Nuoleskellaanko täällä palstalla

  • Viestiketjun aloittaja Missä moraali
  • Ensimmäinen viesti
Missä moraali
Vai onko ihmiset todellakin menettäneet moraalinsa täysin. Kaikenlaista käytös tuntuu olevan sallittua tai ainakin palstalaiset vaikuttavat niin ymmärtäväisiltä. Avioliittoja ei kunnioiteta, petetään ja sitten vaan ymmärretään ja silitellään päästä. Ym paljon muutakin.

Jos esim tuomitset homoliitot, saat haukut niskaasi suvaitsemattomuudesta. Homoushan on mukava ja täysin sallittava asia. Ei ymmärrä, ei.

Siinä pari esimerkkiä.
 
Aurora
Aikamoinen rinnastus - jos sitten sinun mielestäsi olen moraaliton kun hyväksyn homoliitot mutta en aviorikosta, kaikin mokomin. En edes haluaisi omata sinun moraalikäsitystäsi.
 
Mie en taas tajuu sitä kun kaikilla on ponnarit nii tiukalla et menee kaikki hupi ihan ohi....Ei kantsi stressaa turhia vaan elellään kaikki tyylillämme, lukisti ja rennosti :wave:

Mut on se kyllä kiva välillä hämmentää palstalla moraalisuuden ääripäillä :whistle:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aurora:
Aikamoinen rinnastus - jos sitten sinun mielestäsi olen moraaliton kun hyväksyn homoliitot mutta en aviorikosta, kaikin mokomin. En edes haluaisi omata sinun moraalikäsitystäsi.
Kumpikin teko näistä on selkeästi Kristillisen opin mukaan vääriä.

Tästä näkee hyvin, miten ihmisten moraalikäsitykset on löystyneet.

Nyt taisin pahasti sohaista muurahaispesää.
 
Rokkivosu
No onhan tuo huomattu et jos joku vieras vaikka hyppii punkasta toiseen niin hyvin äkkiä se saa hutsun leiman. Jos taas joku vakkareista tekee saman niin sehän on vaan hauskaa ja vapaamielistä. Jos joku vierailija kertoo ryyppämisestään niin kyllä ne vakkarit osaa silloin olla tuomitsemassa, mutta kun joku vakkareista kertoo omasta ryyppäämisestään niin sehän on vaan hauskaa ja viihdyttävää :whistle: :whistle:
Eli mielipiteet vaihtuu aina aloittajan mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
No onhan tuo huomattu et jos joku vieras vaikka hyppii punkasta toiseen niin hyvin äkkiä se saa hutsun leiman. Jos taas joku vakkareista tekee saman niin sehän on vaan hauskaa ja vapaamielistä. Jos joku vierailija kertoo ryyppämisestään niin kyllä ne vakkarit osaa silloin olla tuomitsemassa, mutta kun joku vakkareista kertoo omasta ryyppäämisestään niin sehän on vaan hauskaa ja viihdyttävää :whistle: :whistle:
Eli mielipiteet vaihtuu aina aloittajan mukaan.
Niinhän se menee :|
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
No onhan tuo huomattu et jos joku vieras vaikka hyppii punkasta toiseen niin hyvin äkkiä se saa hutsun leiman. Jos taas joku vakkareista tekee saman niin sehän on vaan hauskaa ja vapaamielistä. Jos joku vierailija kertoo ryyppämisestään niin kyllä ne vakkarit osaa silloin olla tuomitsemassa, mutta kun joku vakkareista kertoo omasta ryyppäämisestään niin sehän on vaan hauskaa ja viihdyttävää :whistle: :whistle:
Eli mielipiteet vaihtuu aina aloittajan mukaan.
Just tätä tarkoitan. Välillä tuntuu, että ollaan niin moraalitietoisia ja sitten mieli vaihtuu ihan toiseen ääripäähän. Onko siis oikeasti enää mitään omia moraalikäsityksiä, pysyviä. Vaihdetaanko niitä sen mukaan, kuka on kirjoittaja ja nuoleskellaan kieli ruskeana ?
 
Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
No onhan tuo huomattu et jos joku vieras vaikka hyppii punkasta toiseen niin hyvin äkkiä se saa hutsun leiman. Jos taas joku vakkareista tekee saman niin sehän on vaan hauskaa ja vapaamielistä. Jos joku vierailija kertoo ryyppämisestään niin kyllä ne vakkarit osaa silloin olla tuomitsemassa, mutta kun joku vakkareista kertoo omasta ryyppäämisestään niin sehän on vaan hauskaa ja viihdyttävää :whistle: :whistle:
Eli mielipiteet vaihtuu aina aloittajan mukaan.
Just tätä tarkoitan. Välillä tuntuu, että ollaan niin moraalitietoisia ja sitten mieli vaihtuu ihan toiseen ääripäähän. Onko siis oikeasti enää mitään omia moraalikäsityksiä, pysyviä. Vaihdetaanko niitä sen mukaan, kuka on kirjoittaja ja nuoleskellaan kieli ruskeana ?
Kyllähän täällä useempikin vakkari sitä näkyy tekevän :whistle:
 
Kirjoitinpa äsken, mutta ei tullut näkyviin, tiedä sitten miksi.

