Nuorella naisella lapsia kolmelle eri miehelle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ovatko lapsen välit biologiseen isäänsä nyt aivan varmasti superluokkaa ja entä tulevien lasten isät. Saavatko lapset olla samassa asemassa vai eivät. Jos ei pysty huolehtimaan edes siitä, että esikoisella on hyvät välit biologiseen isäänsä - mikä on lapsen oikeus - onko pätevä neuvomaan toisille ummet lammet lastenhoidosta ja -kasvatuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Onneksi olet kaiken suunnitellut noin hyvin, ei tule sitten yllätyksiä. :)
Toi työpaikkakin kotona on aivan loistava keksintö! :flower: :snotty:

No yllätyksiä tulee aina :D Mun viimeset 10 v on siitä hyvä todiste.

Mutta siis suunnitella pitää silti aina =)

Perhepäivähoitajista on huutava pula. Mä oon aika varma, että löydän jostain sen yhden hoitolapsen josta sais sen muutaman satkun joka turvais vähän taloutta samalla ku olis päivisin jotain järkevää tekemistä ja vähän rutiinia. Yhden lapsen kotiäitinä on aika lepposaa :D Ei riitä mulle.

Mun serkulla on 8 lasta viidelle eri naiselle. Ja uskokaa tai älkää, serkkuni on hyvä isä - yhtä lukuunottamatta - kaikille lapsilleen. Kaikki nää lapset on jo aikuisia ja erittäin lämpimissä ja hyvissä väleissä isänsä kanssa. Paitsi siis tää yksi, jonka äiti ei antanut serkun olla isä pojalleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mun serkulla on 8 lasta viidelle eri naiselle. Ja uskokaa tai älkää, serkkuni on hyvä isä - yhtä lukuunottamatta - kaikille lapsilleen. Kaikki nää lapset on jo aikuisia ja erittäin lämpimissä ja hyvissä väleissä isänsä kanssa. Paitsi siis tää yksi, jonka äiti ei antanut serkun olla isä pojalleen.

No varmaan se serkkusi myös kasvatti ja hoiti kotonaan nämä 8 kupeittensa hedelmää?
Takuulla niitä lapsia on enemmänkin, kaikista ei vaan tiedetä. :attn:
Kertoo jo miehestä enemmän kuin tarpeeksi toi trivia..

No varmaan se serkkusi myös kasvatti ja hoiti kotonaan nämä 8 kupeittensa hedelmää?
Takuulla niitä lapsia on enemmänkin, kaikista ei vaan tiedetä. :attn:
Kertoo jo miehestä enemmän kuin tarpeeksi..
Ois takuulla kasvattanut ja hoitanut, mutta jostain syystä sen eukot ei halunneet ryhtyä äideiksi muiden ämmien kakaroille. Serkku olis kyllä hoitanut vaikka koko katraan, mutta varmaan tiedät, että ei Suomessa miehet 20 vuotta sitten saaneet lastensa huoltajuutta? Hyvä jos saavat edes vuonna 2009.

Ois takuulla kasvattanut ja hoitanut, mutta jostain syystä sen eukot ei halunneet ryhtyä äideiksi muiden ämmien kakaroille. Serkku olis kyllä hoitanut vaikka koko katraan, mutta varmaan tiedät, että ei Suomessa miehet 20 vuotta sitten saaneet lastensa huoltajuutta? Hyvä jos saavat edes vuonna 2009.

Olisi sitten katsellut vähän nuukemmin kenen sisälle lastinsa aina laski.
Ei ihan fiksuimmasta päästä taida olla. Siis 5 eri naiselle 8 lasta.. huhhuh. :headwall: Valiouros suorastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minusta ei:
Ovatko lapsen välit biologiseen isäänsä nyt aivan varmasti superluokkaa ja entä tulevien lasten isät. Saavatko lapset olla samassa asemassa vai eivät. Jos ei pysty huolehtimaan edes siitä, että esikoisella on hyvät välit biologiseen isäänsä - mikä on lapsen oikeus - onko pätevä neuvomaan toisille ummet lammet lastenhoidosta ja -kasvatuksesta.

