nou mani mutta silti

• Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
v
mun kaverilla on tili hm:llä ( voi ostaa 500e ) ja sepä olikin tilannu tolla koko summalla sinne tilille vaikka sillä ei ole edes rahaa. itse sanoi näin. sanoi vain lyhentävänsä aina kuukausittain sillä minimillä.

tekeekö monetkin näin?

no ei :eek: mullakin on se tili ja ja aika vääntöä on aina rahan kans, maksimissaan oon päästäny tilin 100 euroon ja lyhennelly sit sitä. jos noin paljo kertyy niin enempää en tilaa ennen ku tuo on maksettu pois.

mut kyllä monet elää velaksi nykyään.

Ei kannata!
No ei todella kannata nuo tilille tilaamiset! On aivan käsittämättömät korot noissa. Nimimerkillä kokemusta on. Olen itse irtisanonut kaikki nuo tilit, kun sain kaiken maksettua. Enkä enää ikinä osta vaatteita velaksi. Hyvin on toiminut postiennakollakin tilaaminen. Ostaa vaan sillä summalla, johon on varaa, eikä joudu maksamaan noita järjettömiä korkoja, joilla myös H&M.n halppis vaatteista tuleekin aika arvokkaita.

sini
en oo kyllä koko 500e luottorajaa paukuttanu täyteen ikinä, mutta juu, ostan itelle tai lapselle välillä sieltä ja lyhennän kuukausittain rahatilanteen mukaan. minimilyhennys on 8e/kk mä lyhennän 10-30e kuussa, miten on varaa muitten laskujen kälkeen. kerran ostin sieltä kastelahjaksi vaatteita, kun ei ollut rahaa tulossa ennen juhlia ja jotain lahjaa piti repäistä viemiseksi.

Ei kannata!
Alkuperäinen kirjoittaja hilavitkutin:
no ei :eek: mullakin on se tili ja ja aika vääntöä on aina rahan kans, maksimissaan oon päästäny tilin 100 euroon ja lyhennelly sit sitä. jos noin paljo kertyy niin enempää en tilaa ennen ku tuo on maksettu pois.

mut kyllä monet elää velaksi nykyään.
Tämä on aivan totta. Ihan harmittaa omienkin läheisten puolesta kun lainalla ostetaan jotain hömppää. Miksi pitää saada ja ostaa, jos ei ole varaa?

osamaksu on melkonen loukutin. sitä aattelee että no on mulla varaa tähän ja tohon, kun noin pienillä lyhennyksillä maksan. sit kun maksuja on monta päällekkäin niin äkkiä meneeki monta sataa euroa pelkästään niihin, eikä jäääkkään peruselämiseen rahaa riittävästi.

Yhteistyössä