Nuoret naiset ovat työelämässä aiempia vuosikymmeniä vähemmän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tr

Vieras
Näin kertoo Yle:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/07/nuoret_naiset_ovat_tyoelamassa_aiempia_vuosikymmenia_vahemman_1820570.html?origin=rss

Tuossa ei sinänsä ole mitään pahaa, varmasti lapsille hyvä.

Asia pitäisi vain muistaa silloin kun keskustellaan sukupuolten eroista työllistymisessä ja palkkaeroista. Pätkätöistä tai pienemmistä palkoista on turha syyttää miehiä, naiset valitsevat niin itse.

Alkuperäinen kirjoittaja tr:
Asia pitäisi vain muistaa silloin kun keskustellaan sukupuolten eroista työllistymisessä ja palkkaeroista. Pätkätöistä tai pienemmistä palkoista on turha syyttää miehiä, naiset valitsevat niin itse.

Hyvä kommentti, näinhän se just on. Jos naisella on 5v lyhyempi työura kuin miehellä, niin kyllähän palkkakin on silloin pienempi!

Mitäs kotimammat tähän sanoo: "- Lisäksi ainakin osalle lapsia olisi selvästi parempi olla päiväkodissa varhaiskasvatuksen piirissä kuin kotihoidossa, pohtii Tapio Rissanen.

Muissa Pohjoismaissa pikkulasten hoito on ratkaistu toisin kuin Suomessa: 90 prosenttia alle kolmivuotiaista on päivähoidossa ja myös varhaiskasvatuksen piirissä. "

Mä kaipaisin Suomeen joustavampaa työn ja perhevapaiden rytmitystä. Nyt esim. osittainen hoitovapaa ei ole todellinen vaihtoehto useissakaan työpaikoissa. Käytännössä ihmiset tekee 8h työt kuudessa tunnissa ja saa myös kuuden tunnin palkan.

Uusimmat

Yhteistyössä