Nykyään kai(?) yleisin moraalikäsitys on sellainen, että kun ollaan suhteessa niin ollaan, eikä petetä, mutta muuten voi sitten ottaa vapaasti. Tuohonkin nähden täällä tuntuu välillä liikkuvan aika löyhämoraalista porukkaa, ei tietysti kaikki.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kristillinen oppi=ainoa oikea vaihtoehto moraalin selvittämiselle?
Mielestäni paras ohjenuora. Mutta sehän on mun mielipide.
Aivan,joten on olemassa suvaitsevaisempiakin vaihtoehtoja sisältäen esim. homoavioliitot.En minäkään pettämistä hyväksy,mutta homojen avioliitot (ja sen adoptio-oikeuden) kyllä.Mä perustan oman moraalini ihmisyyteen,en ikivanhaan säännöstään,jonka perusta makaa josain vähemmän inhimmillisessä ajassa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kristillinen oppi=ainoa oikea vaihtoehto moraalin selvittämiselle?
Mielestäni paras ohjenuora. Mutta sehän on mun mielipide.
Aivan,joten on olemassa suvaitsevaisempiakin vaihtoehtoja sisältäen esim. homoavioliitot.En minäkään pettämistä hyväksy,mutta homojen avioliitot (ja sen adoptio-oikeuden) kyllä.Mä perustan oman moraalini ihmisyyteen,en ikivanhaan säännöstään,jonka perusta makaa josain vähemmän inhimmillisessä ajassa.
Ok. Mun mielestä kristillisyyden perusarvot ei ole ajan saatossa päässeet vanhentumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kristillinen oppi=ainoa oikea vaihtoehto moraalin selvittämiselle?
Mielestäni paras ohjenuora. Mutta sehän on mun mielipide.
Ja mun mielipide on eri. Mä osaan itte tehdä moraaliset rajat ittelleni ja itte päätellä asioita, mä en tarvitte siihen jotakin uskontoa.

Hyväksyn homoliitot, koska mitä se multa olisi muka pois? Mutta uskottomuutta en hyväksy en seurustelussa, avo- tai avioliitossa enkä homosuhteessa. Uskottomuus on aina väärin.

Mutta miten nämä asiat sitten liittyy siihen perseennuolentaan? :eek: Mä ainakin pidän kiinni omista mielipiteistä ja aivan sama kuinka muut tekee eikä mun tarvitte mielistellä ketään. Joidenkin kanssa vain täällä kemiat pelaa paremmin yhteen ja on monesta asiasta samaa mieltä heidän kanssaan. Ei se ole mun mielestä mitään perseennuolentaa.

Perseennuolenta on sitä, että ollaan toisen kanssa aina samaa mieltä ja mielistellään asiassa kuin asiassa vaikka todellisuudessa olisikin aivan toista mieltä. Muutetaan omaa mielipidettä sen mukaan mitä toinen sanoo ja tekee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Missä moraali:
Vai onko ihmiset todellakin menettäneet moraalinsa täysin. Kaikenlaista käytös tuntuu olevan sallittua tai ainakin palstalaiset vaikuttavat niin ymmärtäväisiltä. Avioliittoja ei kunnioiteta, petetään ja sitten vaan ymmärretään ja silitellään päästä. Ym paljon muutakin.

Jos esim tuomitset homoliitot, saat haukut niskaasi suvaitsemattomuudesta. Homoushan on mukava ja täysin sallittava asia. Ei ymmärrä, ei.
Siinä pari esimerkkiä.
:x :x :x sairaus
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kristillinen oppi=ainoa oikea vaihtoehto moraalin selvittämiselle?
Mielestäni paras ohjenuora. Mutta sehän on mun mielipide.
Aivan,joten on olemassa suvaitsevaisempiakin vaihtoehtoja sisältäen esim. homoavioliitot.En minäkään pettämistä hyväksy,mutta homojen avioliitot (ja sen adoptio-oikeuden) kyllä.Mä perustan oman moraalini ihmisyyteen,en ikivanhaan säännöstään,jonka perusta makaa josain vähemmän inhimmillisessä ajassa.
Ok. Mun mielestä kristillisyyden perusarvot ei ole ajan saatossa päässeet vanhentumaan.
Niin eikös niitä voi solveltaa ihan hyvin nykypäivään. Itte en niistä niin piittaa, mutta on ne tutuiksi tulleet koulussa ja riparilla (olin isosenakin ).
 
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Joku tuossa mainitsi, että homous on sairaus? Se sairaus taitaa olla vain näiden homoliittojen vastustajien päässä.
Niinpä. Miten homoliitot on pois meiltä muilta? Ei kyllä mun mielestä mitenkään. Miksi pitää vaivata päätään muitten seksuaalisella suuntautumisella jos se kerran tapahtuu lainpuitteissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Joku tuossa mainitsi, että homous on sairaus? Se sairaus taitaa olla vain näiden homoliittojen vastustajien päässä.
Niinpä. Miten homoliitot on pois meiltä muilta? Ei kyllä mun mielestä mitenkään. Miksi pitää vaivata päätään muitten seksuaalisella suuntautumisella jos se kerran tapahtuu lainpuitteissa.
Suomessa hyväksytte paljon muutakin outoa asioita. Hyvä jos te haluatte niin ei se ole mun ongelmat mutta no thnks.
 

Yhteistyössä