nukutko huonosti raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pussukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pussukka

Vieras
mulla on nyt hikiset 18 rvk ja taas alkaa näköjään sama peli kun ekalta; eli nukahtaminen vaikeaa mutta vielä kiusallisempaa että aamuyöstä herään ja unta ei tule ei vaikka mitä teen!!! olen syönyt ja juonut ja pysynyt rauhallisena ja tuskaillut ja vaikka mitä...

mulla sitten ekan lapsen jälkeen puhkesi masennus joka oireili nimenomaan unetttomuutena. nyt sitten alan miettiä että onko tää taas oire tulevasta... paranin masennuksesta lääkityksen avulla hyvin. nyt en ainakaan vielä kokisi tarvitsevani lääkitystä henkisenvointini kannalta, nuijanukutuksen vain!!!

neuvolassa sanotaan että joo raskauteen kuuluu unen keveneminen. miten itse nukut?

Mä nukuin kanssa huonosti raskausaikana ja vielä aluksi imetysaikanakin. Oli just niin, että nukahdin ja nukuin pari tuntia ja sitten valvoin ja taas aamusta oisi nukuttanut, mutta piti sitten töihin lähteä. Onneks sitten jossain vaiheessa mulla oli työt niin, että saatoin ottaa päiväunet ja niin jaksoi. silloin teinkin niin että nousin yöllä tekemään jotain kotihommia tai muuta mitä saattoi hiljaisesti tehdä - ei alkanut ahdistaa se sängyssä pyöriminen.

Kolmen ekan raskauskuukauden jälkeen voisi kuulemma käyttää jotakin nukahtamislääkettä turvallisesti. Kannattaa kysyä neuvolasta. Mä en sitä halunnut ja sinnittelin sitten päiväunien avulla. saa nähdä jos seur. raskaudessa sama, niin on pakko harkita kun jo on yksi lapsi kotona hoidettavana, niin ei äitin ole vara zombieksi tulla.

Joku on myös vinkannut, että jooga voisi auttaa tai joku missä opettelisi rentoutumaan ja mieltä hallitsemaan. Sitäkin voisi kokeilla.

mä nukun muuten tosi hyvin rv 30+1,mutta vessassa saa juosta monta kertaa yössä,herään aamulla ajoissa ja menen mielestäni ajoissa nukkumaan,mutta tiedän et huonommat ajat on vielä edessä kun maha rupee olemaan tiellä joka käänteessä

Täällä vieläkin hikisemmät 12 ja rapiat viikot menossa ja jo nyt joutuu yöllä herään vessaan(muutama yö mennyt ilman heräämistä). aamulla 5 jälkeen unet on pätkä-unta... kyllä tympäsee!

Yhteistyössä