nukahtaminen ja säpsähtely

• Viestiketjun aloittaja worrier
  • Ensimmäinen viesti
worrier
Minulla on 1,5 vuotias tytär, joka (jos ei joka ilta nukkumaan mennessä niin ainaki muutaman kerran vkossa) säpsähtelee ennen nukahtamistaan. Onko muilla samanlaisesta asiasta kokemusta? En itse ajatellut sen olevan "vaarallista", mutta hoitotäti tänään kehotti menemään lastenlääkärille asian vuoksi. Hänellä ei aiemmin ollut hoidossa lapsia jotka säpsyvät nukahtaessa. Onko syytä huoleen?

allergisen äippä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2006 klo 21:11 worrier kirjoitti:
Minulla on 1,5 vuotias tytär, joka (jos ei joka ilta nukkumaan mennessä niin ainaki muutaman kerran vkossa) säpsähtelee ennen nukahtamistaan. Onko muilla samanlaisesta asiasta kokemusta? En itse ajatellut sen olevan "vaarallista", mutta hoitotäti tänään kehotti menemään lastenlääkärille asian vuoksi. Hänellä ei aiemmin ollut hoidossa lapsia jotka säpsyvät nukahtaessa. Onko syytä huoleen?
Meillä säpsii koko perhe nukahtaessaan. Ei kai se vaarallista ole, kun ei mekään tän oudompia olla.... :kieh: Ainahan sitä voi tietty kysyä asiantuntijan mielipidettä...

Meillä 7kk vauva säpsyi myös, ja pää jopa nyki nukahtaessa. Kysäisin lastenlääkäriltä asiaa, on kuulema vaaratonta niin kauan, kun ei ala valveilla ollessa, esim. leikkiessä, säpsähdellä syyttä suotta :)

Yhteistyössä