Nukkuuko ampiaiset yöllä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MarieHos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MarieHos

Aktiivinen jäsen
17.03.2011
7 390
2
36
Espoo
Olin tunti sitten menossa keittiöön laittaa iltapalaa. Siellä surras ampiainen, joita pelkään kuollakseni. Avasin ikkunaa lisää siinä toivossa että osaisi reitin ulos, mutta ei. Hetken surisi ikkunassa, sitten pysähtyi yhteen kohtaan ikkunan yläkarmissa ja siinä se on edelleenkin. 45 min jököttänyt samassa paikassa. Eikai se nyt mitään pesää ala siihen rakentaa :D
Jos ampiaiset nukkuu yöllä, ni jatkaako se lentoaan vasta aamulla ja uus toivo jotta löytäisi reitin ulos.
Milloin mä pääsen takas keittiöön :D Vois aamulla poika miettii, miksei ala aamiaista kuuluu pöytään. Ja tietty ukko on työreissuissaan ku kesän ensimmäinen amppari tullu sisään.

Mun veljen kämppään pölähti yks kaunis Elokuun yö noin 300 mehiläistä. Oli jättänyt ikkunan auki ja valot päälle. Joku karannut mehiläisyhdyskunta. Baarireissulta paluu ei ollut kovin miellyttävä.

niin tuttua :) kesä ihan kauheeta aikaa ku pelkään nii paljo. kerran oli amppari pökränny omia aikojaan töistä tullessa ku jätin sen kammotuksen surisemaan. en usko että nukkuu yöllä... selvittäisin sen sinuna nyt pois päiviltä jotenki... onko ketää sukulaisia tms rohkeita sankareita jotka vois pelastaa sut??

niin tuttua :) kesä ihan kauheeta aikaa ku pelkään nii paljo. kerran oli amppari pökränny omia aikojaan töistä tullessa ku jätin sen kammotuksen surisemaan. en usko että nukkuu yöllä... selvittäisin sen sinuna nyt pois päiviltä jotenki... onko ketää sukulaisia tms rohkeita sankareita jotka vois pelastaa sut??

Ei tähän aikaa kehtaa soitella enää. En tykkää yhtään noista, vaikka muuten kesä onkin kiva!
Ja en ymmärrä miten noin pieni hyönteinen voi ollakkin noin pelottava asia. Ei sitä pysty itselleenkään selittää.
Pakko käydä kurkkaa kohta tilannetta taas, en kestä jos joudun aamuun asti olee joku saatana keittiössä.

Ampiaisia ei saa tappaa. Ne on kilttejä eläimiä. Nuuhkivat vain kukkia ja juovat mettä. Ampiainen ei pistä jos olet rauhallinen. Jos se vaikkapa laskeutuu nänänpäähän, anna se olla siin rauhassa ja sano vaikka että: "moooii, kas kukas se siinä?" Jos ampianen on kovin väsynyt, sen voi ottaa viereensä nukkumaan. Peitoksi käy ohut nenäliina.

mäkin pelkään ampiaisia, mutta silti, ja juuri esn pelon takia ne onkin pakko aina tappaa heti jollain rullatulla lehdellä kun sisään eksyvät. ensin pakoilen niin kauan että se lentää ikkunaan ja sitten kunnon isku. ja kun pörriäinen on maassa, hakkaan sen varmuudeksi vielä ihan tohjoksi. ja ai kamala jos se kerrankin erehtyy kesken jahdin lentämään pois ikkunasta ni musta ei näy kun vilahdus kun painun toiseen huoneeseen oven taakse piiloon ja sieltä kurkin missä se menee.

ja ulkona ihmiset varmaan luulee et tuun välillä hulluks jos amppari tulee viereen pörräämään, lähden karkuun ja teen vaikka mitä väistöliikkeitä.

• Tykkää
Reactions: Vaniljainen
Siellä se on edelleen samassa paikassa. Mitä ihmettä se touhuilee kun paikallaan on näinkin pitkään.
En uskalla lähtee lätkii sitä, se on niin korkeella. 2m korkeuksissa hengailee, ja joutuisin kiipeemään tuolin päälle kun pituutta vaivaset puoltoista metriä. Jos se siitä surahtaakin lentoo ni mitäs sit, itketään lattialla kaatuneen tuolin kanssa kun säikähdän niin :D
Huoh, on tää naisen elämä välillä rankkaa.

• Tykkää
Reactions: Vaniljainen
Ei hitsi..! Et varmaankaan usko, mutta mulla on aivan samanlainen riesa täällä.. huoah.. Ja iso yksilö onkin, joka myös änkesi tosi korkealle takan tiilien reunaan ja vielä just paikoilleen jäi könöttämään eikä nyt lähde mihkään.. eikä tuonne ylös katon rajaan mitenkään yllä. Surrasi kovasti tuolla ylhäällä ikkunassa aikansa. Eli niin kuin teillä ap !!

Ja taivaan tosi on sekin, että myös minun mieheni on just nyt reissussa... ÄÄh!! Listisin kyllä tuon riesan jos vain tulisi alemmaksi.. Aamulla se varmaan sitten singahtaa sieltä.. Ja minun ampiaispelkoni kyllä on kauhea sen takia, että ei ole koskaan pistänyt ja pelkään niin maan perusteellisesti niitä!!

Ja kun olisikin vielä pieni ampiainen/mehiläinen, mutta kun tuollainen toooodella iso, hyi hitto!!

