Np-ultra jännittää, mitä jos ei vastaa viikkoja, on turvotusta niskapoimussa, sydän ei lyö ja ja ja ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
Mitä sitten tapahtuu jos ei esim vastaa viikkoja tai niskapoimussa on turvotusta?
Viimeisimmästä np-ultrasta niin kauan aikaa, ettei oo mitään muistikuvia että mitä siellä tapahtuu.

Vieläkö se tehdään alakautta?

Alkuperäinen kirjoittaja Älä huoli;29524419:
Eiköhän se hyvin mene.
Muutama viikko sitten kävin itse (edellisestä kerrasta aikaa 7v) ja vatsan päältä se tehtiin.

okei :) Mä oon käynyt viimeksi yli 10v sitten ja silloin tehtiin alakautta, tosin oli eri sairaalassa kuin nyt.
Onko se 5min juttu, vai kauanko menee aikaa?

Ultrassa kun voi aina vaihdella se LA, niin nyt jotenkin jännittää tuokin, kun tiedän tarkan päivän jolloin ollaan oltu silleen ja siitä saanut alkunsa, jospa ultra sanookin viikoiksi jotain aivan muuta? On ne ennenkin vaihdelleet, kun viime menkoista on LA laskettu.
Nyt siis minulla ei ole laskettu viime menkoista, koska sellaisia ei ollut, hedelmöittymispäivän mukaan on LA.

Esikoisesta tehtiin mahan päältä vuonna 2012, seuraavasta sitten alakautta vuotta myöhemmin. Riippuu siis varmaan ultraajastakin ja jos on hoikempi niin mahan päältäkin sen saa usein otettua. Tästä tokasta tiedettiin myös tarkkaan ne viikot itse, kun meilläkin tärppäsi heti ekasta tai tokasta kerrasta edellisen synnytyksen jälkeen (vaikka ei varsinaisesti yritetty, mutta sai tulla jos on tullakseen) Yhdet kuukautiset ehti välissä tulla ja niiden perusteella laskettuaika olisi ollut jo aiemmin, mutta se muutettiin sitten vastaamaan todellisuutta. Ja kun itse tiesi sen ettei ole mahdollista että olis yhtään aiemmin alkunsa saanut :D

Kävin itse np-ultrassa joulukuun alussa (2013) Jyväskylässä. Mahan päältä tekivät, ja sain sen käsityksen, että ilmeisesti yrittävät vasta sitten alakautta, jos vauva on kovin huonossa asennossa eivätkä saa mahan päältä mitattua niskaturvotusta. Meillä meni käynnillä noin 30 min, saatiin rauhassa katsella vauvaa ja kuunnella sydänääniä <3 Eri paikoissa toki toimitaan varmasti eri tavalla, mutta näin Gravidassa :)

viime vuoden lopulla tehtiin molempaa kautta, oli niin piilossa tyyppi että joutui kalastelemaan näkyviin. Niskaturvotusta oli, siitä piinallinen kuukausi odotellessa lv-punktiota, jonka halusin sitten tehtävän. Verikokeita oli jo otettu aiemmin aiheeseen liittyen, kun olin halunnut. Punktio meni tosi iisisti ja oli kivuton, ilmeisesti taitava tekijäkin oli, olin ihna hämmentynyt kun oli kauhutarinoita lukenut. Punktiossa siis kaikki oli sitten kuitenkin hyvin. Ja myöhemmin rakenneultrassa kaikki normaalisti. Mutta kyllä sitä tietysti kannattaa etukäteen miettiä, että jos kaikki ei olekaan ihan ok tai ns normien mukaan että mitä haluaa tutkittavan vielä vai haluaako mitään, kun siinä niitä heti sitten kuitenkin kysytään ja tietoa tulee enemmän kuin kykenee suodattamaan heti.

Yhteistyössä