen mukaan se on ihan kivaa. En tiiä milloin kelloja siiretään en tullut ajateleeksi ollenkaan.

Tosi väsynyt olo. Pitäs mennä ukko herättään et päästäs hommiin mut en viitsi kun se oli tullut just kotio niin se taitaa olla aikas väsy. Ruokaakin laitoin ja se ei jaksa sängystä nousta. No illalla sit ehkä jos kerkee ennen kuin se lähtee taas duuniin..... Tai sit ei keretä taaskaan...

Mun pitäs kanssa mennä ostoksille ostaan syksy takki ja kengät...

No mut taidan mennä pitkäksi.......

Taika

Sielläkin ollaan yrittämässä pikkuisia maailmaan. Mä olen tilannut tikut netistä mut en muista sivun nimeä. Ainakin oli edullisia. Mulla on kolmasyrityskerta ja odottelen ovista saa nähä onko ollenkaan... Ja tervetuloa vain ketjuun:)

Ellie

Joo pidän peukkuja et plussaat.... Niinhän ne testit tuppaa oleen semmoisia et ei vältämättä aina näytä totta, mut kyllä ne suurinpiirten ainaskin mulla.... Onko sulla ollut oloja vielä?

Sanni

No tänä aamuna ei nälkä hyökännyt heti, mutta noin muutoin vatsakrampit ovat jatkuneet, tissit yhä kipeät ja tänään taas kun hyppäsin ylös tuolilta niin alavatsa älähti. Nuo tuollaiset liikekivut on aina tuolla sivulla, oikealla tai vasemmalla.

välillä ihan pikkuisen äklö olo. Eilen illallakin oli ja vaikkei yhtään tehnyt mieli, niin söin vähän ja äklötyskin meni sillä ohi.

Olen kyllä ihmeissäni jos näillä oireilla ei plussaa tule. Nämä vatsakrampitkin on ihan älyttömiä. Ei ihan sitä luokkaa mitä menkkojen aikana, mutta pari kertaa ovat kyllä meinanneet vääntää mua kaksinkerroin. Ja herättävät aamuyöstä.

Mä kuvittelin et ku väki puhu menkkamaisista kivuista, ni et ne tarkotti niitä pieniä kramppeja, joilla vatsa ennakoi menkkoja. Jos tää ny on sitä, ni todellakin on lähes sama mittakaava kuin menkoissa. Tosin ei ihan niin pahana, että pitäisi ottaa särkylääkettä koska välillä antavat pitkänkin ajan olla rauhassa. Yleensä yltyvät kun nousee seisomaan. Makuulla ja istualtaan sattuu harvakseltaan.

Kyllä varmaan huomenaamulla jännittää ihan älyttömästi ku alan testaamaan. Oireista huolimatta. Ääk!

Taika

Tervetuloa joukkoon!! Niin niitä tikkuja oon tilaillu kotitestit.comista (muistaakseni..) aika halpoja kun vertaa apteekin testeihin. Eikä tarvi koko ajan olla apteekkissa ostoksilla :) Meilläkin tulee ihan tässä lähiaikoina 5 vuotta täyteen, nyt alko viime viikolla 4. yrityskerta.

Sanni

Joo mulla loppuu työt tältä erää taas.. oon vaan tämmösiä tuurauksia, toivottavasti jostain sitte sais lisähommaa. Näillä näkymin lähen nyt sitte kuun lopusta reissuun mukaan, eellisestä kerrasta on jo yli vuosi niin ihan mukavaa päästä vähä maailmaa katsastaan! tai jospa ajoittais sen siihen ovisaikaan niin ehtis ainaki sitte touhuilla :)
Mulla on maha nyt kyllä ollu jotenki kummallinen lähiaikoina, kuukautistenkin jälkeen semmonen jännän tuntonen. pitää varmaan käydä jossain tutkituttaan ettei siellä ole mitään ongelmaa, täälläkun ei vaan oo mitään gyneä eikä hirveesti huvittas minnekään terveyskeskukseenkaan mennä..
Jokos mies on heräilly..? Sitä ei aina raaski herätellä kun toinen on tehny pitkää vuoroa, vaikka mieli tekis..
Ite oon ollu ihmeen virkeällä tuulella tänään, sain jopa pyykit ja astiat pestyä ja vähän järjesteltyä paikkoja, eilen tuli varmaan nukuttua niin hyvin että loppuviikon jaksaa! Hirmun äkkiä menee viikot kun taas on kohta perjantai..

Taidanpa muuten aukasta meille uuden ketjun nyt kun tämä oli jo melkosen täynnä! Joten sinne sitten vaan kaikki!!

Uusimmat

Yhteistyössä