nuohooja tulossa, kuis iso siivo siitä tulee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
ekaa kertaa tulossa nuohooja, ja mietin kuin paljon mun pitäs kaikkea suojata ym. ilmastointi pois päältä ainakin, ja ovet muihin huoneisiin kiinni... mutta mitä muuta? onneksi tuossa olohuoneessa ei nyt ole kuin tv-taso rojuineen ja pari sohvaa... miten isoon siivoukseen saan varautua?

Meillä kun kävi nuohooja niin en minä siitä olisi mitään tiennyt ellei mies olisi kertonut. Joko mies oli siivonnut ( ehkäpä ei...) tai sitten sitä sotkua ei ollut tullut.....Ja meillä kuitenkin olohuoneessa valkoinen sohva..... :whistle:

ai ei?
kun mun anoppi laittaa lakanat kaikkien huonekalujen päälle, ja siivoaa ja pesee lattioita koko päivän nuohoojan käynnin jälkeen... siksi tätä ajattelinkin. nuo tuhkaluukut varmaan pitäs lähtee tyhjentää...?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ai ei?
kun mun anoppi laittaa lakanat kaikkien huonekalujen päälle, ja siivoaa ja pesee lattioita koko päivän nuohoojan käynnin jälkeen... siksi tätä ajattelinkin. nuo tuhkaluukut varmaan pitäs lähtee tyhjentää...?

Hän ehkä muistelee kuinka aina ennenkin on tehty, ennen sitä sotkua varmasti tullutkin mutta ajat muuttuvat ja työtavat/tarvikkeet paranevat joten sotkua ei synny kuten ennen.

meillä ei koskaan mitään siivoa ole tullut. Pannuhuoneessa - alakerrassa haisee muutaman päivän pahalle, mutta on meillä takkakin, samassa hormistossa, eikä mitään koskaan.

eli mun ei kannata lähtee siirtää huonekaluja pois tms? noita lelujakin on taas olohuone täynnä, lapset on niin taitavia levittää ne puolessa tunnissa heräämisen jälkeen.. pitäskö nitä siivoilla sit pois? ei tuo anoppikaan niin vanha oo, ja nuohooja käy kerran vuodessa... mut ehkä se on bagteeri-kammoinen. :D

Ei siitä välttämättä mitään näkyvää sotkua tule. Kyllä mä aina moppaan sen käynnin jälkeen.
Joskus se suttas meen valkoisen takan haalareillaan. Kiva putsata semmosta mattapintaista antiikkilaastikylkeä...

Meillä on käynyt kahdessakin eri kodissa nuohooja. Ilmastointi on laitettu pois päältä, muuten ei toimenpiteitä. Pyytävät yleensä sanomalehteä. Tekevät niistä sitten siistit "nyytit" roskilleen. Meillä kakluunin vieressä valkoiset sohvat, ei oo suojattu eikä oo sotkuja tullu.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
ei tuu sotkuu jos on asiantunteva nuohooja ja osaa hommansa..:) varaat sanomalehtee vaan ..
Meillä ainakaan ei ikinä oo tarvinut siivoilla nuohoojan jälkeen nokia mistään..

Ja nimenomaan paino tuolla sanalla OSAAVA. Meillä kävi ennen sellanen nuohooja, et ruuvarilla väänsi rikki vuolukivitakasta sellasen pyöreän sivuluukun. Sotki ihan tajuttomasti ku käveli kontiot jalassa nokinen imuri kädessä olohuoneen poikki takalle ja alko tuohustaan...

Onneksi ei enää hoida virkaa ja uusi on asiansa osaava eikä sotke. Entisen tullessa piti sohvat ja kaikki siirtää sivuun, matoista puhumattakaan.

ai nii viimeks ku kävi nuohooja ni siitä oli tullut isä just pari päivää sitten:)
Se oli niin pelkkää hymyyä,et vaikutti ensin ihan mielipuoliselta,mut tuli puhetta lapsista ku meijän nti (silloin) 2 vee hyppi koko ajan ympärillä..Ja paljasti sit et hänestäkin on tullut isä:)
Meil käynyt onneksi aina sama nuohooja niin kauan ku meil tää oma talo on ollut..