Nuhainen parikuukautinen, koska voi mennä ulos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miimu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miimu"

Vieras
Nuhaa ja yskää on ollut viikon verran, kuumetta ei ole ollut kertaakaan. Koska voisimme lähteä ulkoilemaan? Vai olenko ylihysteerinen, kun en ole ulkoiluttanut vauvaa nuhaisena? Järkeilin sen niin, että en itsekään ulkoile kipeänä...

Meillä kaikki kolme lasta ovat kyllä nuhassa olleet vauvanakin ulkona. En tiedä suosituksista mutta vaunuissahan vauva lepää ja pahimmalta pakkaselta voi suojata harsolla jne. Itse kyllä ulkoilen nuhassa, en pääsisi edes töihin, jos nuhassa ja yskässä pysyttelisin sisätiloissa :).

Kyllä me ollaan ainakin nuhassa käyty ulkona eikä ainakaan haittaa ole ollut eikä kuumetta tullut. Tälläkin hetkellä nuha päällä ja ikää vähän alle 4kk. Eka nuha oli noin puolentoista kuukauden ikäisenä ja kyllä me silloinkin vaunuiltiin...

Mulle lastenlääkäri sanoi, että suosittelee ulkona nukuttamista nuhaisena, jos ei ole kuumetta. Kuume on kuulemma vasta, kun on yli 38 astetta. Peruste oli, että useimmat lapset nukkuvat ulkona paremmin, ja kipeänä tarvitsee lepoa. Nenää voi kostuttaa apteekin keittosuolaliuoksella, kun pakkasellahan hengitysilma on kuivaa.

jos lapsi on hyväntuulinen, hyvävointinen eikä ole kuumetta, niin olen kyllä ulkoillut nuhaisen/räkäisen lapsen kanssa ihan pienestä pitäen ja nukuttanut vauvaa ulkona.

sama vastaus ku muillakin, jos ei oo kuumetta niin ulos voi ihan normaalisti mennä ja usein tukkoinen nenäkin aukeaa ulkona. tosin sisälle tullessa saattaa sitten mennä hetkellisesti enemmän tukkoon. meillä ainakin käynyt näin. mut ulkona käveltiin se pari tuntia niin nukku hyvin kun kotona sit oli nenä ihan tukos kokoajan ja heräs itkemään sitä vähän väliä. eli suosittelen ulkoilua nuhasenakin.

ps. meidän lapsilla nuhaa on noin 3/4 talvesta. jos nuhasena ei ulos mentäis niin aika tylsäks kävis päivät.. :D

Yhteistyössä