Nukkekoti

Minkäikäiselle voisi antaa nukkekodin lahjaksi, ettei heti riko. Mulla on englantilaistyyppinen kolmikerroksinen nukkekoti "jemmassa" ollut pari vuotta, tyttö täyttää syksyllä viisi. Kannattaisiko odottaa vielä vuosi...?
 
Meillä tyttö sai joululahjaksi nukkekodin tapaisen, tyttö oli 2v5kk. Ihan onnessaan oli ja leikkii sillä tosi nätisti!! Meillä tyttö ollut aina rauhallinen leikkijä eikä ole ikinä särkenyt lelujaan. "Hienoimpia" leluja meillä säilytetään ylemmällä hyllyllä ja tyttö pyytää saako sen, silleen mä olen saanut pysymään lelut ehjänä ja kaikki palaset tallessa.
Riippuu tietysti lapsesta, jaksaako leikkiä nätisti eikä säre...
 
Meillä sai 2-v nukkekodin. Tosin oli sellaine vankkatekoinen. Ehkäpä jo viisivuotiaalle voisi antaa. Tosin en teidä minkälainen sinun neitisi on. Siskolla on toinen tytöistä oikea täystuho, joten siellä saisi odottaa vuoden vielä
 
meillä tytöllä on sellainen nukkekoti, jolla saa leikkiä eli kalusteet on puuta ja ei hajoo pienestä. Sitten äidillä on makkarissa hienompi nukkekoti, jolla tyttö saa joskus leikkiä, kunhan muistaa olla varovainen..joihinkin kalusteisiin ei saa koskea (esim piano, joka on 1800-luvun puolelta) tyttö nyt 4-vuotias.

Mummilassa on äidin vanha lundby nukkekoti, joka otettiin tuossa viime keväänä esiin. Hienosti on tyttö silläkin leikkinyt.. yksi pöydän jalka on hajonnut kesän aikana, mutta senkin hajotti ukki. :D
 
Mie näin kirppiksellä tänän ihan sellaisen perusmallin, alakerta yhtä tilaa ja yläkerrassa kaksi huonetta + terassi. Ihan näytti laadukkaalta ja hintaa olis ollut 20 eskoa.
En sitä sitten ostanut, kun ajattelin vaan ,että roinaa ja sälää on niin kamalasti muutenkin....
Nyt sitten harmittaa. Oishan se pitänyt vaikka varastoon ostaa! :eek:
 
Haettiin mökiltä 1-vuotiaalle tytölle äidin vanha nukkekoti,on ollut siellä jemmassa =)
5-vuotias velipoika tahtoi sen sisustaa äidin vanhoilla huonekaluilla ja nyt se on ollut tuossa pöydällä rauhassa eli ei 1-vee ole vielä huomannut sitä ;)
 

Yhteistyössä