Nukkuminen on yliarvostettua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
[quote="emmi0]
Voi jehna, kuinka mä en tuota ole tajunnut. :o Ja nyt meillä ei ole enää vauvaa, eli myöhässä tuli tämäkin vinkki. :'(

Mul on molemmat; erittäin vaativa ja vilkas 1,5v ja 3,5kk, että huomenna sitten vaan testaamaan miten vinkit toimii :whistle: ;)
Mites ne yöunet saatiinkaan taattua?
Pääs jo unohtumaan ja nyt pitäis molemmat pienet saada "tainnutettua"; toinen kitisee sängyssään ja toinen kiehnää väliin sylissä ja välillä yritän vaunuihin saada nukahtamaan...
Mutta eikö ole ihanaa kun täältä saa tuollaisia neuvoja, kuinka me pärjättäisikään ilman niitä? =) Pitäisikin kirjoittaa ihan lastenhoito-opas joidenkin viisaiden neuvojen perusteella. :saint: Harmi kun tuo meidän 1v3kk nukahtaa ilman helposti eikä tällä hetkellä heräilekään, en voi testata neuvoja. :( mutta mä pidän mielessä nuo ohjeet mahdollista seuraavaa lasta varten. =) :saint:

Taidanpa huomenna mennä ja ostaa sen kuuluisan tiimarivihon, että saa varmasti kaikki hyvät vinkit talteen :whistle: ;)

[/quote]Tää taitaa tehdä samoin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Olga:
Olis nnäköjään sosiaali tätille töitä. Vastuutonta mennä nukkumaan ja laittaa lapselle video. Video ei ole luotettava lapsen vahti

Ei vain äidit ole erilaisia, on ne lapsetkin yksilöitä. Esikoinen meillä on ollu pienestä asti kiltti ja rauhallinen ja tosi pienestä asti tykänny katsoa telkkaria ja lukea kirjoja. Olikohan se vähän alta 2 kun aloin silloin tällöin ottamaan torkut, kun se katseli videoita. Pötkötin sohvalla ja likka katseli minun vieressä tai leikki. Silloin oli hyvä, kun oli kaikki lelut olkkarissa. Likka oli 3 kun pikku kakkonen synty ja sitte tätä oli useamminkin. Ja se heräsi usein aamulla ennen minua ja laittoi ite filmin päälle eikä mitään pahaa tapahtunut. Likka on ollu tosi helppo tässä asiassa. Ehkä sillä hernetädillä on sitte VAIN näitä helppoja, kilttejä, fiksuja tapauksia, jotka ei ikinä saa mitään päähänpistoja. Esikko on alkanut saada päähän pistoja vasta 4 v kun saanut vaikutteita kavereilta. Sen jälkeen en olekaan paljon uskaltanu sitä yksin jättää vaikka pienemmät nukkunu.

Niin ja unohtu melkein mainita, että muuttuu ne äiditkin. Silloin kun esikko oli pieni, olin jatkuvasti tietoinen lapsesta, unen läpikin. yöt ja päivät. Pikku kakkosen kanssa tämä toimi myös aika hyvin, mutta kolmannen raskausaikana mulla sattu varmaan joku muutos hormoneissa tai jotain, koska raskausaikana aloin nukkua tosi sikeästi ja se on jatkunut odotuksen jälkeenkin. Enää en uskaltais. Nykysin joskus harvoin aivan yliväsyneenä, kun vauva on nukkumassa, saatan laittaa sohvalle pötköttämään kun isommat katsoo tv.tä, mutta en minä kyllä kunnolla nuku siinä. enempi se ärsyttää ku tyydyttää unen tarvetta, kun ei siinä osaa rauhoittua. Hermostuttaa pikku kakkonen vaikka esikko ois luvannuki vähän katsoa perään. Ei 5,5 v.tä kummiskaan voi lapsenlikkana pitää. Sehän saattaa unohtua sitä telkkariaki kattomaan niin että ei hoksaa yhtään mitä ympärillä tapahtuu. :whistle:

Ainiin, unohtui ihan mainita. Viime yö ehkä pikkusen parempi kuin toissa yö, mutta oli silti nukutus nyt pahempi ku pitkään aikaan ja yöllä piti herätä ihan vellille, vaikken ylensä yöllä anna ruokaa. Muutaman kerran yöllä pomppasin rauhottelemaan ja oli kyllä tosi kiukkunen poika. MIkähän sillä on kun ihan hirveää huutoa alkanu nyt parina yönä pitää. eilen annoin särkylääkettäki ennen nukkumaan menoa kun se nukutusrulianssi veny ja toinen huusi lujaa.. ihan ku ois joku kipeä. sanokaa nyt hyvät ihmiset että voiko poskihampaat tulla heti etuhampaiden perään? Entä käykö ne kipeämpää? Enhän minä muista noista aiemmista. Niillä tuli aika helposti hampaat. Ei kai noin pienellä kummiskaan ole mitään "kasvukipuja"..

Autokoulusta tuli mieleen että mitenköhä mä oon saanu kortin, menin autokouluun tytön ollessa 3kk ja korttin sain ku neiti oli n.5kk, välillä kyllä kauhistutti lähtee ajotunnille 3h yöunilla, mut meillä opettaja sano että pitää oppia ajamaan väsyneenäkin..
Ja kylä nukkuminen on yliarvostettua..
On se jännä miten sitä jakso nuorempana hyvin joillai 4-5h yöunilla, nykysin ei jaksa vaikka nukkus sen 4h putkeen..