Niin. Kyllähän kaikkivaltiaan äidin pitäis osata isän ja lapsen välinen suhde luomaan. Ihan sama mitä mieltä isä on, ihan sama kuinka paljon hän tahtoo olla isä. :attn:

Olisi sitten katsellut vähän nuukemmin kenen sisälle lastinsa aina laski.
Ei ihan fiksuimmasta päästä taida olla. Siis 5 eri naiselle 8 lasta.. huhhuh.
Joo, ei kyllä serkkupoika ole mikään akateeminen, ihan tavis duunari vaan. Eikä ole olleet akateemisia ne eukotkaan, yhtä lukuunottamatta. Omituista kyllä, 5 niistä kahdeksasta mukulasta on hankinut yliopistotutkinnon. Että ei ne tenavat ihan tyhmimmästäkään päästä ole olleet. Paitsi ne kolme.

Joo, ei kyllä serkkupoika ole mikään akateeminen, ihan tavis duunari vaan. Eikä ole olleet akateemisia ne eukotkaan, yhtä lukuunottamatta. Omituista kyllä, 5 niistä kahdeksasta mukulasta on hankinut yliopistotutkinnon. Että ei ne tenavat ihan tyhmimmästäkään päästä ole olleet. Paitsi ne kolme.

Joo, ei ne tenavat varmaan tyhmiä olekaan, mutta isukki selvästikin on.

Olet ihan oikeassa. Tyhmiä on yhtä lukuunottamatta myös niiden lasten äidit. Yllättävää, että kahdesta tyhmästä syntyy niinkin fiksuja lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja minusta ei:

Mun esittämän esimerkkiperheen esikoinen ei (vielä?) tiedä olevansa eri biologista alkuperää kun sisaruksensa. Kaikki ovat vielä hyvin pieniä. Äiti ei ole yrittänytkään pitää yhteyttä esikoisen bioisään; aviomiehensä toimi hänen isänä, myös virallisesti. Bioisä ei ole perinyt oikeuksiaan.

Jos taas tarkotit mua ja mun lapsia ja mun elämää... Niin kyllä mä olen tehnyt kaikkeni jotta tyttösen ja isänsä välit olisivat hyvät. Mä en kuitenkaan aikuista miestä voi pakottaa lastansa tapaamaan =) Tulevaisuudessa jos/kun saan lapsia lisää, he tulevat olemaan sisaruksia ja jos ryhdyn jonkun kanssa parisuhteeseen, tämä joku saa olla myös esikoiselleni vanhempi (jos siis tyttö on vielä pieni tavatessani tämän puolison).

Lapsia osaan kasvattaa mielestäni suht hyvin. Otan mielelläni vastaan vinkkejä miten saisi aikuisen miehen tottelemaan :D

Olet ihan oikeassa. Tyhmiä on yhtä lukuunottamatta myös niiden lasten äidit. Yllättävää, että kahdesta tyhmästä syntyy niinkin fiksuja lapsia.

Tunnen kyllä tapauksen, siis eräs tuttuni, älykäs ja mukava muija.. vaikka sen vanhemmat on selvästi "heikompilahjasia". Onneksi ne aivot ei aina periydy.

Mut hyvä opiskelukaan ei takaa hyvää työpaikkaa. :-( Sisko opiskeli yliopistossa 7v (kaiken muun opiskelun lisäksi) niin ei se oo sieltä töitä saanut.
Monessa työpaikkahaastattelussa sille sanotaan, et on ylikoulutettu siihen homaan.

Ei tietenkään ap:n kuvaamassa tilanteessa!

Halveksuminen ei yleensäkään hyödytä yhtään mitään, mutta (toisissa olosuhteissa) vähän huithapeli kuva tulee sellaisista tapauksista, joilla on lapsia useille eri miehille ja sen lisäksi kaikki lapset ovat saaneet alkunsa varsin pian ensitreffien jälkeen...

Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Ei tietenkään ap:n kuvaamassa tilanteessa!

Halveksuminen ei yleensäkään hyödytä yhtään mitään, mutta (toisissa olosuhteissa) vähän huithapeli kuva tulee sellaisista tapauksista, joilla on lapsia useille eri miehille ja sen lisäksi kaikki lapset ovat saaneet alkunsa varsin pian ensitreffien jälkeen...

No esikoinen sai alkunsa satunnaisesta tuttavuudesta, keskimmäinen oli vissiin 1v aviossa jälkeen ja kolmas aika nopiaa, tarkkaa aikataulua en nyt muista :D Mutta tämä nainen on silti tiennyt mitä on tekemässä.

ja sitten tää ylityhmä palstalainen jolla on kolme lasta eri miehille...eka syntyi avioliitossa ja ihan tekemällä tehtynä, mutta ero tuli kun laps oli neljän. Sitten avoliitossa useita vuosia ja ehkäsy petti, eikä muka voinu tehä aborttia, ja ukko läks ennen lapsen syntymää, ja sitte vanhoilla päivillään meni vielä naimisiin ja kuinka ollakaa muutaman vuoden päästä taas ehäsy petti ja taaskaan ei muka voinu tehä aborttia...ja nyt on sitte kolman kersan kans yksin hähä

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja :
kuinka nuori ninatt on, jos jonkun mielestä hänen ikäisensä ei olisi saanut lisääntyä?

