Nukkuuko muiden 5v:t päivänet päiväkodissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23447224]No, sulle ei vaan ole osunut kovin tavallisia tapauksia. Ainakin oma makaa siellä aina pää tyynyssä aina pitkään, ei nukahda ei. Odottaa eskaria että pääsee eroon makaamisesta.[/QUOTE]

Kuule, ei siitä makuuttamisesta pääse eroon edes eskarissa....

Alkuperäinen kirjoittaja eskarilaisen äiti;23447458:
Kuule, ei siitä makuuttamisesta pääse eroon edes eskarissa....

Ei mun lasten eskareissa oo ollu pakkomakuuttamista. Satu luettu kun lapset pötköttelee patjakasassa, joku nukkuu ja saa nukkua, mut useimmat ei. Pieni lepotauko on ihan paikallaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja jäh;23447346:
Ei varmasti ole lapselle kovin pahasta olla hiljaa vaikka sitä tuntia päiväkodissa ja levätä. Vaikka ei nukkuisikaan. Minusta lasten on hyvä oppia rauhoittumaan tässä hektisessä maailmassa. Kukaan ei vahingoitu, vaikka hereillä, hiljaa makaisikin tunnin ajan. Minulla 6v ja 5v lapsi ja minua ei haittaa kyllä yhtään vaikka makuuttaisivat hereilläkin heitä tunnin. oppivatpahan olemaan ja suodaan lepohetki hoitajillekin!!!

NÄin on. Vaikka ei nukkuisi niin levättävä on. Joillekin vanhemmille tämä on vaikea käsittää... On erittäin haastavaa pitää hereillä väsynyttä lasta ja hoitaa häntä sitten kun väsymys kiukkuineen iskee iltapäivällä....

[QUOTE="pph";23447478]NÄin on. Vaikka ei nukkuisi niin levättävä on. Joillekin vanhemmille tämä on vaikea käsittää... On erittäin haastavaa pitää hereillä väsynyttä lasta ja hoitaa häntä sitten kun väsymys kiukkuineen iskee iltapäivällä....[/QUOTE]

Tietenkin, jos lapsi on väsynyt, niin ílman muuta pitää levätä väsymys pois. Jos lapsi ei ole väsynyt ja kiukkuinen, ei edes vielä illalla, niin nukkuminen päivällä vaikeuttaa valitettavasti perheen arkea todella pahoin. Pian myös muu perhe on ihan väsynyt, kun lapselle ei tule uni illalla. Kierre on valmis, koska aamulla tietenkin on herättävä aikaisin ja yöuni jää lyhyeksi, jolloin tietysti päivällä lapsi on ihan väsynyt. Toivon sydämestäni että hoitajat eivät pyri tällaiseen kierteeseen lapselle, koska ainakin minulla, työssäkäyvällä äidillä, on myös tarve uneen, ja arki on hyvin raskasta ja intensiivistä jo nyt. Ja jo nyt omaa aikaa ei ole yhtään, ja yöunia karsin jo muutenkin että hoitajien päivät saataisiin mahd. lyhyeksi. Menen siis itse samaan aikaan nukkumaan lasten kanssa iltaisin.

Siis menen lasten kanssa yhtä aikaa nukkumaan, jotta jaksaisin mennä mahd. aikaisin töihin. Mies vie lapset aamulla, ja minä haen siitten. Se että lapi alkaa nukkua pakkonukutettuna päiväkodissa, aiheuttaa väkisinkin sen, että minun yöunet vähenevät entisestään. Kyse ei ole hoitajien kiusaamisesta, vaan työssäkäynnin tekemisestä mahdolliseksi. Sehän sen päivähoidon tehtävä on: mahdolliistaa vanhemman työssäkäynti. Vähäunisemman lapsen vanhemmille voi tuo pakkonukutus olla valitettavasti viimeinen niitti.

