hui kamalaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heip
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Massiivinen repeäminen ja vuoto, voin arvata. Niitä sattuu useita per vuosi, joudutaan poistamaan koko kohtu (kiva ensisynnyttäjälle) tai käy näin kuten Pietarsaaressa.

Mut hei, siltihän pitää leikata jos äiti sitä pelkoon tai alapään pilallemenemisen varjolla vaatii? Eiks joo? (ei pietarsaarelaisesta, yleensä)

Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:
Massiivinen repeäminen ja vuoto, voin arvata. Niitä sattuu useita per vuosi, joudutaan poistamaan koko kohtu (kiva ensisynnyttäjälle) tai käy näin kuten Pietarsaaressa.

Mut hei, siltihän pitää leikata jos äiti sitä pelkoon tai alapään pilallemenemisen varjolla vaatii? Eiks joo? (ei pietarsaarelaisesta, yleensä)

niin sekin riippu just millä perusteella noita leikkauksia tehdään..minun mielestä noi pelkosektiot on aika turhia!
itelle tehty 2 sektiota kun ei olis alakautta mahtuneet yli 4 kg vauvat..
mielellään olisin alakautta synnyttänyt mutta täytyy olla onnellinen että 2 tervettä lasta ja leikkaus sujui hyvin!

Vakava synnytyspelko on aivan hyvä syy leikata. Heppoisin perustein sitä ei tehdä kenellekään... Esim. alapään pilalle meneminen ei syyksi kelpaa, paitsi jos aikaisemmassa synnytyksessä on tullut vakavia vaurioita tai muuten on syytä epäillä pahoja repeämiä.

No olipas tässä taas teksti!Ja älä ala ennustajaksi!

Rupespa taas pelottamaan. Tammikuussa olis kolmas sektio edessä. Muutenkin kun olen seurannut Faktalta noita synnytys ohjelmia, ni on alkanu pelottaan et jos joku menee vikaan. Ei mua aikaisemmissa ole pelottanu. Mut on vissiin ihan normaalia että alkaa useemmissa raskauksissa pelottamaan. Ehkä mä selviin näitten pelkojeni kans. :)

Yhteistyössä