Noro ystäväperheellä, koska otatte katsomaan 2-viikkoista vauvaa?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"sipsi"
Eihän juuri sen ystävän välttely takaa ollenkaan ettei se tule teidän perheelle... huoh... tuskin te koko ajan olette pois ihmisten ilmoilta. Jos muita lapsia niin ne voi tuoda sen kouluista, mies töistä, muut vieraat sieltä missä kulkevat...

"Vieras"
Rintaruokittu lapsi tautia tuskin saa, mutta itse myös odottaisin sen 2-3 viikkoa ennen kun ottaisin vieraita katsomaan noin pientä vauvaa.Eri asia jos vauva olisi jo vaikka 3kk, niin sitten voisi tulla vaikka 7-10 päivän jälkeen taudin loputtua.

"sipsi"
[QUOTE="sipsi";28117171]Eihän juuri sen ystävän välttely takaa ollenkaan ettei se tule teidän perheelle... huoh... tuskin te koko ajan olette pois ihmisten ilmoilta. Jos muita lapsia niin ne voi tuoda sen kouluista, mies töistä, muut vieraat sieltä missä kulkevat...[/QUOTE]

Ja lisään vielä että kuitenki sen pari viikkoa saavat pysytellä pois.

"vieras"
[QUOTE="sipsi";28117171]Eihän juuri sen ystävän välttely takaa ollenkaan ettei se tule teidän perheelle... huoh... tuskin te koko ajan olette pois ihmisten ilmoilta. Jos muita lapsia niin ne voi tuoda sen kouluista, mies töistä, muut vieraat sieltä missä kulkevat...[/QUOTE]

No jos tietää jollaki olevan taudin niin kyllä sellaisen välttely pitää varmemmin taudin loitolla kuin, että sitä oikein aktivisesti vauvalleen hakee. Täysin eri asia sattuuko kaupasta saamaan jonkun pöpön kuin se, että henkilö jolla varmasti tietää olevan tauti tulisi kylää :kieh:

"aloittaja"

Mies on myös kotona ja esikoinen kotihoidossa. Eikä olla kokoaikaa poissa ihmisten ilmoilta, mutta onko järkeä pyytää taudin juuri sairastaneita kotiinsa, sitähän minä tässä mietin...

Sinne emme ainakaan ole menossa seuraaviin viikkoihin, mutta he (kummeina) mielellään tulisivat katsomaan kääröä heti kun me annetaan lupa.

Tohtooris
En ole tosiaan ikinä kuullutkaan, että pitäisi vältellä KUUKAUDEN ajan noron jälkeen. Ja olen lääkäri. Missä tällaista suositellaan?? Noro on todella raju etenkin aikuisille. Menikö heillä monta päivää sairastella? On olemassa muitakin mahataudin aiheuttajia...

"vieras"
Noro on niin järkyttävä tauti että todellakin pitäisin väliä 3 viikkoakin. Pienen lapsen ripuli on vakava juttu. Meidän 2v sairasti noroa viikon, painoa lähti niin monta kiloa ettei vaipat pysyny päällä ja lääkärissä jouduttiin käymään monta kertaa. En ottais riskejä ton kanssa.

Ja joo, taudin voi saada mistä vaan mutta todennäköisemmin jos joku "kantaja" tulee kylään.

Keijo
Vittor mitä urpåja..

Kunnon hysterian lietsontaa :)

2pv oireidein päättymisen jälkeen ihminen tuskin tartuttaa enään.. Jos et mene paskaa syömään.

Pinnoilla säilyy jopa 10 pv eli kylään ei kannata mennä.

"ama"
Kolme viikkoa ehkä itse pitäisin väliä oireiden loppumisesta. Jos olisi oikein läheinen ystävä, voisin ajatella käyväni esim. pienellä vaunulenkillä vauvan ja ystävän kanssa aikaisemminkin, ei se tauti ilman kosketusta kuitenkaan itsekseen hyppää sinne suojattuihin vaunuihin.

Olöo
[QUOTE="ama";28117915]Kolme viikkoa ehkä itse pitäisin väliä oireiden loppumisesta. Jos olisi oikein läheinen ystävä, voisin ajatella käyväni esim. pienellä vaunulenkillä vauvan ja ystävän kanssa aikaisemminkin, ei se tauti ilman kosketusta kuitenkaan itsekseen hyppää sinne suojattuihin vaunuihin.[/QUOTE]

Pienellä vaunulenkillä? Meinaat että lenkin pituus vaikuttaa tartunta todennäköisyyteen? :)

"ama"
Alkuperäinen kirjoittaja Olöo;28121648:
Pienellä vaunulenkillä? Meinaat että lenkin pituus vaikuttaa tartunta todennäköisyyteen? :)
Fiksusti päätelty. Laitoin adjektiivin vaunulenkin eteen lähinnä sen takia, että pari viikkoa synnytyksen jälkeen ei monellakaan ole voimia lähteä maratoonille ja vauvakin pitää totuttaa pakkaseen hiljalleen.

Onkohan mulla tylsää, kun jaksoin vastata noinkin typerään näsäviisasteluun :D

Yhteistyössä