NT-ultran raja-arvot ylittäneillä, millaisia tuloksia tullut?

Ja oletteko menneet jatkotutkimuksiin? Mitä selvisi jne...

Olisi mukava kuulla kokemuksia, kun näistä niin kovin sanotaan että tulee paljon vääriä hälytyksiä. Kaipaan kai toivoa vielä.. :ashamed:
Jäätiin eilen ultrassa "kiinni", verikokeen tulokset ei vielä tulleet mutta kätilön mukaan mahdollisuus lapsivesipunktioon on.
 
Mulla ei itsellä kokemusta (vaikkakin tytöllä nt oli suuri, mutta normaalin rajoissa), mut ystäväni pojalla oli todella suuri nt, mutta jatkotutkimukset kun tehtiin, niin selvisi, ettei pitäis olla mitään. Eikä myöskään ollut. Terve 11kk poika nyt :heart: Niin, ja hänelle tehtiin se lapsivesipunktio ainakin.
 
Muistatko yhtään,miten paljon yli raja-arvojen se oli? Ihmetyttää,että nekin vaihtelee sairaaloittain, meillä pidetään 2,4mm rajana ja ilmeisesti pk-seudulla 3mm.
Meillä meni kyllä kummankin yli, n. 3,8mm oli tulos.
 
istukkatutkimus tappoi sikiömme
Hei!

meillä kätilö mittas ekaa lasta odottaessamme nt 2,4mm ja kuulemma raja 2,3mm. mentiin istukkanäytteenottoon, joka piti olla lähes sata-turvallinen...neula mahan läpi ja pois, kuin verikoe...minuutin päästä polttavat tuskat, istukka repes ja 13-viikkoinen tytär-sikiömme kuoli.
 
lisään vielä..
saimme terveet kromosomit ja onnea tyttärestä- kirjeen kotiimme kaksi päivää sen jälkeen kun olimme poistamassa kuollutta sikiötä Lohjalla...
istukkatutkimus tehtiin naistenklinikalla ja siellä myös mitattiin nt alle 1,5!!!!!!!!!
lohjan kätilö kai mittas hiven väärin...mutta sen takia tutkimus myös tehtiin, vaikka nklinikalla saatiin tuo 1,5mm..
en ole enää vihainen, virheitä sattuu...itsellenikin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja lisään vielä..:
saimme terveet kromosomit ja onnea tyttärestä- kirjeen kotiimme kaksi päivää sen jälkeen kun olimme poistamassa kuollutta sikiötä Lohjalla...
istukkatutkimus tehtiin naistenklinikalla ja siellä myös mitattiin nt alle 1,5!!!!!!!!!
lohjan kätilö kai mittas hiven väärin...mutta sen takia tutkimus myös tehtiin, vaikka nklinikalla saatiin tuo 1,5mm..
en ole enää vihainen, virheitä sattuu...itsellenikin!

Olen kovasti pahoillani, teillä on todella käynyt pahin mahdollinen toteen :hug: :'(

Kyllähän nuo jatkot mietityttää,mutta itse en pysty nauttimaan yhtään raskaudesta kun huoli niin suuri. Eri lähteiden mukaan 0,5-1% riski saada km tuon näytteenoton vuoksi. Sitä ihmettelen,että joka puolella hoetaan,että saa olla ihan normaalisti näytteenoton jälkeen ja aiemmin kuulin taas, että se päivä pitää levätä ja jos supistelee,niin ehdottomasti vuodelepoon. Mitenhän sekin sitten lienee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
4,5mm oli mulla yhdessä raskaudessa,ja veriseulan kans 1:5 riskiluku,istukkabiopsia,ei terve lapsi kromosomeiltaan ja keskeytettiin raskaus rv 17

:hug:
Tätä juuri pelkään :ashamed: Voitko vielä kertoa,miten keskeytettiin,sekin mietityttää?

Onko muita vielä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Petite:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
4,5mm oli mulla yhdessä raskaudessa,ja veriseulan kans 1:5 riskiluku,istukkabiopsia,ei terve lapsi kromosomeiltaan ja keskeytettiin raskaus rv 17

:hug:
Tätä juuri pelkään :ashamed: Voitko vielä kertoa,miten keskeytettiin,sekin mietityttää?

Onko muita vielä?
Käynnistettiin tiistaina iltapäivällä ja syntyi keskiviikko aamuna,normaali alatiesynnytys
 
sama kuin aiemmin
hei,

sitä vielä, että meille kävi pas.a tuuri todella, ei se meinaa et muille sattuis noin!!
olen kahdelta tutulta kuullut, että nt ollutlähes 3mm, ja terveet vaavit ovat kainalossa!

ei voi etukäteen tietää, mutta uskoa pitää parhaaseen! niin se elämässä muutenkin on.
kyllä se siitä!!
 

Yhteistyössä