Np-ultra rv 11+0 ?

Hei,

Minulle tuli aika np-ultraan ensi viikolle. Varhaisultran mukaan rv olisi tuolloin jotain 10+6 tai 11+0. Ultrausajan ovat laskeneet vain viimeisten kuukautisten perusteella. Olen kuullut, että niskaturvotus näkyisi vasta rv 12-14. Pitääkö paikkaansa eli kannattaisiko pyytää myöhäisempää aikaa? Onko muita jo näin ajoissa ultrassa käyneitä?

Kiitos vastauksista,
Lissu

noissa niskaturvotus ultrissa on hirveesti erikäytäntöjä, eli meillä EKKS np-ultra pitää tehdä rv 11-11+6 aikana jotta tulos on luotettava. mutta nämä on ihan eri joka sairaaloissa!! ja jos ne on sinulle sen ajan postissa lähettäny, niin eiköhän se ole ihan oikea ajankohta mennä sinne!!

Helsingissä taas ultrataan uuden käytännön mukaan viimeistään rv12!
Neuvolassa jo kauhistelivat että miten olen saanut niin myöhäisen ajan kun jos LA muuttuisi hiemankin aiemmaksi niin eivät ottaisi koko turvotus arviota...

Itselläni ultrattiin eilen np eli viikkoja tuolloin kasassa 12+0 ja ultraajaan mukaan niskaturvotus näkyy jo rv9 ja mitta-arvot ovat suhteessa taimen pää-peppu mittaan.

Elikkäs etköhän turvallisin mielin voi ultraan tuolloin mennä :)

Mulle tehtiin np-ultra 10+5, mutta vastasi kokoa 11+1. Tehtiin kyllä yksityisellä, mutta en usko että sillä on mitään merkitystä. Siinä vaan suhteutetaan niskapoimun raja-arvot viikkoihin.

malttamaton&prinsessa rv 31+1

Kiitos näistä vastauksista! Kättärille olen siis menossa, joten Tiniin kommentti selitti asian. Täällä kun esikoista odotellaan niin kaikkea pohdiskelee kai vähän liikaa. Kaveri kun rupesi sanomaan, että eihän noilla viikoilla np-ultrassa vielä mitään näy, niin rupesin epäilemään, vaikka onhan se niin, että siellä varmasti parhaiten tietävät ja oikeat ajat laskevat. Mutta sainpa ainakin mielenrauhan asiasta. Mukavaa odotusta kaikille!

Yhteistyössä