nukkumaanmenosta on taas tullut painajainen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dina*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Dina*

Aktiivinen jäsen
24.08.2010
1 518
0
36
Alkaa tosissaan loppua usko että tuo koskaan oppisi suosiolla nukahtamaan. Jotensakin sujui jo, mutta nyt taas pistää viimeseen asti vastaan, riehuu ja laahkasee sängystä pois. Tänäänkin herätty 07 ja tuolla tää meidän 2,5v vaan edelleen häröilee, nyyhkii oikein dramaattisesti kun äippä suuttui äsken. Miten mä saan riekaleina lojuvat hermoni taas kasaan?!

Ja miten ton pikkutyypin saa nukahtamaan ilman että meen viereen? Illat on ainoita hetkiä milloin ehdin tehdä koulutehtäviä, mitä myöhempään aloitus menee, sitä myöhempään joudun sit valvomaan. :(

Uhkailu, lahjonta ja kiristys, kokeile niitä sekä satuCDitä. Ota koulutehtävät lapsen huoneen ulkopuolelle ja tee tehtäviä siinä jos vaan mahdollista, niin lapsi tietää että olet lähellä ja voi nukahtaa rauhassa. Jaksamista!

Meillä saman ikäinen ja nukkumisvaikeudet alkoi vajaa kuukausi sitten. Ensin heräili yöllä huutelemaan. Sitten alkoi se, että ei jäänyt yksin nukahtamaan, Pitäisi nukuttaa, silitellä. Ja sitten huudetaan kun ei nukuteta. Ja joka yö kömpii viereen nukkumaan, jotai ei ole tehnyt tähän asti ikinä.

taitaa kuulua ikään. Ilmeisesti näkee unia, painajaisia. Pelkää osittain. Sitten tottuu siihen , että nukutetaan,pääsee viereen...

Mä nukutin muutaman illan. Sitten en enää jaksanu, en ala tuon iköistä enää nukuttamaan. Yritin olla ja olinkin rauhallinen (muina iltoina paloi hihat ihan täysin...). Vein aina takaisin sänkyyn, sanoin hyvätyöt ja sen ettei äiti nyt nukuta eikä silitä. Itkuja tuli, mutta nyt nukahtaa jo itse taas. Vaatii illalla enemmän sylittelyä ja halia sängyssäkin vielä ja ainakin kerran tulee vielä jotain itkeskelemään ovelle. Sitten vien rauhallisesti sänkyyn ja yleensä sinne jää.

Enää on tuo joka öinen viereen kömpiminen mikä pitäis saada kyllä loppumaan.

Jaa,a...meil kohta 3v ja jälleen alkanu iltahankaluudet vaikka osas pitkään mennä hienosti nukkumaan. Tälle iltaa se jo simahti mut jälleen tarvittiin hermoja+kuria sen riekkumisen lopetukseen. Kai tää tästä taas rauhottuu.Viereen on alkanu tulla vaikkei ikiaikoihin oo samassa enää nukkunu. Mietin pitäskö laittaa patja mihin tulla kun sänkyyn ei enää sovita kaikki. Ei useinkaan osaa sanoa miksi tulee eikä halua omaan sänkyynsä palata.

Viimeksi muokattu:
Onko nää teidän tyttöjä vai poikia?

Meillä isompi tyttö, jonka kanssa ei koskaan ollu tällasta ihme härdelliä iltasin. tää poika on jotenkin niin erilainen...

Nukahtaako jos sinulla on pieni yövalo jonka valossa samassa huoneessa teet koulujuttuja/luet koujuttuja? Vaatiiko siis täydellisen hiljaisuuden?

Meillä pienempi 1,5v ei ikinä nukahda millekään unille ilman nukutusta. Ei auta mikään muu ku vieressä istuminen ja ihan hiljaista ja hämärää. Yhtään ei voi jutella eikä katsoa päin. Päivittäin käytän miltei 2h nukuttamiseen ja kun kohta on talossa vauva, on jonkun muututtava. Pitänee vielä jälleen koittaa uusia juttuja!

Tsemppiä ja pitkää pinnaa! Itse oon vielä valinnut nukuttamisen, kun tuo on niin pieni ja siinä menee kuitenkin vähemmän aikaa.

[QUOTE="Ellamaaria";22137536]Nukahtaako jos sinulla on pieni yövalo jonka valossa samassa huoneessa teet koulujuttuja/luet koujuttuja? Vaatiiko siis täydellisen hiljaisuuden?

Meillä pienempi 1,5v ei ikinä nukahda millekään unille ilman nukutusta. Ei auta mikään muu ku vieressä istuminen ja ihan hiljaista ja hämärää. Yhtään ei voi jutella eikä katsoa päin. Päivittäin käytän miltei 2h nukuttamiseen ja kun kohta on talossa vauva, on jonkun muututtava. Pitänee vielä jälleen koittaa uusia juttuja!

Tsemppiä ja pitkää pinnaa! Itse oon vielä valinnut nukuttamisen, kun tuo on niin pieni ja siinä menee kuitenkin vähemmän aikaa.[/QUOTE]

tää vaatii hiljaisuuden, en mee samaan tilaan lukemaan tms, kun ei tenava pysty sitten olemaan rauhassa. Nykyään pidetään lapsen toiveesta pientä valoa makkarissa kun ilman on liian pimeää.Ei tuo oo mitään muuta kuin huomionhakua, tekee päivälläkin samaa tyyliin "en osaa enää itse pukea enkä syödä" jne. Meillä nää alkoi ihan selkeästi silloin kun hoitopaikassa aloitti nuorempi lapsi uutena. Vei meidän prinsessan paikan, se kun oli tähän asti ryhmän nuorin ja lemmikki :P en arvannu ollenkaan että näin lujille ottais.

tää vaatii hiljaisuuden, en mee samaan tilaan lukemaan tms, kun ei tenava pysty sitten olemaan rauhassa. Nykyään pidetään lapsen toiveesta pientä valoa makkarissa kun ilman on liian pimeää.Ei tuo oo mitään muuta kuin huomionhakua, tekee päivälläkin samaa tyyliin "en osaa enää itse pukea enkä syödä" jne. Meillä nää alkoi ihan selkeästi silloin kun hoitopaikassa aloitti nuorempi lapsi uutena. Vei meidän prinsessan paikan, se kun oli tähän asti ryhmän nuorin ja lemmikki :P en arvannu ollenkaan että näin lujille ottais.

No joo, ihan totta...tuo onkin hankalaa. Omaa kokemusta ei oo, mut ei varmaan auta kun koittaa rajata ne asiat, joissa saa "vauvailla" ja hassutella ja selvittää että nukkumaanmeno ei oo yksi niistä... Helpommin sanottu kuin tehty juu! Ei siis auta mitkään isotyttö-jututkaan ja isojen tyttöjen kannustimet :) Tsemppiä siis, odotan innolla moisia taisteluja kun vaan näistäkin päästäis...huoh! (nyt lasta nukutettu 40min - isä tällä kertaa)

Yhteistyössä