Nukkuminen loppuraskaudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oivoivoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oivoivoi

Vieras
Kuinka teillä muilla onnistuu nukkuminen, itselläni viikkoja 36 ja nukkuminen yhtä tuskaa, missään asennossa ei ole hyvä olla kun on se tunne että "tukehtuu" kylkiasento oli ennen hyvä mutta nyt sitä voi verrata selällään makaamiseen ja sitten vielä ne levottomat jalat. Kuukausi vielä aikaa :/

Mulla menossa 17.viikko ja olen kärsinyt plussauksesta asti tosi pahoista nukkumisongelmista. Suurin ongelma aamuyöllä herääminen ja sitten jäädäänkin pyörimään hereille. Välillä illallakin vaikeuksia nukahtaa levottomien jalkojen takia

Valvominen tuttua kun lapsia neljä jo pyörii tuossa jaloissa nuorimmainen kun vasta vuoden :) Eräs ystäväni joutui nojatuolissa loppuraskauden nukkumaan :/

Sinulle Tsemppiä, oletko kokeillut magnesiumia jalkoihin, itse syön sitä,aina kun muistan ja vähentynyt jonkin verran vaiva.

Kannattaa tosiaan syödä magnesiumia, se auttaa mullakin levottomiin jalkoihin. Ja villasukat jalkaan, nekin auttaa ainakin mummoni ohjeen mukaan. ;)

Kylkiasennossa pystyn itse nukkumaan ihan hyvin toistaiseksi (nyt menossa 39.viikko), kun pidän polvien välissä tyynyä. Myös mahaa vasten voi pitää tyynyä, sekin tukee mukavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
Kuinka teillä muilla onnistuu nukkuminen, itselläni viikkoja 36 ja nukkuminen yhtä tuskaa, missään asennossa ei ole hyvä olla kun on se tunne että "tukehtuu" kylkiasento oli ennen hyvä mutta nyt sitä voi verrata selällään makaamiseen ja sitten vielä ne levottomat jalat. Kuukausi vielä aikaa :/

Ihan sama tukehtumisen tunne, sekä selällään, että kyljellään. Nukahdan kyllä kyljelleni, mutta herään useimmiten muutaman tunnin päästä tukehtumisen tunteeseen. Pakko nousta ylös jaloittelemaan&hengittelemään. Olen yrittänyt tyynyillä viritellä itseni eräänlaiseen puoli-istuvaan kylkiasentoon, ja se tuntuu auttavan vähän. Olisiko muita niksejä?

Minulla on itseasiassa 10kk ikäinen lapsi. Nukkuu yöt heräämättä eli se välillä huvittaakin,että jos lapsi ei valvota niin sitten jokin muu. Täytyy toivoa, että tämä masussa oleva on yhtä hyvä nukkumaan kuin isosisarensa

Liikunta tosiaan auttaa minuakin: käyn iltaisin salilla treenaamassa (aerobinen liikunta kuten esim. kävely ei taas onnistu kun alkaa supistelemaan vimmatusti ;-) joten nukkumaan mennessä olo on hyvä. Mutta sitten herään siihen tukehtumiseen. Ehkä sille ei vaan mitään voi... Koetetaan kestää.

Suosittelen lämpimästi ison imetystyynyn hankkimista! Mä ostin n. kaksi viikkoa sitten Doomoo Buddy merkkisen tyynyn. Se on tosi pitkä ja muhkea. Mä laitan sen sängyllä silleen, että kyljellään maatessani ikäänkuin halin tyynyä. Toinen pää tyynystä tukee ylempää hartiaa ja toinen pää polvia. Rentouttaa ja tukee samanaikaisesti. Mielettömän hyvä!!!! Aiemmin heräsin yöllä selkäkipuihin mut en enää :))

Voisin kuvitella, että Buddy (mies valittaa, että on liiankin "buddy" mulle, kun on joutunut itse sivuun, hih) auttaisi myös tukiessa istuvampaan asentoon... en oo tosin kokeillu, ku kylkiasento rentoutui mulla niin hyvin tuon avulla.

Yhteistyössä