Nukkuuko _oikeesti_ kaikilla muilla vauvat/lapset hyvin ja meillä vaan on huonosti nukkuvat vauvat?

• Viestiketjun aloittaja tm
  • Ensimmäinen viesti
tiedän tunteen ja väsymyksen :ashamed: . Molemmat lapset olleet huonoja nukkujia. Esikoinen (nyt 5v) nukkui ekan kokonaisen yönsä 2v3kk iässä. Ensimmäisen vuoden aikana heräili monta kymmentä kertaa, puolitoista vuotiaana hiukan helpotti, ehkä enää 5-10 kertaa. Noin 3vuotiaana alkoi nukkua paremmin, vieläkin joskus heräilee. Nyt syynä jalkakivut ym.

Kuopus on nyt 1v7kk ja edelleen heräillään useasti. Kerran nukkui 7 tuntia putkeen ollessaan rintamaidolla 2kk iässä.

Olen kans miettinut, olenko itse opettanut lapset tällaisiksi (herään joka pihahdukseen ym) vai onko vain lapsen persoona ja meidän geenit :LOL:

Rasittavaa on ja myönnän olevani kade, hyvin nukkuvien vanhemmille :xmas:

Voimia :heart:

Mä kannustan kyllä käyttämään lasta lääkärissä, ei ole normaalia nukkua huonosti esim. kahta vuotta tai kärsiä "koliikista" montaa kuukautta...usein syy on löydettävissä ja hoidettavissa, ei lapsistakaan ole kivaa kärsiä.

Me käytettiin esikoista lääkärissä ja lastenlääkäri totesi, että vauvat heräilee öisin, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Allergiaa, refluksia ym. ei epäilytkään, vaikka itse "toivoi" jonkun syyn löytyvän. Itse asiassa lapset ovat olleet todella terveitä, muutama nuhakuume ja vatsatauti ollut.

3 vanhimmaista lasta nukkui laitokselta asti kunnon yöunet, mutta nuorin sit ajatteli äiteen selvinneen liian helpolla vauvojen hoidossa ja päätti olla vaikeampi :D
Tainut mennä se mun kuuluisa saarna ohi korvien

No jotkut lapset lapset vaan on huonompia nukkujia, ei se kasvatuksesta ole kiinni (paitsi joissain tapauksissa kyllä voi olla ). Meillä lapset on hyviä nukkujia, mutta kun olen kaveripiirissä aiheesta jutellut, niin monenlaisia nukkkujia löytyy - vaikka kasvatustavat ovat suurinpiirtein samanlaiset.

Tsemppiä ap :hug:

tm
Alkuperäinen kirjoittaja soiliina:
Me käytettiin esikoista lääkärissä ja lastenlääkäri totesi, että vauvat heräilee öisin, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Allergiaa, refluksia ym. ei epäilytkään, vaikka itse "toivoi" jonkun syyn löytyvän. Itse asiassa lapset ovat olleet todella terveitä, muutama nuhakuume ja vatsatauti ollut.
tätä meille on neuvolassa sanottu, että kyllä vauvat heräilee, jotkut enemmän ja jotkut vähemmän, toinen ehdotus on ollut yöimetysten huudattaminen pois, arvatenkin sitä ei ole edes kokeiltu

Alkuperäinen kirjoittaja tm:
Alkuperäinen kirjoittaja soiliina:
tätä meille on neuvolassa sanottu, että kyllä vauvat heräilee, jotkut enemmän ja jotkut vähemmän, toinen ehdotus on ollut yöimetysten huudattaminen pois, arvatenkin sitä ei ole edes kokeiltu
Neuvolan ohjeet oli meille, että käyttäkää korvatulppia ja nukkukaa mahdollisimman kaukana lapsesta :headwall: Pidimme unikoulua (tassutellen, vaikka huutoakin riitti muutama yö) yöimetyksen lopetukseksi "vasta" 10 kk iässä, mutta ei se yöuniin vaikuttanut. Samalla tavalla heräiltiin.

vieras
Olen vastannut noin viiteenkymmeneen samanlaiseen avaukseen, että meillä allerginen lapsi nukkui juuri noin, tunnin pätkissä ja myös päivisin heikosti. Lisänä huono syöminen.

poipoipoi
Alkuperäinen kirjoittaja +:
oletko kysynyt omalta äidiltäsi, että miten sä olet vauvana/lapsena nukkunut? Mä nukuin hyvin ja ekan kerran olen valvottanut vasta 1.5vuoden ikäisenä. meillä poika perinyt mun unenlahjat.

Mä uskon että miten vanhemmat ovat nukkuneet niin lapsi nukkuu samallalailla.
Ja täs kivointa onkin se, että itse on nukkunut pienenä mahtavan hyvin ja tarvitsee paljon unta aikuisenakin. Sitten saa lapsia, jotka ovat tässä asiassa tulleet isäänsä :D Meillä siis molemmat lapset olivat n 1,5-vuotiaita molemmat kun nukkuivat ekan kerran yön heräämättä. Hyvin nukahtivat, mutta lyhyitä herätyksiä oli muutama ja isompana aina ainakin yksi yössä. Hyvin terveitä ovat että ei johtunut siitä ja kaikki yritettiin tehdä ja olla tekemättä, mikään ei auttanut muu kuin lusia. Voimia vain!

Yhteistyössä