Nummelasta bussilla töihin Helsinkiin, kuinka kauan oikeasti kestää (talvella, ruuhka-aikaan)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ellu";29228803]Me asuttiin enärannassa ennen, se oli kivaa aluetta. Nyt asutaan pajuniityssä, ja täälläkin on tosi kivoja taloja, mutta vähän tiiviimmin kuin enärannassa. Vanha nummela on tosi kivaa aluetta, harju lähellä keskustaa mutta en itse tunne ketään kuka asuis siellä niin en sen tarkemmin osaa kuvailla alueena. Hiidenrantaa ja hakataloja kun vältätte niin ootte jo oikeella suunnalla. :D

Mä olen tutustunut ihmisiin helposti esim. perhejumpan avoimen päiväkodin ja ihan uimahallissa ja leikkipuistossa käymisen kautta. Mun mies on täältä kotoisin, joten hänen kauttaan oon tutustunut moniin ihmisiin, mutta on mulla siis omiakin kavereita täällä päin. :) Mun mielestä täällä on helpommin juttusille tulevia ihmisiä kuin esim. helsingissä missä siis ennen asuin.[/QUOTE]

Kuulostaa tosi hyvältä, kiitos paljon kommentistasi! :) Pitääpä alkaa katselemaan asuntoja sieltä suunnalta entistä ahkerammin. Olis niin ihana päästä muuttamaan vähän rauhallisempiin maisemiin. Lasten kannaltakin Nummela kuulostaa hyvältä, olisi varmaankin turvallinen ja suht rauhallinen kasvuympäristö. Toivotaan että sopiva asunto sieltä löytyy ja oma täällä menee kaupaksi. :)

Tuli vielä mieleen, että tiedättekö millaista aluetta Lankila on? Se taitaa olla vähän kauempana keskustasta, mutta siellä saattais olla meidän budjettiin sopivia omakotitaloja. Mutta onko sieltä kulkeminen hankalaa, esim lasten koulumatkat? Ja onkohan siellä rauhallista? Kiitos jo etukäteen kommenteista! :)

Hei,
olen muuttanut pääkaupungista Nummelaan, mikä ei ole kivaa. Pieni ja ärsyttävä paikka, josta pääsee pois vain joko kalliilla bussilla tai halvalla harvakseltaan (kerran päivässä, keskipäivällä). En luottaisi siihen, että halpabussilinjat jatkavat tätä menoa - jos perustaa muuttopäätöksen Onneille, voi joutua huomaamaan, että seuraavana vuonna linja lakkaa kuten junakin lakkasi. Ja matkan pituudesta: vain ruuhkattomaan aikaan pääsee hieman yli puolessa tunnissa ykköstien päähän Munkkaan. Muulloin kestää lähes tunnin, ja siis puhun omasta autosta. Ikävä kyllä se alle tunti ei ole mikään takuu: joka viikko on onnettomuuksia tiellä, ja sitten odotetaan jonossa. Jos työ on sellainen, että siitä EI voi myöhästyä, saa valmistautua tuhlaamaan ylimääräisen puolituntisen vain siihen ruuhka/onnettomuusfaktoriin normiajan lisäksi. En tosiaan suosittele, se on aiheuttanut minulle stressiä jo kauan. Mikäs siinä, jos matkaa epäsuosittuihin kellonaikoihin. Lisäksi, ei houkuttele hirveästi tuo onnettomuuksien määrä tuossa motarilla. Milloin osuu omalle kohdalle?

Varmaan riippu henkilön iästä ja tarpeista onko Nummela hyvä paikka. Itse asun tällä ja tykkään todella paljon. 20 v Poikani olisi kaivannut Helsingin menoja ja leffateatteria ym. Mutta lapsiperheille unelma paikka asua. Ei mitään jengejä tai rähinää tai narkkareita. Ystävällisiä ihmisiä.

Yhteistyössä