Onko ihan turhaa mennä tytön kanssa huomenna lääkäriin ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mimmi"

Vieras
Tuo meiän 2 -vuotias on nyt viikon verran yskinyt sellasta "märkää" yskää eli lima irtoaa.
Eilen alkoi myös nenä vuotamaan. Kuumetta ei ole. Korvatulehduksista olemme aiemmin kärsineet, mutta nyt putket korvissa eikä vuoda mitään. Tulehdusta ollut siismyös putkien aikana, mutta vuoto merkkinä siitä.

Voiskohan tuota nyt seurata vielä muutaman päivän vai olenko hysteerinen mamma, jos huomenna käytän lääkärissä ?

Itse veisin omani jos yskän myötä jotain irtoaa tai noh, veisin kyllä ilman irtoamistakin jos yskä pahenee maate mennessä tai vaikeuttaa hengittämistä. 2-vuotias on kuitenkin vielä niin pieni ettei osaa sanoa josko johonkin sattuu eritavalla kuin yleensä.

mä en veis jos ei ole kuumetta tai jos henki ei ole ahtaalle.. Minulla myös korvalapsi jolla putketkorvissa, menemme vasta sitten jos korvat vuotaa tai jos on selvästi kivuliaan oloinen tai kuumeinen. Yleensä en käytä varmuuden vuoksi. Anna särkylääke yöksi

Et ole hysteerinen, jos käytät, mutta minä en varmaan käyttäisi. Nyt on pitkällistä flunssaa liikkeellä, meillä on kaikki lapset ja aikuiset sairastaneet, myös 3kk on ollut nuhassa. 1,5v yskii ja niistää.

Joo ei pitäis olla mitään syytä käyttää lääkärillä viikon yskän takia. Jos ei kuumetta eikä hengitys ole vaikean oloista, ja tyttö on hyvävointinen, eikä putket vuoda niin en hätäilisi.

no riippuu tietysti.
Jos menet vakuutuksen turvin yksityiselle, niin MIKÄÄN ei sua estä. anna mennä.
Meillä on monesti todettu vaiks korvatulehdus vaikka on muun asian takia menty.

mä vien paljon vähemmästäkin sinne mehiläiseen, mutta se johtuu siitä että työnantaja vaatii joka aivastuksesta lääkärintodistuksen. (ja yksityinen kirjoittaa kolme päivää... TA sahaa omaa oksaansa)

Korvatulehdushan se sitten oli kuitenkin :( Tänään aamulla oli toinen korva täys rähmää ja lääkärireissu tuli. Hitsi, että harmittaa, kun tuosta putkituksesta ei ollutkaan meille mitään hyötyä.
No, kai tämä tästä iän myötä helpottaa...

Just meinasin tulla kirjoittaa että sinä tunnet lapsesi parhaiten joten tiedät milloin on aika mennä lääkäriin..Me käytiin eilen, kummatkin korvat tulehtuneet, oireina kätinä yöllä, ei muuta..Ei kuumetta tai muutakaan..Tunnen lapseni ja tiedän milloin on jotain vialla joten voin kiikuttaa sen lääkäriin jo niillä perusteilla.

Pikaista paranemista teille!

Yhteistyössä