@serissamay Me saatiin esikoinen kun olin 21. Ei koulutusta, ei todellakaan mitään taloja, pari vuotta oltiin oltu yhdessä siinä vaiheessa. Ja ihan oli tarkoituksella tehty lapsi. Perhe suhtautui todella hyvin ja olivat kaikki onnesta soikeina, vaikka pelkäsin "mutta entäs koulu" -kommentteja. Noh, kaukaisempi suku oli kyllä sitten ilmoittanut äidilleni, että minun pitäisi tehdä abortti
Ei olla pahemmin väleissä enää
Ja siis kyllähän se huoletti itseänikin, että miten mistään tulee mitään. Mutta ei meillä ole ollut mitään taloudellisia huolia ja opiskelu on ollut helppoa: päiväkoti on lähes ilmainen ja yliopistossa on pari tuntia viikossa pakollista läsnäoloa, eli lapsen sairastuminen ei ole mikään ongelma. Asutaan vuokrakämpässä kivalla alueella, enkä ymmärrä miten lapsen kannalta tilanne olisi erilainen, jos asunto olisi meidän omissa nimissä. Naimisiin ei olla varmaan tämän vuosisadan puolella menossa, koska miehestä on niin kauhea vaiva käydä maistraatissa, mutta sama sukunimi meillä kyllä on.
Minusta äidiksi/isäksi ei voi olla koskaan valmis, joten jos lapsen haluaa, niin mielestäni iällä ei juurikaan ole merkitystä. Jos nyt aikuisista ihmisistä kuitenkin puhutaan.
Kierron palautumisesta vielä: itselläni on molemmat kerrat hormonaalisen ehkäisyn (e-pillerit ja ehkäisylaastari) lopettamisen jälkeen kierto palautunut heti. Eli ehkäisy pois -> tyhjennysvuoto -> ovis kp 13. Eli on tosi yksilöllistä. Toki minulla ei ole koskaan ollut pelkkää keltarauhashormonia sisältävää ehkäisyä.
@Siim voi harmi
Toivottavasti gyneltä saat jotain vastauksia. Onkohan lyhyeen luteaalivaiheeseen jotain hoitoa?
Täälläkin oli ovis äsken, eipä ole mokoma ennen aamulle osunut. Nyt oli oikealla puolella, joten jotain toivoa varmaan on. Eikun niin joo, sitten olisi varmaan pitänyt jotain seksiäkin harrastaa jos olisi halunnut raskautua. Hups.
No kai tänään vielä ehtii, mutta on kyllä hyvin pessimistinen olo tämän kierron suhteen.