nukkuuko 5-vuotiaasi vielä päiväunia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyyti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Normaalisti ei, mutta nyt nukkuu kun on sairas ja lääkkeet väsyttää. Herää aamulla n. 8:n aikaan, 1-2h päiväunet jotain klo 15-17 ja sit yöunille viimestään 21...

muoks.
ap, kannattais varmaan päiväkotiin sanoa etteivät antais lapsen nukkua niin pitkiä päiväunia, ainakin meidän päiväkodissa rajoittivat sit nukkumista kun pyysi. =)

Jos nukkuu pvkodissa, niin ei saa sitten ennen kahtatoista nukkuu, ei sitte millään.
Kotona ei nuku ja aina menee ennen ysiä kiltisti nukkumaan.
Ketuttaa tuo pvkoti, kun olen sanonut n. miljoona kertaa siitä nukkumisesta ja olen sanonut myös, että jos nukahtaa niin herättäkää (siellä on pakko olla tunti lepäilemässä). ne antaa sen sitte nukkua porskuttaa ainakin tunnin ja ilta on sitten kotona ihan kamala, kun pitää hereillä myös veljensä!
Viimeks tarhassa sanoin, et ens kerralla tulen hakemaan teijät sitte illalla nukuttaa pojan, ni näette mitä se on :D

Meillä ei edes kohta 4-vuotias nuku kotona päikkäreitä, tarhassa kyllä :kieh: . Nukahtaa illalla noin klo 21.30, vaikka sänkyyn laitetaan viimeistään 20.30. Höheltää ja lauleskelee siellä omiaan, kunnes vihdoin uni voittaa. Aamulla herää noin klo 07.00. Näin sekä tarha- että kotiaamuina. Silti tarhassa nukkuu hyvät päiväunet kuulemma :D , taitaapi tarhassa olla enemmän ja parempia aktiviteetteja ;) .

Alkuperäinen kirjoittaja Luuta-Lempi:
Normaalisti ei, mutta nyt nukkuu kun on sairas ja lääkkeet väsyttää. Herää aamulla n. 8:n aikaan, 1-2h päiväunet jotain klo 15-17 ja sit yöunille viimestään 21...

muoks.
ap, kannattais varmaan päiväkotiin sanoa etteivät antais lapsen nukkua niin pitkiä päiväunia, ainakin meidän päiväkodissa rajoittivat sit nukkumista kun pyysi. =)

no pyysin aloituskeskustelussa,että nukkuisi vain tunnin,mutta silti poika sanoo,että herää silloin kun valot laitetaan päälle ja avataan verhot!Olen muistutellut asiasta hoitajille..mutta ei.Ehkä pitäisi sanoa heille etteivät laita häntä ollenkaan nukkumaan.

päiväkodissa nukkuu useasti pväunet ja silloin illat venyvät tuhottoman myöhäisiksi. olen pväkodin kanssa keskustellut asiasta ja heidän vastaus on, että nukkuvaa lasta ei voi herättää unisyklin takia, koska keskeytetty unisykli on lapsen kehityksellä haitallista :kieh:
Mä vastasin tuohon aikoinaan, että joudunhan minäkin keskeyttämään lapsen unet välillä 6h yöunien jälkeen, kun on töihin mentävä. kyllähän se pväkodissa noiden yöunien jälkeen uni maistuu päivällä :headwall:
mielestäni oli olisi yhdet pitkät unet kehityksellä paljon tärkeämmät. lepohetkestä tahalleen tehty niin pitkiä, kun esin jo 30min on lapselle pitkä aika maata hiljaa paikallaan.
mutta pitäähän niiden tätien saada kahvitella rauhassa :xmas:

Yhteistyössä