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä myös;23953733:
Ei hitsi..! Et varmaankaan usko, mutta mulla on aivan samanlainen riesa täällä.. huoah.. Ja iso yksilö onkin, joka myös änkesi tosi korkealle takan tiilien reunaan ja vielä just paikoilleen jäi könöttämään eikä nyt lähde mihkään.. eikä tuonne ylös katon rajaan mitenkään yllä. Surrasi kovasti tuolla ylhäällä ikkunassa aikansa. Eli niin kuin teillä ap !!

Ja taivaan tosi on sekin, että myös minun mieheni on just nyt reissussa... ÄÄh!! Listisin kyllä tuon riesan jos vain tulisi alemmaksi.. Aamulla se varmaan sitten singahtaa sieltä.. Ja minun ampiaispelkoni kyllä on kauhea sen takia, että ei ole koskaan pistänyt ja pelkään niin maan perusteellisesti niitä!!

Ja kun olisikin vielä pieni ampiainen/mehiläinen, mutta kun tuollainen toooodella iso, hyi hitto!!

Sielun sisko!
Voisin olla tekemisissä ihan minkä muun hyönteisen kanssa vaan, kun ampiaisen. Joutu jättää keittiöön ikkuna apposen ammolleen, ja mun tuurilla sit lentää kokonainen parvi amppareita sisään yön aikana tuon yhden kaveriksi.

suihkuta siihen turvallisen välimatkan päästä hiuslakkaa, sen jälkeen ei pääse enää lentämään kun siivet tahmaantuu ja sitten sen ehkä uskaltaa liiskata jollain...?

Kärpäset ainaski nukkuu :)
yks tuolla äsken pörräs, mutta hävis ennen ku saatiin häädettyä se. nyt piilossa ja varmuudella aamulla klo 04 aikaan tulee naamalle hyppiin

suihkuta siihen turvallisen välimatkan päästä hiuslakkaa, sen jälkeen ei pääse enää lentämään kun siivet tahmaantuu ja sitten sen ehkä uskaltaa liiskata jollain...?

Toimiiko tosissaan?
Totahan on pakko sitten kokeilla. Hitsi kun viime kuussa umpeutu tapaturmavakuutuskin, ei uskalla lähtee pomppii suin päin riskialttiiseen tilanteeseen :D

Sielun sisko!
Voisin olla tekemisissä ihan minkä muun hyönteisen kanssa vaan, kun ampiaisen. Joutu jättää keittiöön ikkuna apposen ammolleen, ja mun tuurilla sit lentää kokonainen parvi amppareita sisään yön aikana tuon yhden kaveriksi.

MarieHos, En yleensä käy täällä kaksplussan keskustelupalstalla ja tännekin eksyin kun netissä notkuin odottamaan jäädessäni jos tuo siivellinen ällötys tuolta tulisi alas.. Meillä kun on niin korkealla ja hankalassa paikassa, että siellä on ja pysyy vaikka menisinkin listimään sen jos vain sinne yltäisin (ei auta tikapuut, tuolit, on hankalassa paikassa)

Joo ja mä inhoon noita kanssa.. Hämähäkit, hyttyset ym. ei ongelmaa.. Mutta nuo voi ..kele! Kyllä mä lätkinkin ja pidättelen hengitystä kun pitää niin monta kertaa paukauttaa kun ei kuole, mutta nyt tuola se jossain "nukkuu" eli et ole ainut ihmettelijä.. Samaa jäin itsekin ihmettelemään!

MarieHos, olet todellakin sielun sisko :) Aivan sama s.aika minullakin :) :) Tuntui jopa, että ei hitto...Mikähän jekku tää nyt oikein on mulle.. mut näin näköjään vaan voi olla!

Nyt viestiä kirjoittaessani tuolla kuuluu taas surinaa, kääk! Menen "jahtimetsälle" :)

Kannattaako sitä ampiasita lähteä oman pelon takia kduttamaan? Kituvana se sitten vasta pelottava ja inhottava onkin.
Koittaisit lehdellä hätistää ulos tai sitten jätät sinne nukkumaan.

Tuolla se on paikallaan vielä. Toista tuntia jo, kiinnostaa vaan että mitä se tekee? :D
Ei tosiaan voi koko yöks ikkunaa jättää auki, muuten on kokonainen lauma jos minkänäköstä ötökkää.
Jos en raidia löydä mistään, niin kokeilen hiuslakkaa.

Täällä myös yksi ampiaiskammoinen :wave:

Meillä on myös tänä kesänä tullut muutamaan otteeseen niitä ällötyksi sisälle ja mies aina nauraa kun mä juoksen kärpäslätkän kanssa kohti kun se on ikkunassa, mutta heti jos se lähtee pörräämään pois siitä niin lähden kiljuen karkuun ja mies saakin hoitaa loput.

Pahimpia on tosiaan tilanteet, kun on yksin kotona ja siitä pörriäisestä pitäisi selvitä yksin. Mutta en mä ainakaan edes yritä saada niitä elävinä ulos, en vaan yksinkertaisesti uskalla mennä niin lähelle jonkun lasin tai vastaavan kanssa.

Mun käsittääksen ampiaiset kyllä nukkuu yöllä, eihän niitä koskaan öisin missään pörrää?
Mutta en mä pystyis nukkumaan samassa talossa ampaisen kanssa, pelkäisin koko ajan, että se yöllä lähteekin liikkeelle ja eksyy mun kanssa samaan sänkyyn. Hyi!

Saisitteko niitä sieltä katonrajasta imurinletkulla imettyä?? Vaikka aika julma kohtalo kyllä, täytyy näin eläintenystävä sanoa :(

Yhteistyössä