[QUOTE="vieras";23447624]Sehän sen päivähoidon tehtävä on: mahdolliistaa vanhemman työssäkäynti. [/QUOTE]

Päivähoidon tehtävä on erittäin moniulotteinen ja päivähoito on niin valtava kokonaisuus, että siihen koneistoon on vain sopeuduttava. Usea päiväkoti on kiinteästi riippuvainen toisistaan kun henkilökuntaa kierrätetään sijaisina heti toisiin paikkoihin kun vaan mahdollista. Ja palaverivalvonnat muissa ryhmissä ovat pakollisia. Vanhempien on vaan pakko ymmärtää tuo, tai sitten on hankittava lapselle oma hoitaja, joka on vain yhtä lasta varten.

[QUOTE="vieras";23447577]Tietenkin, jos lapsi on väsynyt, niin ílman muuta pitää levätä väsymys pois. Jos lapsi ei ole väsynyt ja kiukkuinen, ei edes vielä illalla, niin nukkuminen päivällä vaikeuttaa valitettavasti perheen arkea todella pahoin. Pian myös muu perhe on ihan väsynyt, kun lapselle ei tule uni illalla. Kierre on valmis, koska aamulla tietenkin on herättävä aikaisin ja yöuni jää lyhyeksi, jolloin tietysti päivällä lapsi on ihan väsynyt. Toivon sydämestäni että hoitajat eivät pyri tällaiseen kierteeseen lapselle, koska ainakin minulla, työssäkäyvällä äidillä, on myös tarve uneen, ja arki on hyvin raskasta ja intensiivistä jo nyt. Ja jo nyt omaa aikaa ei ole yhtään, ja yöunia karsin jo muutenkin että hoitajien päivät saataisiin mahd. lyhyeksi. Menen siis itse samaan aikaan nukkumaan lasten kanssa iltaisin.[/QUOTE]

Hoitajien päivät mahdollisimman lyhyeksi???? ahhaahha

Tässä tyypillinen vanhempi joka oikeastaan näkee vain oman napansa. Lapset pitää hoitaa niin ja näin päiväkodissa että illalla kotona vanhemman ei tarvitse a. viedä lasta enään minnekkään harrastuksiin/leikkimään tms kertaakaan viikossa. b. viedä itse lasta ulos leikkimään c. puuhailla itse lapsen kanssa d. saa pistää lapsen mahd. aikaisin nukkumaan jotta itse pääsee lötköttään sohvalle.

[QUOTE="hoitaja";23447695]Päivähoidon tehtävä on erittäin moniulotteinen ja päivähoito on niin valtava kokonaisuus, että siihen koneistoon on vain sopeuduttava. Usea päiväkoti on kiinteästi riippuvainen toisistaan kun henkilökuntaa kierrätetään sijaisina heti toisiin paikkoihin kun vaan mahdollista. Ja palaverivalvonnat muissa ryhmissä ovat pakollisia. Vanhempien on vaan pakko ymmärtää tuo, tai sitten on hankittava lapselle oma hoitaja, joka on vain yhtä lasta varten.[/QUOTE]

Ihan humpuukia tuo moniulotteísuus. Tärkein tavoite on hoitaa lapsia hyvin sen ajan kun vanhemmat on töissä, ja mahdollistaa vanhempien töissäkäynti. Sen pituinen se. Jos siinä ei onnistuta, ei voi paljon kehua että olisi onnistunut systeemi.

[QUOTE="vieras";23447750]Hoitajien päivät mahdollisimman lyhyeksi???? ahhaahha

Tässä tyypillinen vanhempi joka oikeastaan näkee vain oman napansa. Lapset pitää hoitaa niin ja näin päiväkodissa että illalla kotona vanhemman ei tarvitse a. viedä lasta enään minnekkään harrastuksiin/leikkimään tms kertaakaan viikossa. b. viedä itse lasta ulos leikkimään c. puuhailla itse lapsen kanssa d. saa pistää lapsen mahd. aikaisin nukkumaan jotta itse pääsee lötköttään sohvalle.[/QUOTE]

Hei metsään meni, meillä lapsi käy harrastamassa useamman kerran viikossa, joissa vanhemmat m. Askarrellaan monta kertaa, ulkoillaan, pelataa ja puuhataan. Kavereita käy. Omaa aikaa ei ole yhtään, koska menen lasten kanssa yhtä aikaa nukkumaan (kuten muuten kirjoitin). Nimenomaan en vaadi päivähoidolta muuta kuin sen että lapsi voi hyvin ja pääsemme ajoissa nukkumaan illalla.