Olin 19-vuotias tyttöseni syntyessä. Nyt siis 20v.

No pikkusiskolla oli 19v kolme lasta. Kaikki suunniteltuja ja nyt aikuisena ovat hyvin menestyneet elämässään.

Alkuperäinen kirjoittaja sitä saa mitä tilaa:
ja sitten tää ylityhmä palstalainen jolla on kolme lasta eri miehille...eka syntyi avioliitossa ja ihan tekemällä tehtynä, mutta ero tuli kun laps oli neljän. Sitten avoliitossa useita vuosia ja ehkäsy petti, eikä muka voinu tehä aborttia, ja ukko läks ennen lapsen syntymää, ja sitte vanhoilla päivillään meni vielä naimisiin ja kuinka ollakaa muutaman vuoden päästä taas ehäsy petti ja taaskaan ei muka voinu tehä aborttia...ja nyt on sitte kolman kersan kans yksin hähä

o.O

No en mäkään tekis aborttia jos ehkäisy pettäis vaikka kuin jäisin yh:ksi. Kai sitä nyt lapsia saa rakastaa vaikkei lasten isää...? Miksi ihmeessä pitäis tehdä abortti jos ehkäisy pettää? Miten se on moraalisesti parempi ku antaa lapsen syntyä?

Ja miks on kiva lällättää toiselle? Mä luulin tollasten leikkejen jäävän päiväkotiin :D

Alkuperäinen kirjoittaja ongelmana oli mikä?:
kuinka nuori ninatt on, jos jonkun mielestä hänen ikäisensä ei olisi saanut lisääntyä?

No pikkusiskolla oli 19v kolme lasta. Kaikki suunniteltuja ja nyt aikuisena ovat hyvin menestyneet elämässään.

Munkaan mielestä mitään ongelmaa ei ole :) Lapseni voi erittäin hyvin, kuten myös minä! Tää oli mulle loistava ikä saada lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja ongelmana oli mikä?:

Munkaan mielestä mitään ongelmaa ei ole :) Lapseni voi erittäin hyvin, kuten myös minä! Tää oli mulle loistava ikä saada lapsi.

Joo ja jos mä "jouduin" tekemään lapset vanhempana kuin pikkusiskoni, (nuorena halusin äidiksi 19-vuotiaana, mutta ei ollutkaan miestä) niin mustakin olis ollut kivaa olla nuorempi äiti, mut lapsia voi tehdä, milloin asiat on kohdallaan, olkoon äiti sitten 16, 18v, 20 tai 40v ta i 45v
Oleellisintahan on, että kaikki ovat onnellisia.

"Syökää kanaa"

Isä. Tarvitaanko sellaista edes? Jos tarvitaan, niin mihin? Ja unohdetaan se siittäminen.

Niin, ei kaikista ole siihenkään. Mutta jos on hyvä isä, onhan se kiva apu, mutta jos taas ei oo isää tai on täys paska, niin ei se välttämätöntä ole.

Isä. Tarvitaanko sellaista edes? Jos tarvitaan, niin mihin? Ja unohdetaan se siittäminen.

Se on hyvä kysymys. Mun vastaus olis, että tarvitaan ja ei tarvita.

Huonoa isää ei ehkä tarvitse. Silloin voi jopa olla parempi ilman. Uskon, että myös muilla suvun miehillä voi olla suuri merkitys lapsen elämässä ja he voivat osittain korvata puuttuvan isän. Omassa suvussani oma isäni on toiminut muutamalle isättömälle lapselle isähahmona. Ihan kelpo kansalaisia heistä on kasvanu vaikka varmasti joskus miettivät miksi bioisä on hyljännyt.

Hyvä isä taas voi olla korvaamaton. Tuki ja turva, miehen malli, toinen vanhempi, äidin tuki, perheen elättäjä, kaveri... Milloin missäkin roolissa, toiset roolit tärkeämpiä kuin toiset, eri roolit korostuen eri elämänvaiheissa.

Yhteistyössä