Nukkuuko tuo lapsi jotenkin paljon tai kenties liikaa..

3v, nukkuu yössä 10 tuntia (21-07) ja päikkäreitä n. 3 tuntia. Tänään meni päikkäreille 12.30 ja nukkuu edelleen eli just sen 3 tuntia tuli täyteen, voi hyvin nukkua vielä puolikin tuntia.
Tuntuu vaan hurjalta tuo unimäärä, mut en tiedä yhtään minkä verran pitäis nukkua ;)

Joten kuinka paljon muut 3-vuotiaat nukkuu?
 
"jokunen"
Meidän 2vee nukkuu ysistä ysiin ja välillä 4 tuntia päälle päikkäreitä. ei tuossa näytä mikään vikana olevan. hämmästyttää kyllä noi unenlahjat itseäkin. mut toi tyttö nukkuikin jo laitokselta tullessa ilman yöimetyksiä 10 tuntia putkeen. :eek: Normaali lapsi, verbaalisesti erittäin lahjakas.
 
halipupu harmaana
Kyllähän tuo aika ruhtinaalliselta määrältä kuulostaa mun omaan 3v:hen verrattuna, joka nukkuu 10-12 tuntia vuorokaudessa eikä yhtään päälle. Arkisin nukahtaa klo 22 mennessä kun on nukkunu pk:ssa päiväunet ja viikonloppuisin kun ei nuku päiväunia nukahtaa n. klo 21. Viime sunnuntaina ukkeli oli mennu itse nukkumaan illalla n. 18.30 ja nukku vielä aamulla 7 aikaan eikä ollu heränny yöllä kertaakaan ja olin kyllä ihan hämmästynyt tästä saavutuksesta.
 
[QUOTE="jokunen";22496309]Meidän 2vee nukkuu ysistä ysiin ja välillä 4 tuntia päälle päikkäreitä. ei tuossa näytä mikään vikana olevan. hämmästyttää kyllä noi unenlahjat itseäkin. mut toi tyttö nukkuikin jo laitokselta tullessa ilman yöimetyksiä 10 tuntia putkeen. :eek: Normaali lapsi, verbaalisesti erittäin lahjakas.[/QUOTE]

Noin täälläkin nukuttiin 2-vuotiaana. 1,5-vuotiaana nukkui päikkäreitä 2x 2,5 tuntia ;)
Muuten verbaalisesti lahjakas tämäkin yksilö.. hmm..

No mutta nyt se taitaa vihdoin herätä.
 
Voi, ole onnellinen kun uni maittaa!! Meillä niinä harvoina kertoina kun nukkuu niinkuin viime yönä eli kasista kasiin ja kahden tunnin päikkärit niin äiti on ihan ihmeissään :D. Mutta lapsi onkin korvatulehduksessa tällä hetkellä. Normisti nukkuu 21-07 ja herää n. 2 kertaa yössä ja sitten päiväunia nukkuu 1,5h. Ja se on ihan liian vähän mun mielestä noinkin pienelle kuin meidän poika on eli 1v 9kk koska kiukkuaa sitten väsyneenä aika paljon.
 
normaalia
Kyllä meillä lapsi tarvitsee yöunta sen 12 tuntia jos ei ole päikkäreitä nukkunut.
Päikkäreiden kanssa 2-3 tuntia, yöunet on juurikin tuon 10 tuntia.
Eli ihan normaalia.

Jos lapsi on päivähoidossa niin yöunet jää liian lyhyiksi väistämättä samoin päiväunet ja luonnollinen unentarve ei tyydyty.
 

Yhteistyössä