Nukkuminen ja tutti

Onko tutin vierotuksesta olemassa mitään tiettyä ikäsuositusta?

Meillä reilu 5kk ja öistä tullut aivan hirveitä tutin vuoksi. Herää heti kun tutti tippuu, parhaimmillani yön aikana annan tutin takaisin kymmenen kertaa... \|O

Oma vikahan tuo lienee kun "opetti" tutin ja nukahtamisen samaan yhteyteen, muulloin ei tuttia saa eikä pahemmin huolikkaan. Nyt sitten mielessä että josko nuo yöt rauhottus jos ei tuttia antas ollenkaan?

 
Puolivuotiaaksi lapsella on oikea imemisentarve. Ei kannata ainakaan ennen sitä vierottaa.

2-vuotiaaksi tutti saa olla mukana, jonka jälkeen vieroitus, siis viimeistään.

Kyllä nuo yöt helpottuu kunhan lapsi kasvaa. Luulen, että kyseessä on nyt nimenomaa imemisentarve. Vai olisiko lapsella nälkä? Nukahtaa tutilla, mutta herää pian uudestaan nälkäänsä?
 
Saa maitoa myös yöllä, mut silti on tuo tutti se ykkönen, pakko olla suussa.
Viimeksi neuvolassa sanoivat et yösyöttöä vois alkaa vähentää, ja olin ihan et häh?
Onko täälä kellään lasta joka ei olis tuttia ikinä huolinu?
 
Opetat laittamaan tutin itse. Päivällä annat käteen, et suuhun. Laitat yöksi useita tutteja sänkyyn. Meillä toimi hienosti. Hetki tietysti menee, että oppii laittamaan tutin itse ja kannattaa antaa lapselle yöllä aikaa etsiä tutti ja auttaa vasta sitten.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 10:40 Maiqu kirjoitti:
Nyt sitten mielessä että josko nuo yöt rauhottus jos ei tuttia antas ollenkaan?

Meillä tää ainakin toimi nuorimmaisella. Yöt oli yhtä tutin juoksuttamista, ja yhtenä iltana vaan kokeilin josko poika nukahtais ilman tutia ja sillon nukkui yön ihan heräämättä.. En vaan enää muista minkä ikäinen tuolloin oli, kuitenkin yli 6kk kun ei enää öisin syönyt ja yösyötöt loppui kun tuli 6kk.. Nyt poika 9kk ja nukahtaa taas illalla tutilla, oli kipeenä tuossa kk sitten ja ei suostunut nukahtamaan ilman tutia mutta nykyään ei enää herää siihen kun tutti tippuu joten olen sitten laiskuuttani antanut taas iltaisin sen tutin.. :)
 
Sunmami
Heipähei!!

Minullapa on täällä sellainen pieni veijari joka ei tuttia osaa syödä. Poika on 3kk eikä osaa kunnolla imeä tuttia, sillain vain lupsuttelee joten olemme luopuneet koko tutista. Poika on rintaruoalla, vaikkakin aloitimme muutama päivä sitten maistelemaan ruusunmarjasosetta. Kiinteitä aloittelin siksi näin aikaisin kun, kaveri heräilee 2h välein yöllä syömään, joten yritämme saada unia hieman pidennettyä. =)
 
Meillä kans tuo puolivuotias ei ole ikuna perustanut tutista.

Lähinnä sitä käytettiin aluksi "kun pitäähän vauvan tuttia syödä".
Mutta muljautteli vaan pois, joskus unisena saattoi imutella.
Mutta esim. yöllä ei syönyt ollenkaan. En ole koskaan sille yöllä joutunut tuttia suuhun laittamaan.
Sitten lopetettiin kokonaan se tutin käyttö kun oppi itse sen itse suusta ottamaan pois. Hirveä huuto jos sille sen suuhun laittoi.
Ihan hyvä toisaalta näin, eipä ole sitten mitään vieroittamista.
 
karina
Meillä sama ongelma tutin kanssa: yöllä tippuu usein, ja sitä joutuu laittamaan takas vähintään pari kertaa. Yöllä poika (5.5 kk) syö vielä kerran, jos sitäkään, ja parin viikon päästä ajattelin lopettaa yösyötön tassuhoidon avulla. Samalla ajattelin saada vierotettua tutista eroon eli että nukahtais yöllä ilman tuttia ja vanhempien apua. tassuhoidosta löytyy ohjeita mm. MLL:n sivuilta sekä tietty neuvoloista.
 
Pakko oli tulla hehkuttaa... Viimeyönä muksu nukahti ilman tuttia ja nukkuikin sitte seittämän tuntia putkeen B) Ajatuksena ei ollu ettenkö tuttia antais, napero vain nukahti ilman :)
MItä tuo tassuttelu on?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 11:27 vieras kirjoitti:
Opetat laittamaan tutin itse. Päivällä annat käteen, et suuhun. Laitat yöksi useita tutteja sänkyyn. Meillä toimi hienosti. Hetki tietysti menee, että oppii laittamaan tutin itse ja kannattaa antaa lapselle yöllä aikaa etsiä tutti ja auttaa vasta sitten.
Mä voisin kannattaa tätä "metodia"! :wave: Me annettiin tytön "leikkiä" päivällä tutin kanssa ja jossain vaiheessa oppi itse laittamaan tutin oikein päin suuhun. Nyt tosin tykkää vähän liikaakin sen kanssa "leikkiä"= laittaa edestakas tuttia suuhun ja takas sekä jokeltelee samalla, vaikka pitäis nukahtaa...

No mutta yks yö tyttö heräsi ja ähisi/itkeskeli sängyssään, nousin ylös laittamaan tuttia tytön suuhun. Mut sit jäin seuraamaan miten tyttö itse haeskeli sitä tuttia sängystään ja sitten kun löysi sen, laittoi sen ihan itse suuhun. Nyt en aamulla tiedä kuinka monta kertaa hän on tuttia laittanut itse suuhun. Tutteja on sängyssä öisin kaksi. Yöt on siis rauhottunut tämän uuden opin myötä. Mutta voi olla ettei tää kaikilla onnistu.

Toivottavasti löydätte ratkaisun tähän nukkumis-tutti-ongelmaan! :hug:
 

Yhteistyössä