Nukkuuko muilla vauva tai taapero vieressä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Meillä tyttö 8 kk nukkuu edelleen vieressä. Nukutan hänet viereen ja joskus nostan omaan sänkyyn mutta kun herää niin otan viereen. Ja totta -Oikein nukutan! Makaan vieressä niin kauan että nukahtaa. Eikö oo kauheaa eikö!?
No mutta kysymys kuulu että onko teitä muita äitejä jotka nukuttaa lapsensa ja antaa nukkua vieressä?
Mä kuulen siitä usein että eikö tytön jo pitäisi oppia omaan sänkyyn jne...
Pitäs ja pitäs... Mä vaan oon niin laiska huudattaan ja opettamaan sitä sänkyynsä. Nukkukoot vieressä ni mä pääsen helpommalla ku ei tarvitse joka kerta nousta ylös laittaan tuttia vaan voin puoliunessa tökästä muksulle tutin tai tissin suuhun...

meillä nukkuu 11kk vanha ja 2,5 vuotias samassa sängyssä meidän vanhempien kanssa..
kyllä ne välillä omassakin sängyssä nukkuu, mut suurimmaksi osaksi me nukutaan koko perhe samassa pedissä

meillä molemmat on nukkuneet "pitkään" vieressä. esikoinen taisi olla noin 2v kun sai jatkettavan sängyn meidän sängyn viereen ja alkoi siinä nukkua, kuopus siirtyi reilun vuoden ikäisenä sitten isosiskonsa kanssa toiseen huoneeseen nukkumaan.

mutta nykyään on kausia että molemmat hipsivät yöllä meidän viereen nukkumaan. nyt on taas menossa semmonen kausi.

Alkuperäinen kirjoittaja yrjö;22758842:
Ei nuku. Taapero nukkuu omassa huoneessa, omassa pedissä. Vauva nukkuu meidän kanssa, omassa sängyssä. Näin ollut alista lähtien.

Ja ihan otse nukahtaa. Kannan sänkyyn, ja menee pari minuuttia. Ilman itkuaj selvitään aina.

Meillä nukkuu 1v7kk vieressä ja saa nukkua niin kauan kuin haluaa. Mä tein lapsen jotta saisin olla sen kanssa ja ihanaa nukkua pieni lämmin unipallukka kainalossa :)

Mulla nukkuu vielä 2,5v vieressä, ei ole kiirettä pois :) Nukutin pitkään, yhtäkkiä tyttö rupes oma-aloitteisesti menee itse sänkyyn. Mä tykkään :P :laugh: Vaikka tykkäsin nukuttamisestakin niin onhan tää uusi vapaus aika ihmeellistä!

Ei ole mitään syytä miksi lapsi "pitäisi" opettaa nukkumaan missään, vieressä voi olla just niin kauan ku kaikille sopii.

[QUOTE="vieras";22759021]Minulla 1 v 8 kk vanha poika ja nukkuu vieressä, ja ajattelen samoin :)[/QUOTE]

Täällä kohta 3,5v "unipallukka". Varmaan lapsen siirtyminen sitten joskus omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen tulee olemaan minulle vaikeampaa kuin lapselle :D

Meitä nukkuu minä, mies, tyttö 3v ja vauva 7 vkoa samassa sängyssä :)

Joskin meillä on kolme runkopatjaa rinnakkain niin mahtuu, eikä edes olla omassa kodissa vaan evakossa remontin ajan. Kun mennään kotiin takaisin, saa tyttö mennä taas omaan sänkyyn kun nukkuu niin levottomasti meidän kanssa. Tuli viereen kesällä kun isosisko lähti kotiin ja pienemmän unet meni ihan sekaisin, itki vaan ja heräili. Vieressä nukkui turvallisesti ja rauhassa, ja siihen jäi sitten nukkumaan..

vauva taas ei asetu yöunille ilman äitiä :) Ei nukahda syliin tai muuallekaan kuin hetkeksi, mutta kun mennään sänkyyn, syö ja nukahtaa ja nukkuu aamuun :)

Tyttö ei ole nukkunut vieressä käytännössä koskaan. Ihan pienenä (alle 2kk vanhana) parit tirsat mahan päällä ja yhden flunssan aikana nukkui sitterissä sängyn vieressä. Tosin tuo ei edes osaa nukkua vieressä, vaikka välillä voisikin.

