np-ultra

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
Moniko raskaana olevista olette käyneet np-ultrassa? Mietin onko se kuinkin yleistä. Itse en ole kahdelta lapseltani käynyt ja nytkään en halunnut kun odotan kolmatta. Jotenkin ajatellut että kun ei niihin ole aina 100%:sti luottaminen että sitten loppu raskaus menee stressatessa jotain, jos sielt jotain sanotaankin...ja sitten kaikki olisikin hyvin.

Np-ultra oli ainut ilmainen jonka Kuopiossa sai silloin kun poikaa odotin, joten menin ihan vaan sillä kiusalla että näen pienen ihmisen. Verikoejuttuihin en osallistunut. Toisaalta en kyllä edes ajatellut että mitä tekisin siinä tapauksessa jos jotain olisi np-ultrassa ilmennyt...

eiköhän ole harvinaisempaa olla käymättä? olen siis käynyt kaikissa raskauksissa, en edes osaa ajatella etten menisi. jos jotain olisi vialla, niin olisi aikaa tutkia ja suunnitella synnytystä/synnytyksen jälkeistä elämää.

Menin ja tosiaan stressasin.Niihin ei todellakaan ole luottaminen meille lääkäri sanoi että kaikki piirteet mitä cp-vammaan kuuluu on meidän lapsella.Ja täysin terve lapsi tuli.10-10-10!!

Samoin meilläkin np-ultra oli ainut "ilmainen", kaupungin tarjoama.
Toki haluttiin nähdä pieni, ja olisihan se ollut hyvä tietää etukäteen jos jotain olisi todettu olevan pielessä. Mielummin haluaisin tietää esim. sydänviasta jo odotusaikana jotta henkilökunta osaisi valmistautua siihen synnytyksessä.

Alkuperäinen kirjoittaja suhmura-81:
Mie oon käyny kummastakii raskaudesta, että näkisin vauvan, mut en oo kysyny onko mitään vikaa. Eikä ne kerro jos ei halua tietää. Rakastan vauvaa mikä sieltä tulee.

No joo joo, samoin, mutta voi olla vauvan parasta ajatella että osataan valmistautua tulevaan jos kaikki ei olekaan ok.

Yhteistyössä