norosta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mametsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mametsu

Vieras
Muksu alkoi oksentelemaan n.24 h sitten ja olen niitä siivoillut pitkin päivää, sylitellyt ja halitellut ja yhdet oksut sain päällenikin...mulla ei mitään oireita toistaiseksi...voinko jo huokaista helpotuksesta että mulle ei tarttunut vai kuinka pitkä itämisaika..?

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Mistä muuten erottaa noron ja perusoksutaudin...?

Ei varmaankaan kotikonstein milläään.

Niinpä mä oon epäillyt... Kun täällä höpistään norosta...
Me ollaan harvoin kipeenä mut tammikuussa oli ihan karmee mahatauti :x

Norossa saattaa olla kuumetta, kun taas normi oksennustaudissa sitä ei yleensä oo.

Meillä iski tauti minuun ja mieheen 36h siitä, kun lapsi alkoi oksentamaan. Eli valitettavasti et ole vielä turvallisilla vesillä. 72h on itämisaika siitä, kun viimeisimmät oireet on olleet.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Mistä muuten erottaa noron ja perusoksutaudin...?

Ei varmaankaan kotikonstein milläään.

Äkkiseltään sanoisin että se oksentamisen jälkeen jatkuva ripulointi ja järkyttävä mahan mouruaminen ja ilmavaivat. ihan oikeesti tuli mieleen että mikä helvatun bakteerikanta tonne pakkiin on muuttannu! mulla kesti apaut 5 pvä

noro on ylensä sellainen että tulee yhtä yllättäen kun lähtee poiskin. eli ei mikään pitkäkestoinen.
kuumetta saattaa olla ja rajua ripulia ja oksentelua kuuluu miltei aina. myös lihaskipuja. noron kyllä tietää kun sen kerran sairastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
testataan uloste tai oksennus näytteestä ei verestä. mieluiten ripuli näyte mutta oksustakin sen saa testattua.

Missäpäin testataan oksennuksesta?
Meidän labra just sano ettei onnistu.

huslab ainakin testaa oksustakin. menee samalla koodilla kun ribuli näyte mutta siihen kirjoitetaan oksennus eteen:)

Yhteistyössä