Nukkuuko teillä vauva naama kiinni esim pinnasuojuksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauva asiaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauva asiaa

Vieras
Meillä poika vääntää itsensä aina vaunuissa, turvakaukalossa, sängyssä niin että naama on ihan kiinni reunassa.
Itseä aina kauhistuttaa,että saako edes henkeä ja sit siirtelen poikaa, et olisi parempi asento. Asento kun on jotenkin luonnoton, niskat vääntyneenä. Poika nyt puolivuotias ja tehnyt noin varmaa parin kuukauden ikäisestä asti.

Joo nukkui ihan syntymästä asti naama kiinni missä milloinkin :) Vielä nykyäänkin välillä ne nukkumisasennot on kyllä ihan luonnottomat, mutta hyvin näyttää niissä nukkuvan.

meillä on kaikki lapset hakeutuneet nukkumaan niin, että otsan alue koskettaa vaikka sitä pinnis-suojusta. Olen ajatellut tämän olevan jäännettä kohtuajoilta. Siellähän ne semmoisessa asennossa könöttävät. :)

kai vauvoille on luontevaa hakeutua esim äitin kylkeen kiinni joten hamuaa kaikkea pehmeää. imemisasentojan on juuri sellainen että niskat on takakenossa. en ole antanut kyllä nukkua naama kiinni missään, tosin nykyään kääntyy vatsalleen ja nenä välilä läähes kiinni patjassa (kuous nyt siis 7kk). tätä lasta olen alusta asti nukuttanut niin että olen pitänyt kättä siinä naaman vieressä niin on saanut hekeutua siihen käteen kiinni ja nukahtanut siihen.

Juu tuo pyyhe tai sideharso on kans sellainen minkä tykkää vetää naamalle. Ja tosiaan monesti vetää minun käden tiukkaan halausotteeseen naaman lähelle, sillee kynsienkin välillä.