2-vuotias nukkuu edelleen vieressä ja tämä hyvin sopii meille kaikille. Vanhempi lapsi halusi siirtyä omaan sänkyyn 2,5-vuotiaana, siihen asti hänkin oli nukkunut vieressä.

Meillä kohta 5v tulee joka yö meidän viereen nukkumaan.
Ei kyllä millään haluttais, kun alkaa olla hieman ahdasta.
Mutta eiköhän tuo ennen armeijaa lopeta tuon viereen tulemisen ;)

Ja kyllä, vauvana / alle 2v. on kuopuskin nukkunut omassa sängyssään ihan kiltisti...

esikoinen nukkunut omassa sängyssään, omassa huoneessaan 2kk ikäisestä ( nyt 4v. ) ja kuten nuorempikin ( nyt 5kk ) ja kaikkien yöunet huomattavasti rauhallisemmat. kun vastasyntyneenä nukkuivat vanhempien huoneessa tuntui et jokainen kyljen kääntäminen tms. sai kaikki pyöriskelemään. meillä näin mutta lapsethan erilaisia.

Mun serkku oli varmaan vanhemmaks ku kouluikäsenä vielä vanhempien välissä, ja turhan vanhaksisai puristella äidin tissejä. Kun meni yläasteelle, niin muutti nukkumaan omaan huoneeseen. Nyt reilu parikymppinen ja asuu vieläkin kotona... :@

[QUOTE="gen";22759186]Mun serkku oli varmaan vanhemmaks ku kouluikäsenä vielä vanhempien välissä, ja turhan vanhaksisai puristella äidin tissejä. Kun meni yläasteelle, niin muutti nukkumaan omaan huoneeseen. Nyt reilu parikymppinen ja asuu vieläkin kotona... :@[/QUOTE]

Siis on kouluikäisenä vielä nukkunut vallan vanhempien välissä

Poika on nyt 8kk ja nukkunut koko elämänsä samassa sängyssä mun ja miehen kanssa. Ei ole vielä kiire siirtää pois, kun imetän öisin myös. :) Muutaman pätkän nukkui ihan pienenä pinnasängyssä...

[QUOTE="hipsu";22759169]esikoinen nukkunut omassa sängyssään, omassa huoneessaan 2kk ikäisestä ( nyt 4v. ) ja kuten nuorempikin ( nyt 5kk ) ja kaikkien yöunet huomattavasti rauhallisemmat. kun vastasyntyneenä nukkuivat vanhempien huoneessa tuntui et jokainen kyljen kääntäminen tms. sai kaikki pyöriskelemään. meillä näin mutta lapsethan erilaisia.[/QUOTE]

ja kumpikaan ei siis koskaan vieressä nukkunut vaan pinnasängyssä vanhempien huoneessa

Laitan omaan sänkyyn nukkumaan ja aamuyöstä nostan viereen jos herää :)
Välillä koko yö vieressä ja ihan miten vauva tuntuu haluavan nukkua :D
Olen minäkin kuullut siitä miten vauva pitäisi opettaa nukkumaan yksin ettei isompana kömmi viereen, mutta meitä ei haittaa vaikka isompanakin kömpisikin joten näin jatkamme ;)

Meille pinnasänky oli täysin turha. Kumpikaan lapsista ei nukkunu siellä minuuttiakaan. Koottuna se oli, mutta en koskaan edes laskenu vauvaa sinne nukkuu! Esikoinen nukkui vieressä ja yöheräilyjen hoidot sujui hyvin. 2 vuotiaana alkoi nukkuu omassa sängyssään parisängyn vieressä ja nukkuu siinä nyt 3 vuotiaana vieläkin. Seuraava vauva nukkui sisällä vaunuissa ja kopassa hyvin, kun häntä piti hytkyttää sen miljoona kertaa. Nyt alle vuotiaana nukkuu parisängyn vieressä, mutta omassa kopassaan, kun tykkää, että sitä joka yö, ku on heränny, niin hytkyttelee. Sellainen keinutus ei onnistu jos olis parisängyssä.

Kyllä mäkin olen kuullu juttuja, että omaan huoneeseen, mutta en lotkauta niille korvaanikaan. Ei kiinnosta. Illat sujuu superhienosti, ei koskaan nukkumaanmenotaisteluita eikä itkuja. Toki poistun huoneesta, ku esim. toi 3 v nukahtanu, se menee jo klo 19 nukkuu. Sit onkin kivasti aikaa koko ilta.

Yhteistyössä