Nuori nainen menehtyi keisarileikkauksessa/IS 12.8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
kaikenlaista voi sattua mutta kaikesta ei uutisia revitä. Kuolee varmasti joku äiti joka vuosi ihan normaalissa synnytyksessäkin mutta ei joudu uutisiin riepoteltavaksi. ei lääkäritkäään mitään jumalia ole.

On niistäkin juttua aika ajoin.
Esimerkiksi silloin, kun nainen kuoli ponnistusvaiheessa ja oli saanut epiduraalin synnytyksessä, nousi meteli siitä että epiduraali tappoi naisen, vaikka todellisuudessa kävi ihan jotain muuta.
Mutta tottahan se on, että synnytyksessä on aina olemassa myös riski, ja sektio on suuri leikkaus joka ei ole riskitön sekään. Hysteriaan ei kuitenkaan ole syytä, sillä harvinaisia tapauksiahan nämä on.

kaikenlaista voi sattua mutta kaikesta ei uutisia revitä. Kuolee varmasti joku äiti joka vuosi ihan normaalissa synnytyksessäkin mutta ei joudu uutisiin riepoteltavaksi. ei lääkäritkäään mitään jumalia ole.

Kai ne kaikki ainakin paikallislehtiin päätyvät, ovat ne sen verran harvinaisia.

Sinä vuonna kun synnytin esikoisen, kuoli ensisynnyttäjä normisynnytyksessä täälläpäin, ja siitä uutisoitiin.

(Iltasanomat/lehdet tosin voisi lopettaa kokonaan kohujuttuineen)

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:

Kai ne kaikki ainakin paikallislehtiin päätyvät, ovat ne sen verran harvinaisia.

Sinä vuonna kun synnytin esikoisen, kuoli ensisynnyttäjä normisynnytyksessä täälläpäin, ja siitä uutisoitiin.

(Iltasanomat/lehdet tosin voisi lopettaa kokonaan kohujuttuineen)

sitä mietin minä myös että mitä hyödyttää repiä noita isoja otsikoita ja sitten myös "keskustella" palstoilla. Se ei tuo ketään takaisin eikä auta surevaa perhettä

Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
niin tässä taas sitten kaikki äidit sektiota anelemaan, kun on niin helppo tapa synnyttäää....

Alatiesynnytyksissäkin kuolee äitejä vuosittain - ja joskus sektio vaan on ainoa vaihtoehto.
Sektiotappeluille voisi tehdä oman ketjun... :headwall:

sitä mietin minä myös että mitä hyödyttää repiä noita isoja otsikoita ja sitten myös "keskustella" palstoilla. Se ei tuo ketään takaisin eikä auta surevaa perhettä

Ei se perhettä auta, mutta herättää keskustelua, ja pistää ajattelemaan kuitenkin. Pistää miettimään, että mikään ei ole itsestäänselvää. Ja siksi mun mielestä keskustelut eivät ole turhia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Ei se perhettä auta, mutta herättää keskustelua, ja pistää ajattelemaan kuitenkin. Pistää miettimään, että mikään ei ole itsestäänselvää. Ja siksi mun mielestä keskustelut eivät ole turhia.

mutta asioista voi keskustella ilman linkkejä, kuvia ja nimiä

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Mä näen tässä viellä niin kyynisen näkökulman, että koska näitä sektion helppouteen ja turvallisuuteen uskojia on niin paljon, on valitettavasti ihan hyvä kertoa ettei se ole sen turvallisempi vaihtoehto. Aina voi tapahtua. Mutta sitä mä en käsitä, jos tästä nyt revitään kuukausi otsikoita joissa etsitään tyytä ja syyllisiä ja revitellään isän tuskalla ja mitä nyt tohon iltalehdet-seiska linjaan kuuluukaan... Asia on kerrottu ja se siitä.

mutta asioista voi keskustella ilman linkkejä, kuvia ja nimiä

Jostain uutisestahan se keskustelu alkunsa saa, ja siksi on myös linkki uutiseen.

Ei tuossa IS:n jutussa ole mun mielestä mitään kamalaa. Pieni juttu, ilman nimiä tai mitään, ei liioitellen ja mahdollisimman paljon kohua repien kirjoitettu.

Ajatusleikki siitä, että entä jos joku kuolisi sektiossa, saisi vastauksiksi vain "hö, turha pelotella, kun ei semmosta tapahdu" ja pian meillä olisi 10-sivuinen tappeluketju siitä, onko sektio synnytys ja miksi luomusynnytysfanaatikot pelottelee sektioon meneviä. Sillä sellainenhan palsta on :|

meidän sairaalassa tapahtunut... vetää kyllä hiljaiseksi :'( ja pitäis tässä itse parin viikon sisällä mennä synnyttämään samaiseen sairaalaan. Harvinaistahan tuollaiset kuolemat on, mutta pistää tosiaan miettimään... erittäin surullista... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mä näen tässä viellä niin kyynisen näkökulman, että koska näitä sektion helppouteen ja turvallisuuteen uskojia on niin paljon, on valitettavasti ihan hyvä kertoa ettei se ole sen turvallisempi vaihtoehto. Aina voi tapahtua. Mutta sitä mä en käsitä, jos tästä nyt revitään kuukausi otsikoita joissa etsitään tyytä ja syyllisiä ja revitellään isän tuskalla ja mitä nyt tohon iltalehdet-seiska linjaan kuuluukaan... Asia on kerrottu ja se siitä.

Mäkään en käsitä sitä, jos näin käy.

Enkä sitä, jos palstalla alkaa kamala tappelu ja kuolleen naisen syyllistäminen siitä, että hän meni sektioon.

Mutta asiallista keskustelua en pidä lainkaan pahana.

Jos asiaa ei uutisoitaisi, joku lähipiiristä saattaisi ärähtää peittelystä, faktojen siivoamisesta tms. Uutinen uutisena, ilman sensaationhakua, kiitos. Ainakin varhaisversiossa uutisesta ei mainittu tarkkaa kuolinsyytä, ei äidin ikää tms. Vain se, että tällainen tapaus on sattunut.

Yhteistyössä