Nouseeko kenelläkään muulla niskakarvat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

????

Vieras
Nouseeko kellään muulla siis niskakarvat pystyyn jos puhutaan lapsen "teosta" sillätavalla että , pitäähän sillä lapsella kaveri olla? tms. ihan kuin se toinen lapsi tehtäisiin ainoastaan siitä syystä että olisi kaverina?

Tykkäätkö sitten enemmän kiinalaisten vanhojen viisaiden diskurssista:

"joe et voi antaa lapsellesi palatsia ja pientä valtakuntaa, anna hänelle edes sisaruksia, jotta hänen olisi helpompi selvitä elämästään".

Ja ei nouse niskakarvat, järkevää puhettä.

Ei.

Tuskin KUKAAN järkevä tekee toista lasta vain siksi että ekalle saadaan sisarus.

Tuo on vain sellainen letkautus, mikä ei ole siis mikään loppuun asti harkittu kokonaisuus. Tokihan meistä melkosen moni osaa arvostaa sitä että on sisaruksia...mutta kyllä mä ainakin olen nämä kaikki kersani tehnyt ihan puhtaasti itsekkäistä syistä.

Ja jos elämä olisi kuljettanut toisin, olisin saattanut myöskin itsekkäistä syistä päätyä siihen, että haluan olla äiti vain yhdelle.

Ei nouse, mutta kyllä minua on alkanut mietityttää kovasti miksi lapselleni en sisarrusta tehnyt kun esittelee leikkipaikalla itsensä ja kertoo, että niin ja mulla on myös isoveli joka on nyt kyllä koulussa. Minä: Mikä isoveli? Missä?

Ja leikkikaverin puute jooo-o. Sekin selvisi kun luki tuota toista ketjua jossa vanhemmat ei "joudu alentumaan" leikkimään lapsen kanssa kun sisarukset leikkii. Joo, ei meillä vaan. Kyllä se minä itseni sieltä lattialle ahteri pystyssä löydän itseni joka päivä ja useita kertoja.

Toinen mikä mietityttää on se, kun itselläni on veli. Mikä rikkaus. <3

Työkaverillani on ainokainen 17-vuotias ja koko kouluikänsä kyseli: "Äiti, miksi minulla ei ole sisarusta?"

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Eikös jokaisen pitäisi tehdä vähintään kolme lasta niin saadaan väkiluku nousemaan. Niin ei tartte ulkomaalaisia raahata tänne :)

Ja tuoko on sun lääke ilmastonmuutoksen yms väestökatastrofin aiheuttamiin ongelmiin?

Ne kiinalaisetkin ovat ymmärtäneet perua pahat puheensa, ja hankkivat yhden lapsen. Pitäisköhän meidänkin osallistua talkoisiin, ehkä edes hiukan?

Ei, sisaruksen tekemistä pidän vain ehdottomasti positiivisenä ns. lisänä ja kätevänä osana perustelua miehelle, miksi pitäisi hankkia vauva. Itse ajattelen, että sisarukset ovat rikkaus, minulle ainakin. Raivostuttavia mutta todella rakastettavia. Ainakin nuorin :D

Yhteistyössä