Nukkumaanmeno pelkkää itkuhuutoa. Mitä tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glorinha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Glorinha

Aktiivinen jäsen
07.09.2008
7 381
0
36
Joskus aiemmin kysyin, mutta nyt kun tuo tuolla kiljuu isille kysyn taas. :D

Meidän poika 8kk on ollut aina helppo "nukutettava", mutta 3viikkoa sitten oppi konttaamaan ja samantien nousemaan ja kävelemään tukea vasten. Nyt siis aina pinnasänkyyn laitettaessa alkaa huutoitku ja samalla puoliunessa noustaan seisomaan sängyssä.

Olen tähän asti antanut touhata sängyssään niin kauan, että tulee itku. Sitten makulle, tutti suuhun ja unirätti viereen. Tuo toimi ennen mutta ei enää. :/
Nyt on kurkku suorana huutoa ihan väsyksissä. Voihan olla, että nyt äitiäkin kaipaa, mutta muutamana iltana viikossa isi hoitaa nukuttamisen.

Miten te muut tekisitte tässä tilanteessa?

Laitoin tyynyn pinniksen viereen ja menin "nukkumaan" siihen. Kädellä rauhottelin pinnojen välistä. Aika äkkiä siinä toinen huomaa että nyt on nukkumisen aika kun toinenkin nukkuu.

On toiminut kummallakin niin tossa vaiheessa kuin tutin vieroituksessakin. Mikään ei ole nukuttavempaa kuin toinen nukkuva :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kahlemestari:
Laitoin tyynyn pinniksen viereen ja menin "nukkumaan" siihen. Kädellä rauhottelin pinnojen välistä. Aika äkkiä siinä toinen huomaa että nyt on nukkumisen aika kun toinenkin nukkuu.

On toiminut kummallakin niin tossa vaiheessa kuin tutin vieroituksessakin. Mikään ei ole nukuttavempaa kuin toinen nukkuva :D

Tuota oon yrittänyt. Oon ottanut pinnasängyn sivuvaunuksi ja yrittänyt kädellä rauhoitella. Ylös vaan kivutaan. Ainoa millä saa rauhoittumaan on viereen ottaminen, mutta en siihenkään haluaisi totuttaa, kun tähän asti tuo omassa sängyssä nukkuminen on mennyt loistavasti.

Mä ottaisin noin pienen vielä syliin ja hyssyttelisin siinä. Tuossa iässä usein eroahdistusta, se voi ilmetä myös nukahtamisen vaikeutena.

Tsemppiä, ohi menee, mutta pinnaa se vaatii!

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Samoilla jäljillä kuin Kahlemestari, eli huone pimeäksi ja viereen istuksimaan ja käsi selän/rinnan päälle. Jos ja kun taas nousee niin laitat vaan takaisin makaamaan.

Onko teillä ollut kans "sitkeitä sissejä"? Meillä tuo kesti tunnin. Äsken nukahti. Laitatteko samantien takas makuulle?

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka:
Mä ottaisin noin pienen vielä syliin ja hyssyttelisin siinä. Tuossa iässä usein eroahdistusta, se voi ilmetä myös nukahtamisen vaikeutena.

Tsemppiä, ohi menee, mutta pinnaa se vaatii!

Syliin tekisikin mieli ottaa. Toinen on vaan jo niin painava ja rimpuilee sylistäkin kiipeilemään. :D

Meillä on toiminu keinotuoli hyvänä nukuttajana varsinkin silloin, kun kuopus poti suolistoperäistä maitoallergiaansa. Siinä keinutin ja lauloin niin kauan, että oli ihan puoliunessa ja sitten vasta sänkyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja halipupu harmaana:
Meillä on toiminu keinotuoli hyvänä nukuttajana varsinkin silloin, kun kuopus poti suolistoperäistä maitoallergiaansa. Siinä keinutin ja lauloin niin kauan, että oli ihan puoliunessa ja sitten vasta sänkyyn.

Voi kun olisi keinutuoli. Saattaisi toimia meilläkin. :)
Nyt alkanut monena iltana nuokkumaan iltamaidon jälkeen sylissä ja puoliunessa siirretty sänkyyn. Samantien alkaa kiipeily. :D

Yhteistyössä