Nukahdatko helposti?

Tottakai kaikilla on hetkiä, jollon nukahtaa heti kun sulkee silmänsä tai sitten uni ei tuu millään, mutta noin pääsääntösesti, nukahdatko helposti?

Mulla kestää vähintään puolituntia päästä uneen. Lapsesta asti samanlailla. En ehtiny juuri tarhassakaan päiväunia nukkuun kun piti jo nousta, ennenkun mä olin päässy uneen. Myöskin pitää olla pimeetä ja hiljasta, jotta nukahtaminen onnistuu.
 
hyrsd
nyt on ollu hyvä kausi et nukahan n. 10 minuutissa, kesällä ja syksyllä meni n. 3 tuntia et tuli uni...sit unen puutteesta tuli stressi ja stressistä ei tule uni ja....loputon kierre! Kun tilanne pysyis tällasena ku nyt!
 
En nukahda. Vähintään vartti menee ja jos ajatukset oikeen myllää mielessä, menee puolesta tunnista tuntiin. Aina olen ollu tällainen ja vieraissa paikoissa saattaa mennä monta tuntia ennen kuin uni tulee. Siksipä nukun mieluiten omassa sängyssä.
 
"Minni"
Mulla menee aina lähemmäs tunti, usein pitempäänkin. Vessassakin käyn vähintään kerran, joskus kaks viel ennen nukahtamista vaik kuin oisin just ennen nukkumaanmenoa käyny. Iltasin kun käy nukkumaan, kaikki pitää olla just täydellisesti et nukahtaa, päikkäreillä ei taas niin väliä ja nukahdankin päikkäreille paljon nopeemmin. Heti kans jos alan miettii nukahtamista ni en takuulla nukahda. Oikeestaan paras keino nukahtaa illalla on lukea jotain hieman tylsähköä kirjaa niin et tekee melko pian mieli sulkea silmänsä. Sit vaan simahtaa. Mut jos alkaa pistää kirjaa pois ja sammuttaa valoja ja hakemaan asentoa ni sit se nukahtaminen taas kestää.
 

Yhteistyössä