ns. "sukkapuikkokipu"

moikkista..
mitähä lie semmonen kipu joka tuntuu kait tuolla kohdunsuulla pistävänä/viiltävänä vois kuvitella vauvan työntävän puikolla kohdunsuuta :x
onko ilmiö tuttu kellekkää?

mulla eilen koski ihan hiivatisti tuolla tavalla aamupäivän aikaan.. viikkolla 29 ollaan menossa, illalla supisteli aikas paljon..
 
Ikävä kyllä se tuppaa olemaan merkkinä siitä, että kohdunsuulla tapahtuu jotakin. Voi kaula lyhentyä ja avautua pikkuhiljaa. Tai sitten kohtu/vauva painaa sopivasti johonkin hermoon joka tuikkii, kaippa niitä vaihtoehtoja on enemmänkin. Kiva olis tietää itsekin, kun samoja kipuja aika-ajoin on..
 
ou jee... :headwall: :headwall: niimpä tietysti... toivon jo et jotain muuta ois ollu...
ens perjantaina äitipolille!!!
vielä pitäs poikakullan yrittää pysyä mukana monta monta viikkoo...
tänään ei onneks oo kipuillu mitenkään, mut takuulla nyt ku kehun et ei mitään kipuja ni puol tuntia ja ne alkaa kuiteski :headwall:

 
MAR-I mulla noita sukkapuikkoja ollut varmaan noista sun viikoista lähtien. Silti lääkärin mielestä paikat kiinni ja kaikki kunnossa. Eli ei se välttämättä oo mitään älyttömän vakavaa. Mulla se ilmeisesti on ollut sitä, että pikkuinen painanut just johonkin hermoon tms. niinkuin Räpätäti mietti. Ja tällä hetkellä nykyiset sukkapuikot johtuvat vauvan päästä joka kuulemma on aika alhaalla jo. Välillä kirpaisee tosi paljon, mutta kait se näillä viikoilla jo kuuluu asiaan =)

Tsemppiä sukkapuikkoiluihin!
Miinamaria ja pikkuinen 37+6
 
Ensimmäistä odottaessani kysyin tuosta neuvolassa ja sain vastaukseksi että kohdunsuu kypsyy. Silloin tuota ilmeni viimeisillä viikoilla.

Tässä raskaudessa noita on ollut jo jonkin aikaa. Yleensä niitä tulee kun lapsi liikkuu, ja ilmeisesti painaa päällään tuonne alas. Tämä tukisi sitä teoriaa, että osuu johonkin hermoon, mutta mene ja tiedä.

Popo 32+0
 
Mulla kans niitä -eteenkin silloin kun pissahätä samanaikiesti. Pitää oikein pysähtyy. viiltää niin vietävästi -esikoiesta ei ollut moisia. nyt viikkoja 37+2 et saakin viiltää ihan rauhas. :D
 

Yhteistyössä