[QUOTE="vieras";23447763]Ihan humpuukia tuo moniulotteísuus. Tärkein tavoite on hoitaa lapsia hyvin sen ajan kun vanhemmat on töissä, ja mahdollistaa vanhempien töissäkäynti. Sen pituinen se. Jos siinä ei onnistuta, ei voi paljon kehua että olisi onnistunut systeemi.[/QUOTE]

Jep. Eli oikeastaan se mitä tapahtuu sen jälkeen kun mukula lähtee päiväkodista, ei ole päiväkodin ongelma. Jos lapsi ei nuku illalla, syy on tod.näk. muissa toimintatavoissa kuin päikkärin lepohetkessä.

[QUOTE="vieras";23447796]Hei metsään meni, meillä lapsi käy harrastamassa useamman kerran viikossa, joissa vanhemmat m. Askarrellaan monta kertaa, ulkoillaan, pelataa ja puuhataan. Kavereita käy. Omaa aikaa ei ole yhtään, koska menen lasten kanssa yhtä aikaa nukkumaan (kuten muuten kirjoitin). Nimenomaan en vaadi päivähoidolta muuta kuin sen että lapsi voi hyvin ja pääsemme ajoissa nukkumaan illalla.[/QUOTE]

Ja sun lapsi nukkuu päikkärit päiväkodissa? ootko ikinä miettinyt miksi?

[QUOTE="vieras";23447763]Ihan humpuukia tuo moniulotteísuus. Tärkein tavoite on hoitaa lapsia hyvin sen ajan kun vanhemmat on töissä, ja mahdollistaa vanhempien töissäkäynti. Sen pituinen se. Jos siinä ei onnistuta, ei voi paljon kehua että olisi onnistunut systeemi.[/QUOTE]

Vanhempien töissäkäynti on mahdollistettu siten, että lapsi on sen ajan hoidossa. Illan sujuminen on vanhempien vastuulla.

PS. aloittajan lapsen ilta ei sujuisi yhtään paremmin, vaikka hän olisi liikkeellä päiväkodissa koko päivän, ilman kunnollista lepoa. Hänhän ei NUKU päiväkodissa, joten illan unettomuus johtuu jostain muusta.

[QUOTE="vieras";23447801]Jep. Eli oikeastaan se mitä tapahtuu sen jälkeen kun mukula lähtee päiväkodista, ei ole päiväkodin ongelma. Jos lapsi ei nuku illalla, syy on tod.näk. muissa toimintatavoissa kuin päikkärin lepohetkessä.[/QUOTE]

Syy on juuri siinä pakkonukuttamisessa, valitettavasti. Ainoastaan ja vain siinä.

[QUOTE="hoitaja";23447835]Vanhempien töissäkäynti on mahdollistettu siten, että lapsi on sen ajan hoidossa. Illan sujuminen on vanhempien vastuulla.

PS. aloittajan lapsen ilta ei sujuisi yhtään paremmin, vaikka hän olisi liikkeellä päiväkodissa koko päivän, ilman kunnollista lepoa. Hänhän ei NUKU päiväkodissa, joten illan unettomuus johtuu jostain muusta.[/QUOTE]

Hei, ap:n lapsella ei ole unettomuusongelmia iltaisin. Muutenkin illat menee hyvin ja hyvällä tuulella, vaikkei siis nuku hoidossa. Ap ei ole väittänyt ettei lepohetkeä tarvita, enemmänkin sitä ihmetellyt kun kummastellaan ettei lapsi nukahda hoidossa koskaan. Sehän siinä säälittää että lapsi kokee lepohetken melko ahdistavana aikana, josta rentoutuminen on kaukana. Klo 21 menee nukkumaan. Aiemmin ei voi mennä, ettei herää liian aikaisin.

Terv. ap.

Yhteistyössä