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mä voin rajatapaukselle lainata tuota kuopusta.. huutaa yöllä sängystä.. äitii. aituaaa..
Kiitos tarjouksesta! :D Mutta kappas kummaa, viime yö meni itsellänikin risaiseksi. Taisin itse manata sen eilisillä puheillani. :whistle: :D

meillä taas nukuttiin poikkeuksellisen hyvin :D

mä voin rajatapaukselle lainata tuota kuopusta.. huutaa yöllä sängystä.. äitii. aituaaa..
Kiitos tarjouksesta! :D Mutta kappas kummaa, viime yö meni itsellänikin risaiseksi. Taisin itse manata sen eilisillä puheillani. :whistle: :D

meillä taas nukuttiin poikkeuksellisen hyvin :D

Meillä meni ihan pyllylleen molempien pienten kanssa :/
Täytynee selata ketju läpi uudestaan ja kaivaa sieltä ne keinot miten noi yöt sais nukuttua ja testata nyt sitten päikkäriaikaan ne mitkä muistan :whistle: ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Mä käyn töissä ja voin sanoa et jaksan töissäkin väsyneenä paremmin, kun kotona väsyneenä.
Kyllä mä oon sitä mieltä, että myöskin se joka on kotona tarvii unta.
Riippuu niin ihmisestä miten kokee väsymyksen.
Meillä asiat loksahti paikoilleen kun palasin itsekin töihin. Poika laitettiin omaan huoneeseen nukkumaan ja alkoikin siitä nopeasti nukkumaan täydet yöt. Ennen tuota herätti sen sata kertaa yössä.

Minä olen täysin samaa mieltä! Jaksan töissäkin miljoona kertaa paremmin väsyneenä kuin kotona! Jos olisin tämän tiennyt, olisi ukko saanut valvoa pojan kanssa silloin, kun itse hoidin häntä kotona.

Viime yönäkin poika herätti 4 kertaa, mutta tämä töissä olo on yhtä juhlaa siihen verrattuna mitä tällä väsymyksellä olisi elo kotona!

Voi että nukahti noi isommat oikein nätisti päikkäreille, kun sain niiden cd-soittimen toimimaan. Yhteen väliin oppivat nukkumaan kun sieltä kuulu satu ja/tai unimusiikkia. Sen jälkeenhän niillä onki ollu nukahtaminen vaikeampaa, kun saivat sen mankan rikki..

Alkuperäinen kirjoittaja online:
Mut jos vauva menee nukkumaan klo 23, herää monta 4-8krt yössä. 2v saa 1-2 raivaria yössä, Vähintään yksi kolmesta vanhemmasta pissaa sänkynsä yöllä. Herätys on 6.30.Äidille kahvia klo 8 mennessä on kaikki viisi ruokittu, aamupesty, puettu, Ja esikoinen koulussa, 9 mennessä on seuraava vietävä eskariin ja komas kerhoon. puistoon kahden nuorimman kanssa, vauva nukkuu puiston ajan, kauppaan, kotiin tekemään ruokaa, haetaan kerholainen klo 12,Hakumatkalla vauva nukahtaa taas, käydään kotona syömässä aiemmin tehty ruoka, vauva nukkuu yhä, lähdetään hakemaan eskari klo. 13, Kotona siivousta, tiskausta,pyykinpesua. pika vauhtia, kunnes vauva herää. Koululainen tulee klo 14. välipala. Isot ulos klo15, äiti vahtii ikkunasta, syöttää vauvaa ja juo kahvia. Loppuiltapäivä, lasten paimentamista, siivousta ja pyykin pesua, läksyissä auttamista,kahvia, iltaruoka klo 17,Vauva syö ja kitisee koko illan. ehkä ulkona leikkimässä käynti 2 veen kanssa, riippuen voimista, vauvan itkuisuudesta ym. Klo 20 iltapala iltapesut, isot nukkumaan, isommat nukahtavat 21-22, vauva 23. jossain vaiheessa äidin suihku, äidin iltapala. Omaa aikaa? missä vaiheessa piti nukkua päivä unet.

Tähän mä sanoisin, et jokainen tekee omat valintansa. Mulle ainakin nukkuminen on kaiken a ja o. Jos minä olen väsynyt, se vaikuttaa koko perheeseen ja kaikki voi huonosti. Uskon että teilläkin järjestyy sun nukkuminen jollain konstilla ja jos ei järjesty on sun itse järjestettävä aikaa levolle.

Mulla on mies viikot pois ja joskus viikonloputkin eikä lähellä tuttuja, jotka auttaisivat, joten mun on itse järjestettävä aikaa nukkumiselle. Yöllä vauvan lisäksi heräilee välillä 4v vessaan eikä yksin sinne mene. Myöskään illalla en pysty aiemmin nukkumaan käymään, joten univelkaa tahtoo pikkuhiljaa tulle. Mulle ainut vaihtoehto on järkätä silloin tällöin aikaa päiväunille pikkuisen päikkäreiden aikaan.