nuori osasto hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jatta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jatta

Vieras
onko kenenkään nuori ollut psykiatrisella hoitojaksolla?
oma nuoreni on todennäköisesti menossa.kertokaa millainen paikka on.kuinka pitkä jakso,pääseekö lomille,saako vanhemmat ja sisarukset vierailla paikassa jne.
toisaalta suuri helpotus että nuoren asiat saadaan järjestykseen.
toisaalta ahdistaa niin että tuntuu kuin tukehtuisin
kiitos jos jollain on tietoa ja viitsit vastata

saadaan siellä asjat järjestykseen,mut mun siskolla ainakin meni aikaa,ei niitä viikossa tai kuukaudessa hoideta....perhe sai vierailla ,ja säännöt siellä oli tiukat....

Ainakin nuorella tulee olemaan omahoitaja jonka kanssa pääsääntöisesti sovitaan hoitoa koskevat asiat. Ne osastot joilla itse olen työskennellyt ovat omalla tavallaan ihan rentoja, ei kauhean sairaalamaisia. Rankkaa varmaan on se että näkee myös paljon muita joilla on ongelmia. Tottakai saa perhe vierailla vierailuaikojen mukaan! Tosin jos oikein pahoja ongelmia niin voi olla tarvetta tehdä aika tarkat sopimukset vierailuista.
Niin ja pääsee lomille jos vaan vointi antaa myöden.

Riippuu millaiselle jaksolle ollaan menossa.Useimmissa paikoissa on kotilomat,vierailut ym sallittuja,poikkeuksena intensiivijaksot "intervallit".Paikat on ihan kotoisia paikkoja turvahuoneineen jne.

kiitos vastauksista.en tiedä vielä millainen jakso olisi tulossa.
nuori ajautui väärään seuraan ja sen myötä syyllistyi rikokseen.
palaverissa lastenvalvojan luona oltiin sitä mieltä,että osastojakso olisi tarpeellinen nuoren elämän takaisin raiteilleen palauttamiseksi.

niin omahoitajat saattaa tosi vaihtua ja se on rankkaa nuorelle...

vierailu ajat on juu, mutta kannaattaa mennä jos nuori itse haluaa.. siis ei liian usein jossta nuori saa itse miettiä asiansa kuntoon..minkä ikäisestä kyse..?

juuri 17 täyttänyt.hoitopaikka olisi reilun 1oo kilometrin päässä.lastenvalvoja ehdotti eri vaihtoehtoja,ja nuori itse valitsi tämän.itsekkin haluaa muuttaa elämänsä suunnan ja irrottautua rikollisista "kavereista".

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
juuri 17 täyttänyt.hoitopaikka olisi reilun 1oo kilometrin päässä.lastenvalvoja ehdotti eri vaihtoehtoja,ja nuori itse valitsi tämän.itsekkin haluaa muuttaa elämänsä suunnan ja irrottautua rikollisista "kavereista".

Jos on keravalla niin kolkko ja laitosmainen todella ahdistava paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja unelias:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jos on keravalla niin kolkko ja laitosmainen todella ahdistava paikka.

ei ole keravalla.läsi-suomen läänissä

Yhteistyössä